וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפה בלב בגדאד: ארה"ב חיסלה בכיר במיליציות שהיה אחראי להרג חייליה

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 9:19

כלי רכב שבו נסע אבו באקר א-סעדי, ראש המערך האווירי במיליציה הותקף מהאוויר, לצדו נהרגו שניים נוספים. המיליציה השיעית, הנתמכת על ידי איראן, הכריזה על עצירת ההתקפות נגד ארה"ב אחרי ששלושה חיילים נהרגו בירדן, בהתקפה שהובילה לתגובה אמריקנית נרחבת נגד המיליציות

כלי רכב הותקף מהאוויר בבגדאד/מערכת וואלה!

בכיר בגדודי חיזבאללה העיראקיים חוסל הערב (רביעי) בתקיפת מכונית על ידי כטב"ם אמריקני בבגדאד - כך אמרו המיליציות הנתמכות על ידי איראן וצבא ארצות הברית. הבכיר הוא אבו באקר א-סאעדי, שלפי ערוץ אל-ערביה הסעודי היה מפקד היחידה האווירית בגדודי חיזבאללה.

צבא ארצות הברית אמר כי התקיפה בבגדאד כוונה נגד בכיר בגדודי חיזבאללה שהיה אחראי על תכנון והשתתפות בהתקפות על כוחות אמריקניים באזור. בהודעה לא נמסר שמו, וצויין כי אין אינדיקציות לפגיעה באזרחים. לפי דיווחים, בהתקפה נהרגו בין שניים לשלושה אנשים נוספים, שככל הנראה היו חברי מיליציות בעצמם.

בתיעודים מהזירה ניתן לראות את הרכב אחרי התקיפה כשהוא עולה באש, כשאנשי ביטחון ותושבים מתגודדים סביבו. בבגדאד הגבירו את הכוננות הביטחונית לאורך היום, וגורם ביטחוני עיראקי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי כוחות נוספים נפרסו ב"אזור הירוק" שבו שוכנות שגרירויות זרות, כולל זו האמריקנית.

המיליציה אחראית להתקפות רבות שבוצעו נגד כוחות אמריקניים במזרח התיכון מאז 7 באוקטובר, והיא נקשרה גם לזו שבה נהרגו שלושה חיילים אמריקנים בירדן בסוף החודש שעבר כשכטב"ם מתאבד פגע במוצב שלהם בסמוך לגבול עם סוריה.

כלי רכב הותקף מהאוויר בבגדאד. ללא, מערכת וואלה!
תיעוד מהזירה/מערכת וואלה!, ללא

בעקבות אותה תקיפה קטלנית, פתח צבא ארצות הברית בתקיפות אוויריות בעיראק ובסוריה נגד יותר מ-85 מטרות הקשורות למיליציות הנתמכות על ידי משמרות המהפכה של איראן. הנשיא ג'ו ביידן הבטיח כי זו רק תחילת התגובה של וושינגטון על התקיפה בירדן, שהייתה ההתקפה הקטלנית הראשונה נגד כוחות אמריקניים מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס.

גדודי חיזבאללה הם חלק מכוחות הגיוס העממי, ארגון גג של עשרות מיליציות חמושות, רובן נתמכות על ידי איראן. הוא מוגדר גוף ביטחוני רשמי של עיראק, שממשלתה נשענת על הנציגים הפוליטיים של אותן קבוצות חמושות ומתקשה לאזן בין תמיכתן לבין שיתוף הפעולה הביטחוני עם ארצות הברית.

בחודש שעבר חיסלה ארצות הברית בכיר אחר בשורות המיליציות בתקיפה נוספת בבגדאד, בתגובה להתקפות נגד כוחותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully