וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרשו כופר של 50 אלף שקל: המשטרה חילצה אזרחית זרה שנחטפה לאבו גוש

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 17:44

המשטרה פיענחה תיק חטיפה של אזרחית זרה מסרי לנקה, שנחטפה לצורך סחיטה. החוטף דרש כופר של 50 אלף שקלים, ובמבצע נועז השוטרים חילצו את אישה החטופה ועצרו את החשוד. במהלך החקירה, חשפו השוטרים גם נתיב הברחה סמוי של עובדים מסרי לנקה דרך גבול ירדן לתוך ישראל

שחרור החטופה מסרי לנקה ורגע מעצר החשוד באבו גוש/דוברות משטרת ישראל

המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי פיענחה תיק חטיפה של אזרחית זרה מסרי לנקה, שנחטפה לפני כמה שבועות לצורך סחיטה. החוטף דרש כופר של 50 אלף שקלים מאימה של הנחטפת, כשבמבצע נועז השוטרים חילצו את אישה החטופה ועצרו את החשוד. במהלך החקירה, חשפו השוטרים גם נתיב הברחה סמוי של עובדים זרים מסרי לנקה דרך גבול ירדן לתוך שטח ישראל.

באמצע חודש ינואר התקבל דיווח במחוז ירושלים מאישה, אזרחית זרה עם אשרת שהייה מסרי לנקה, על כך שבתה נחטפה. עוד סיפרה האישה כי היא מכירה את החוטף והוא דרש ממנה לשלם כופר של 50 אלף שקלים בתמורה לשחרורה.

שוטרי תחנת שפט במחוז ירושלים הגיעו לאם והחלו בפעולות החקירה, כשבמהרה התברר כי הרקע למעשה פלילי. לאחר עבודה מאומצת של השוטרים, הצליחו להתחקות אחר זהותו ומיקומו של החשוד, אזרח זר בן 36 מסרי לנקה השוהה בישראל ללא אישורים.

כבר באותו הלילה, בלשי ימ"ר ירושלים הגיעו לדירה בה שהו באבו גוש, שם השוטרים עצרו את החשוד וחילצו את האישה שחטף, כשהיא בריאה ושלמה ומוחזקת באחד מחדרי הבית. החשוד נלקח לחקירה בימ"ר ירושלים בחשד לחטיפה לשם כליאה וסחיטה, שהייה לא חוקית בישראל ועוד, כשהאישה הוחזרה לחיק אימה.

מהחקירה עלה כי האישה נחטפה על רקע טענות החשוד בדבר חוב כספי של אימה כלפיו. בהמשך החקירה, אותרו ברשות החשוד צילומים, ובהם פרטיהם של עשרות אזרחי סרי לנקה שעל פי החשד הוברחו על ידי החשוד ושותפיו לישראל מגבול ירדן.

גילוי זה, הוביל לפתיחה בחקירה נוספת בשיתוף רשות האוכלוסין וההגירה, שבמהלכה נחשף נתיב ההברחה מירדן לישראל. בנוסף המשטרה עצרה לחקירה אזרח זר נוסף מסרי לנקה, כשנבדק החשד שסייע בחטיפת האישה.

מהחקירה עלה כי האישה נחטפה מבית האם לאחר שהחשוד סיפר לה שאמא שלה נפגעה בפיגוע שלא התרחש מעולם. החשוד אמר כי אימה נמצאת בבית חולים, ולכן עליה לבוא איתו. לאחר מכן הוא חטף אותה לדירת מגורים ששכר באבו גוש והכין אותה מראש לצורך החזקתה, ודרישת הכופר תמורת שחרורה.

בסיום חקירת החשוד גובשה תשתית ראייתית נגדו, והיום הוגשה נגדו הצהרת תובע לקראת כתב אישום שצפוי בימים הקרובים ע"י הפרקליטות. החקירה בנושא ההברחות של האזרחים הזרים מגבול ירדן לישראל נמשכת בימ"ר ירושלים בשיתוף רשות ההגירה והאוכלוסין, וכך גם חקירתו של החשוד הנוסף שנעצר, שעפ"י החשד היה מעורב בחטיפת האישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully