וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: העולם חווה את חודש ינואר החם ביותר שאי פעם תועד

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 6:19

ינואר האחרון עקף את שיא החום לחודש זה, שתועד בשנת 2020. לא רק זה, אלא שמאז יוני 2023, כל חודש היה החם ביותר שתועד בהשוואה לתקופה המקבילה בשנים קודמות. כעת, ל-2024 יש סיכוי של אחת לשלוש להיות חמה אפילו יותר, וסיכוי של 99% להיות בין 5 השנים החמות ביותר

מבט אוירי על שריפת היער בקולומביה הבריטית, קנדה/רויטרס

העולם חווה את חודש ינואר החם ביותר שתועד- כך מסר הלילה (חמישי) שירות שינויי האקלים "קופרניקוס" של האיחוד האירופי. המגמה ממשיכה את ההתחממות יוצאת הדופן בעקבות שינויי האקלים.

חודש ינואר האחרון עקף את ינואר החם ביותר הקודם, שהתרחש בשנת 2020, עם שיא של מעלות שלא נראה כמותו מאז 1950. החודש החריג הגיע לאחר ש-2023 דורגה כשנה החמה ביותר של כדור הארץ ברשומות עולמיות מאז 1850, כאשר שינויי אקלים שנגרמו על ידי אדם ותופעת מזג האוויר "אל ניניו", המחממת את המים העיליים במזרח האוקיינוס השקט, העלו עוד יותר את הטמפרטורות.

שריפת יער באזור ז'ירונד בצרפת, 16 ביולי 2022. רויטרס
שריפת יער בצרפת/רויטרס

מאז חודש יוני האחרון, כל חודש היה החם ביותר שידע העולם, בהשוואה לחודש המקביל בשנים הקודמות. "לא רק שזה ינואר החם ביותר שתועד, אלא שחווינו זה עתה תקופה של 12 חודשים של יותר מ-1.5 צלזיוס מעל תקופת הייחוס הקדם-תעשייתית", אמרה סמנתה בורגס, סגנית מנהלת "קופרניקוס". בורגס הסבירה כי הדרך היחידה לעצור את עליית הטמפרטורות היא הפחתה מהירה בפליטת גזי חממה.

מדענים אמריקאים אמרו שלשנת 2024 יש סיכוי של אחד לשלושה להיות חמה אפילו יותר מהשנה שעברה, וסיכוי של 99% לדירוג של בין חמש השנים החמות ביותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גל חום בבנגקוק, תאילנד. רויטרס
גל חום בבנגקוק, תאילנד/רויטרס
הקרח בגרינלנד נמס. GettyImages
קרחונים נמסים בגרינלנד/GettyImages

בהסכם פריז משנת 2015 התחייבו מדינות רבות למנוע את התחממות כדור הארץ במעל 1.5 מעלות צלזיוס, כדי למנוע תוצאות חמורות ובלתי הפיכות. למרות ההתחממות האחרונה, טכנית לא הופר יעד הסכם פריז, המתייחס לטמפרטורה עולמית ממוצעת לאורך עשרות שנים.

כמה מדענים אמרו שהיעד של הסכם פריז כבר לא יכול להתממש באופן מציאותי, אבל הפצירו בממשלות לפעול מהר יותר כדי לצמצם את פליטת הפחמן הדו חמצני, כדי להגביל את החריגה מהיעד, ויחד איתה גם את החום הקטלני, הבצורת והימים הגואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully