וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של ארה"ב בלינקן לנתניהו וגלנט: ארה"ב מודאגת מפעולת קרקעית של צה"ל ברפיח

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 21:16

בפגישה, שבה השתתף גם הרמטכ"ל, בלינקן אמר כי ישראל צריכה להבטיח שפעילות צה"ל לא פוגעת בצוותי האו"ם או של ארגונים בינלאומיים אחרים. הלוי השיב שצה"ל עתיד לפעול ברפיח, משום שיש בעיר גדודי חמאס שעדיין לא פורקו

שידור חי ממסיבת העיתונאים של בלינקן בתל אביב

LIVE

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן הביע היום (רביעי) דאגה עמוקה במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט מפני פעולה של צה"ל ברפיח, כך לפי בכיר ישראלי ומקור שמעורה בתכני הפגישה. בלינקן אמר בפגישה כי על ישראל לבצע צעדים משמעותיים יותר כדי להבטיח שפעילות צה"ל לא פוגעת בצוותים של האו"ם, שמחלקים סיוע לאוכלוסיה הפלסטינית בעזה ובמחסות של האו"ם או של ארגונים בינלאומיים אחרים, שבהם נמצאים אזרחים פלסטינים. הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר בפגישה כי צה"ל עתיד לפעול ברפיח, כיוון שעדיין לא פירק את הגדודים של חמאס שנמצאים בעיר וכמעט לא נפגעו מתחילת המלחמה.

בנוסף, בלינקן דרש מנתניהו לא לאפשר להפגנות בכרם שלום לפגוע בהעברת סיוע לעזה. בכירים אמריקנים וישראלים אמרו כי במהלך הפגישה הציג השליח האמריקני, דיוויד סאטרפילד, תמונת מצב לגבי הפערים בהעברת הסיוע ההומניטרי לעזה, והזכיר כי ההפגנות במעבר כרם שלום מונעות ממשאיות להיכנס לרצועה בצורה סדירה. בלינקן התערב ואמר לנתניהו וגלנט שעל ממשלת ישראל לפתור את הנושא הזה בהקדם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן. 7 בפברואר 2024. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ובלינקן/לשכת העיתונות הממשלתית

למה זה חשוב

  • ממשל ביידן מודאג מאוד מכך שפעולת צה"ל ברפיח, שם נמצאים למעלה ממיליון אזרחים פלסטינים - חלק גדול מהם עקורים - תביא לנפגעים רבים ולמשבר הומניטרי חמור פי כמה.
  • בנוסף, האמריקנים חוששים שמהלך כזה יביא למשבר חריף בין ישראל למצרים. המצרים הבהירו כי אם מבצע צה"ל ברפיח יגרום לזרם של פליטים לשטח מצרים הדבר יגרום לקרע ביחסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully