וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בפקיסטן: רשתות הסלולר הושבתו, שוטרים נהרגו בפיגוע

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 11:31

במקביל לפריסת אלפי שוטרים בקלפיות ברחבי המדינה, הרשויות השעו את השירותים הניידים בצל האיום הביטחוני. באופוזיציה גינו את ההשבתה, שתפגום עוד יותר באמינות הליך הבחירות שבסיומן צפוי לחזור לשלטון ראש הממשלה לשעבר נוואז שריף

שוטרים מחוץ לקלפי בעיר פשוואר, פקיסטן, 8 בפברואר 2024. רויטרס
שוטרים מחוץ לקלפי בעיר פשוואר, פקיסטן, 8 בפברואר 2024/רויטרס

הבחירות לפרלמנט בפקיסטן מתקיימות היום (חמישי) תחת אבטחה כבדה, בצל רצף פיגועי טרור קטלניים, והרשויות אף השביתו זמנית את שירותי הטלפון הסלולריים ברחבי המדינה. האופוזיציה גינתה את המהלך, שפוגם עוד יותר באמינות בהליך שבסופו צפוי לנצח ראש הממשלה לשעבר נוואז שריף.

במקביל להשבתת הרשתות, פקיסטן סגרה כמה ממעברי הגבול שלה עם אפגניסטן ועם איראן, אחרי שאתמול נהרגו 26 בני אדם בשני פיגועים בסמוך למטות בחירות במחוז בלוצ'יסטן. ארגון "המדינה האסלאמית" קיבל אחריות עליהם.

אלפי שוטרים נפרסו בקלפיות ברחבי המדינה, אך ארבעה מהם נהרגו בפיגוע הבוקר. בנוסף לכך, דווח על השלכת רימוני יד בבלוצ'יסטן, אך גורם ברשויות אמר כי ההצבעה לא הושפעה משום שלא היו נפגעים.

"בשל תקריות הטרור האחרונות במדינה אבדו חיים יקרים, וצעדים ביטחוניים הם הכרחיים כדי לשמור על מצב של חוק וסדר ולהתמודד עם איומים אפשריים", נכתב בהודעת משרד הפנים על השבתת שירותי הסלולר והאינטרנט.

פקיסטן נמצאת בעיצומו של משבר כלכלי חריף ומפולגת מאוד סביב כליאתו של ראש הממשלה לשעבר, אימראן חאן. חאן, כוכב קריקט לשעבר שהודח על ידי הפרלמנט לפני כשנתיים בצל סכסוכו עם הצבא החזק, נותר פופולרי מאוד חרף המאמצים של השלטונות לדכא את מפלגתו ותומכיו.

שוטרים לצד נשים מכוסות בבורקה אחרי שהצביעו בקלפי בעיר פשוואר, פקיסטן, 8 בפברואר 2024. רויטרס
שוטרים לצד נשים מכוסות בבורקה אחרי שהצביעו בקלפי בעיר פשוואר, פקיסטן, 8 בפברואר 2024/רויטרס

בילוואל בהוטו זרדרי, מנהיג מפלגת העמים של פקיסטן ובנה של ראש הממשלה לשעבר בנזיר בהוטו, קרא לרשויות להחזיר באופן מידי את התקשורת. "ביקשתי מהמפלגה שלי לפנות לוועדת הבחירות ולבתי המשפט בנוגע לזה", כתב המנהיג הצעיר בן ה-35 ב-X.

אך נציב ועדת הבחירות, סיקנדר סולטן ראג'ה, אמר כי ההחלטה התקבלה על ידי "סוכנות החוק והסדר" בעקבות הפיגועים אתמול, והוועדה שלו לא תתערב בנושא.

השבתת הרשתות הגיעה גם בעקבות קריאתו של חאן לתומכיו, שבשנה שעברה היו מעורבים בהתנגשות אלימה עם כוחות הביטחון בעקבות מעצרו, להמתין מחוץ לקלפיות עד להכרזת התוצאות.

מפלגתו קראה לאזרחים לבטל את הצורך בסיסמאות מחשבונות ה-Wifi האישיים שלהם "כך שכל אחד בסמוך יוכל לקבל גישה לאינטרנט במהלך היום החשוב ביותר הזה". חאן, שנידון לשנים ארוכות בכלא, הצביע במתקן שבו הוא מוחזק בעיר רוואלפינדי.

חלק מהמצביעים הביעו זעם אף הם ואמרו כי הם לא יכולים להזמין אמצעי תחבורה לקלפיות או לתקשר עם בני משפחתם. "בשל כך, התקשורת עם הבוחרים ואחרים קשה מאוד. אנחנו מתמודדים עם כל כך הרבה בעיות בגלל סגירת האינטרנט", אמר מהמוד צ'אודרי, בן 50, מורה בבית ספר שהצביע בעיר רוואלפינדי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

התוצאות הראשונות והלא רשמיות צפויות להתפרסם שעות ספורות לאחר סגירת הקלפיות בשעות אחר הצהריים, והתמונה תתחיל להתבהר כבר מחר.

עיקר המאבק הוא בין הליגה המוסלמית הפקיסטנית של ראש הממשלה לשעבר נוואז שריף, שנחשב למועמד המוביל וכיהן בתפקיד כבר שלוש פעמים, לבין מועמדים הנתמכים בידי מפלגתו של חאן. גם בהוטו זרדרי ניהל קמפיין אגרסיבי בהתמודדותו על התפקיד הבכיר.

למרות הקור העז, תורים ארוכים נרשמו בקלפיות שעות לפני תחילת ההצבעה. "המדינה בסכנה, למה שאבוא מאוחר?", אמרה מומתאז בת ה-86, שנולדה עשור לפני עצמאותה של פקיסטן, בעת שעמדה בתור לקלפי בבירה אסלאמאבאד.

אף שלא צפוי להיות מנצח ברור בבחירות, לצבא יהיה תפקיד מכריע בזהות ראש הממשלה הבא של המדינה הגרעינית. הוא שלט, באופן ישיר או עקיף, בפקיסטן מאז הקמתה למרות טענותיו שהוא אינו מתערב בפוליטיקה.

ללא שלטון יציב, פקיסטן תתקשה להתמודד עם אתגריה הרבים, ובראשם בקשה לתכניות חילוץ חדשה מקרן המטבע הבינלאומית, לאחר שזו הנוכחית תפוג בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully