וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחמים נגד הקצינים הבכירים: "לא נאפשר להם לתחקר את עצמם, רוצים שתכאב להם הבטן"

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 13:22

ביקורת בקרב לוחמי המילואים, בעקבות כוונה של מפקדי החטיבות לקיים כנסים בהם תסוכם הפעילות בשדה הקרב. "אי אפשר להסתפק בכנסים פנימיים כדי לנהל תחקיר חשוב ורגיש כזה", הם אומרים, "צריך בדיקה של גורמים חיצוניים לחטיבה. רק כך נהיה מוכנים למלחמה בצפון"

הרמטכ״ל בצפון רצועת עזה: אנחנו מתאמצים מאד להשבת החטופים - זה לא יקרה ללא הלחץ הצבאי/דובר צה"ל

ביקורת חריפה נשמעת לאחרונה בתוך צה"ל בעקבות זימון התכנסויות על ידי מפקדי חטיבות, שבהן מסוכמת הפעילות בשדה הקרב במלחמת חרבות ברזל. לדברי קציני מילואים, התכנסויות אלה נועדו לתחקר את הפעילות בשטח, אלא שכל עוד התחקיר מבוצע בתוך החטיבות וללא גורם חיצוני, הדבר ייפגע בהפקת הלקחים לקראת המשך הלחימה.

אחד הקצינים אמר לוואלה, "מי שרוצה להתחיל פרק חדש בהיסטוריה של צה"ל וללמוד באמת ממה שהיה כדי לתקן, חייב לשאול את עצמו ארבע שאלות כבדות: מה היה בקרבות של החטיבה, מה היה צריך להיות, מה היו הפערים, ומה המסקנות הסופיות. צריך להשתמש בגורמים חיצוניים לחטיבה כדי לנהל את התחקיר החשוב והרגיש הזה. לשלב גורמים מקצועיים שלא תלויים בכך".

חיל התותחנים בפעילות בגבול לבנון. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא ניתן לזה לקרות, במיוחד לא לפני מלחמה בצפון". חיל התותחנים בגבול לבנון/פלאש 90, יונתן זינדל

"אנחנו שומעים על קולות תחקיר גם בכוחות הסדירים", ציין קצין מילואים נוסף לוואלה. "בסיום התחקיר על כולם לדעת מה היתה הקורלציה בין הפקודה לבין מה שקרה בפועל. הכול מהכול. חייבים להבין את הפערים. איפה השגנו את המטרות ואיפה נכשלנו.

"אבל אם המח"ט קובע לעצמו בלו"ז בצורה ברורה 'סיכום המלחמה' בנאום שהוא מתכוון למסגר ולקבע בו נרטיב, זה לא יקרה", הוא מסביר, ותוקף: "לא ניתן לזה לקרות, במיוחד לא לפני מלחמה בצפון. יש לנו המון מה להגיד".

עוד אמר הקצין, "יש לנו בטן מלאה. איך זה שהדרג בשטח יודע בדיוק מה צריך לעשות, ועד שזה מגיע למעלה תמיד יש גרירת רגליים? לא נאפשר למפקדים הבכירים לתחקר את עצמם. אנחנו רוצים תחקיר מעמיק ונוקב שלכולם תכאב הבטן שהם ישמעו את הפרטים. זה יכין אותנו באמת למלחמה בצפון, גם אם זה יהיה כואב מאוד. שילמנו מחיר כבד כדי להגיע למצב הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
"שילמנו מחיר כבד כדי להגיע למצב הזה". פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל
האלוף תמיר ידעי, מפקד זרוע היבשה בצה״ל. דובר צה"ל
הכדור עובר אליו, בתקווה שיכריז על גורמי בדיקה חיצוניים. מפקד זרוע היבשה אלוף תמיר ידעי/דובר צה"ל

הקצינים הבהירו כי הם מצפים ממפקד זרוע יבשה האלוף תמיר ידעי להכריז על הקמת צוותי תחקיר חיצוניים לחטיבות ולא רק לאשר את הכנסים בפועל בבסיסים ובשטח.

עוד אמרו הקצינים במילואים, כי כולם מבינים שלא מדובר בעוד תחקיר מלחמה, אלא בתחקיר לקראת ועדת חקירה ממלכתית, שתגיע בשלב מסוים. לכן, כל מה שיאמר עד אז ישמש נגד דרג מקבלי ההחלטות הבכיר ומכאן גרירת הרגליים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully