וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה והרמטכ"ל נפגשו: "רצון משותף לא לפגוע בלחימה"

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 22:05

לאחר הוויכוח שניצת ביניהם, הלוי ואנגלמן נועדו בקריה. בהודעה משותפת לשניים נמסר כי "הפגישה התקיימה ברוח טובה". גורמים שמעורים בפרטים סיפרו לוואלה! בדיקת המבקר טרם החלה, היא תיפתח לאחר הסיכום בין הצוותים השונים, ולכן כעת היא מתעכבת

הרמטכ"ל: "צה"ל כפוף לדרג המדיני, אך ההחלטה על התחקיר היא צורך מבצעי"/ניב אהרונסון

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, והרמטכ"ל, הרצי הלוי, נפגשו היום (רביעי) בקריה בתל אביב. "הפגישה התקיימה ברוח טובה מתוך רצון משותף לפעול מבלי לפגוע בלחימה", נמסר בהודעה משותפת לשניים. "לשם כך יתקיים שיח בין דרגי העבודה, ולאחריו השניים ישוחחו בשנית".

גורמים שמעורים בפרטים סיפרו בשיחה עם וואלה! כי בדיקת המבקר, שהציתה את הוויכוח מול הרמטכ"ל, לא צפויה להתחיל בקרוב ותתעכב עד לסיכום בין הצוותים. לדברי הגורמים, הפגישה הוגדרה טובה, אנגלמן והלוי מצאו שפה משותפת. עוד אמרו הגורמים כי סוכם שתיערך בקרוב פגישה נוספת.

עוד נודע לוואלה! כי אנגלמן והלוי סיכמו בפגישה, שמנהל חטיבת הביטחון במבקר המדינה, תת-אלוף במיל' איתן דהאן, ייפגש עם צוותי מטעם צה"ל והם יסכמו את הדרך שבה הבדיקה תתבצע באופן שלא יפגע במלחמה. לאחר מכן, תיערך שוב פגישה בין הרמטכ"ל למבקר, שתהווה יריית הפתיחה של הביקורת.

הרמטכ"ל מבחינתו ביקש שתהליך הבדיקה לא יפגע במהלכי המלחמה, מאחר ויש מפקדים שנמצאים כעת בלחימה עצימה ובתפקידים תובעניים ורגישים. בתשובה, הבהיר המבקר כי צוותי העבודה יגיעו למתווה עם גורמי הצבא השונים מבלי להפריע למהלך המלחמתי, משום שיש נושאים רבים שלא קשורים למצב ברצועת עזה. גורמי ביטחון הסבירו כי קיים חשש מובנה בצבא מבדיקות חיצוניות באופן כללי, ובמיוחד ברקע מלחמה שעדיין מתנהלת.

לפני כשבועיים שיגר הרמטכ"ל מכתב חריף למבקר המדינה, שבו התרעם על תחילת הבדיקה על תפקוד צה"ל במהלך הלחימה. "הביקורת במתכונת המתוכננת תוך כדי הלחימה תסיט את קשב המפקדים מהלחימה, תפגע ביכולת התחקור המבצעית ואיכותו ולא תאפשר את הפקת הלקחים ההכרחית לשם השגת יעדי המלחמה", כתב הלוי. אנגלמן השיב לו: "לאחר למעלה מ-100 ימי לחימה בהם צה"ל עבר לשלבי לחימה שונים, כפי שהצהירו גורמי צה"ל, הכשלים החמורים שהובילו לאירועי 7 באוקטובר מחייבים בדיקה עמוקה ונוקבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully