וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפני הבחירות: 26 הרוגים בפיגועים ליד מטות מועמדים בפקיסטן

7.2.2024 / 17:16

שני פיצוצים אירעו בסמוך למשרדים פוליטיים בצפון-מערב המדינה, ערב הבחירות המתוחות לפרלמנט שנערכות בעיצומו של גל טרור ומתיחות סביב כליאתו של ראש הממשלה לשעבר אימראן חאן. שום ארגון לא קיבל אחריות, אך באזור פועלים טליבאן הפקיסטני ובדלנים בלוצ'יים

אדם שנפצע בפיגוע מפונה בעיר כוויתה, פקיסטן, 7 בפברואר 2024. רויטרס
פינוי של אחד הפצועים מהפיגוע, היום/רויטרס

לפחות 26 בני אדם נהרגו היום (רביעי) בשני פיגועים שאירעו בסמוך למשרדיהם של מועמדים לבחירות בדרום-מערב פקיסטן, ערב הבחירות המתוחות לפרלמנט. עוד עשרות בני אדם נפצעו באירועי הטרור שהכו את מחוז בלוצ'יסטן והגבירו את החשש לגבי המצב הביטחוני במדינה המוסלמית. הרשויות הבטיחו להגביר את האבטחה סביב הקלפיות, שייפתחו מחר.

הבחירות לפרלמנט יתקיימו על רקע גל טרור וכליאתו של ראש הממשלה לשעבר אימראן חאן, שניצח בבחירות הקודמות ונותר פופולרי מאוד בקרב הציבור. עונשי המאסר הארוכים שנגזרו בימים האחרונים על חאן, כוכב קריקט לשעבר שהסתכסך עם הצבא החזק של פקיסטן, תפסו את סדר היום התקשורתי למרות המצב הכלכלי ובעיות אחרות במדינה הגרעינית.

הפיגוע הראשון, שבו נהרגו 14 בני אדם, אירע בסמוך למשרד של מועמד עצמאי באזור פישין. הפיגוע השני אירע בקילה סיפוללה, בסמוך לגבול עם אפגניסטן, כשמטען שהוטמן באופנוע חונה התפוצץ ליד מטה של מפלגת ג'מיעאת עולמא אסלאם שכבר הייתה בעבר מטרה לפיגועי טרור. בכיר באזור אמר כי 12 איש נהרגו ו-25 נוספים נפצעו בפיצוץ זה.

שום ארגון לא קיבל אחריות על שני הפיגועים היום. במחוז הסובל מחוסר יציבות פועלים כמה קבוצות חמושות, בהן טליבאן הפקיסטני ובדלנים בלוצ'ים המתנגדים לשלטון ושואפים לעצמאות.

בטליבאן הפקיסטני קיבלו אחריות ביום שני על מתקפה בתחנת משטרה בצפון-מערב המדינה שבה נהרגו עשרה אנשים. הארגון אמר כי הוא תוקף כוחות משטרה וביטחון ולא מועמדים בבחירות.

בשל המצב הביטחוני, משרד החוץ של פקיסטן הודיע כי הוא סוגר את מעברי הגבול עם איראן ואפגניסטן עד ליום שישי. "אני מזועזעת ממתקפות הטרור היום ומגנה את אלה שמבקשים למנוע מאנשים להצביע", אמרה הנציבה העליונה של בריטניה בפקיסטן, ג'יין מריוט.

המתקפות הגיעו בשעה שהמפלגות סיימו את קמפיין הבחירות שלהן, בהתאם לחוק האוסר על תעמולה יום לפני הבחירות. חאן, במסר מהכלא, קרא מוקדם יותר לתומכיו להמתין מחוץ לקלפיות לאחר שהצביעו, בזמן שהמפלגות היריבות ערכו עצרות גדולות לציון סוף תקופת מערכת הבחירות.

המועמד המוביל לנצח בבחירות ולהרכיב את הממשלה הבאה הוא ראש הממשלה לשעבר נוואז שריף, שאחיו שבאז היה ראש הממשלה הקודם. "אל תיפלו עבורו", הזהיר שריף את הצעירים במדינה מפני תמיכה בחאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully