וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד המתנגד למלחמה באוקראינה נפסל מהתמודדות מול פוטין: "לא אוותר"

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 13:02

בוריס נדז'דין הבטיח לעתור לבית המשפט העליון נגד ההחלטה של ועדת הבחירות, שקבעה כי אסף חתימות מ"אנשים מתים": "בכל העולם ראו את התורים במטות שלנו". פסילתו הייתה עובדה ידועה מראש, ופוטין צפוי לנצח ללא מאמץ בבחירות בחודש הבא

בוריס נדז'דין במשרדי ועדת הבחירות של רוסיה, 8 בפברואר 2024. רויטרס
בוריס נדז'דין במשרדי ועדת הבחירות של רוסיה, 8 בפברואר 2024/רויטרס

המועמד לנשיאות רוסיה המתנגד למלחמה באוקראינה, בוריס נדז'דין, אמר היום (חמישי) כי ועדת הבחירות המרכזית פסלה אותו מהבחירות בחודש הבא. הוא אמר כי יערער לבית המשפט העליון על ההחלטה של הוועדה, שהייתה צפויה לאור השליטה של הקרמלין עליה וטענותיה כי היא מצאה "פגמים" באיסוף החתימות של נדז'דין.

הנשיא המכהן ולדימיר פוטין צפוי לנצח בקלות, ומעטים האמינו שהמשטר יאפשר לנדז'דין להתמודד מולו ולהדהד את ההתנגדות להמשך המלחמה באוקראינה. הוא אמר כי הוא לא מסכים עם ההחלטה של ועדת הבחירות, שאמרה כי חלק מהשמות שאסף היו של "אנשים מתים", והבטיח לא לוותר.

"אספתי יותר מ-200 אלף חתימות ברחבי רוסיה. ביצענו את האיסוף באופן גלוי וישר, התורים במטות ובנקודות האיסוף שלנו נצפו על ידי כל העולם", אמר נדז'דין. "ההשתתפות בבחירות לנשיאות ב-2024 היא ההחלטה הפוליטית החשובה ביותר בחיי. אני לא מוותר על הכוונות שלי".

נדז'דין בן ה-60 הוא אחד ממבקרי הממשלה הבודדים שקולם נשמע בתוכניות האירוח הנפוצות בטלוויזיה הממלכתית מאז הפלישה ב-24 בפברואר 2022. אף שריצתו לנשיאות נתפסה בחשדנות על ידי כמה אנשי אופוזיציה - שהתקשו להאמין שמבקר חריף כל כך של פוטין היה יכול להגיע עד הלום ללא עצימת עין של הקרמלין - מנהיגה הבולט אלכסיי נבלני נתן גיבוי לקמפיין של נדז'דין מתאו בכלא שבחוג הארקטי.

הוא תיאר את המלחמה באוקראינה כ"טעות פטאלית" והבטיח לנסות ולשים לה קץ דרך משא ומתן.
"המשימה הראשונה שלי תהיה לעצור את הסכסוך עם אוקראינה, ולאחר מכן להחזיר לתקינותם את היחסים בין רוסיה למערב", אמר בחודש שעבר בריאיון לרשת BBC, אף שהוא הודה כי עליו להיות ריאלי לגבי סיכוייו להצליח.

נדז'דין לא היה היחיד שקיווה להתמודד בבחירות לנשיאות רוסיה, שייערכו בין 15 ל-17 במרץ, על מצע המתנגד למלחמה באוקראינה, שבה נהרגו ונפצעו מאות אלפי חיילים רוסים. בדצמבר, העיתונאית לשעבר והפוליטיקאית העצמאית יקטרינה דנצובה נפסלה מהתמודדות על ידי ועדת הבחירות, בטענה שאותרו טעויות ברישום שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully