וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 שנות מאסר בפועל: נגזר דינו של בן ה-23 שרצח בדקירות סכין עורך דין בקיוסק

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 16:35

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר את דינו של איתי בן עמי שהודה בעבירת רצח באדישות, לאחר שלפני כשנתיים דקר למוות את משה אלנקווה בן ה-43. "מאז המקרה הבית נהרס", סיפר אביו של הקורבן. עוד קבעו השופטים כי בן עמי ישלם 258 אלף שקלים למשפחת הקורבן כפיצוי

21 שנות מאסר לצעיר שרצח עורך דין בקיוסק/שלומי גבאי

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (רביעי) 21 שנות מאסר בפועל ועונשי מאסר על תנאי על איתי בן עמי בן ה-23 מקרית ים, שבדקירת סכין לדרמן רצח לפני שנתיים את משה אלנקווה, עורך דין בן 42 במותו לאחר מפגש אקראי סמוך לקיוסק. בעסקת טיעון שסגר הסנגור עו"ד יובל זמר עם הפרקליטות, הודה בן עמי בעבירת רצח באדישות, לאחר שבמקור יוחסה לו עבירת רצח בכוונה תחילה. כמו כן נגזר על בן עמי לשלם 258 אלף שקלים פיצוי למשפחת הקורבן - המקסימום הקבוע בחוק.

הפרקליטות עתרה לעונש מאסר של 20-25 שנה. זמר עתר למאסר בפועל של 14 שנה.
"משה היה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים", אמר לבית המשפט בדמעות אביו של הקורבן, גבריאל אלנקווה, בשלב הטיעונים לעונש. "כשהוא רצח אותו, הוא רצח גם אותנו", סיפר האב על המשפחה אותה מלווה עו"ד תומר בן חמו מטעם תכנית סנ"ה (סיוע לנפגעי עבירות המתה) של משרד המשפטים.

הסכין ששימשה את  איתי בן עמי  מקרית ים, לרצח של עו״ד משה אלנקווה. ללא, מערכת וואלה!
הסכין ששימשה את איתי בן עמי מקרית ים, לרצח של עו״ד משה אלנקווה/מערכת וואלה!, ללא

"מעשה הרצח שביצע הנאשם היה מיותר ומצער מאין כמותו", ציין אב בית הדין השופט אבי לוי שקרא מתוך גזר הדין כשלצידו שופטי ההרכב ערן קוטון ועידית וינברגר, "באבחת סכין אחת הוא המיט טרגדיה נוראית על המנוח ועל משפחתו. קשה היה להיוותר אדיש לעצב הניבט מעיני אביו של המנוח שהעיד לפנינו על אודות התמורות הקשות שחלו בחייו ובחיי בני משפחתו, נוכח מות בנו, על יגונו של אב באובדן בנו האהוב אין צורך להכביר מילים. אכן, על אירועים מיותרים ונוראים שכאלה נאמר לא פעם שהם פירותיה הבאושים של תת תרבות הסכין. אותם יש לעקור מן השורש ולמנוע את הכאב והצער האינסופי הכרוך בהם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
איתי בן עמי שרצח את עורך דינו משה אלנקווה עם הסנגור יובל זמר. יואב איתיאל
הסניגור עו״ד יובל זמר עם איתי בן עמי טרם הקראת גזר הדין. היום/יואב איתיאל

"משה היה ילד מחונן, מגיל צעיר היה ילד טוב, אהב לעזור לחברים, עשה הכול, הוא ראה ילדים שמתנכלים אליהם ותמיד עזר להם, התחבר איתם. הוא גדל, היה ילד ספורטאי, הוא היה אלוף ישראל באתלטיקה, יש לי מדליות ותעודות שלו. הוא היה צוללן. היה רק טוב. בגיל 18 כשהתגייס הוא חתם על כרטיס אדי", סיפר האב. "הוא למד משפטים, סיים את הלימודים בהצלחה, גם תואר ראשון וגם שני. תמיד הוא עזר לנזקקים, לא עניין אותו כסף, מי שלא היה לו כסף ייצג אותו ללא תשלום והוא עשה רק טוב. גם במותו תרם את אבריו כדי להציל אנשים".

האב סיפר על המשפחה שלא מצליחה להשתקם, "מאז המקרה הבית נהרס, זה לא אותו בית. הוא היה חבר, ילד, היה הכול. הוא תמך ועזר בבית. אני גם נפצעתי והוא היה איתי בבית החולים והוא מאז החזיק את כל הבית. מאז שהוא הלך הכול נהרס ואני לא מתפקד". הוא סיכם, "אני הרוס".

עו"ד יובל זמר בדיון בבית המשפט המחוזי בחיפה. ינואר 2023. שלומי גבאי
יובל זמר/שלומי גבאי

"התיק הזה הוא טרגדיה", אמר מנגד הסנגור, עו"ד יובל זמר. "אני יודע שהוא טרגדיה מהיום שהתקבלו חומרי החקירה, ולראות את האב בדיונים וכאן רק ממחיש את גודלה של הטרגדיה. הטרגדיה היא שבניגוד לתיקי רצח אחרים התיק הזה לא היה צריך לקרות. האירוע הזה לא היה צריך לקרות. האירוע היה צריך להסתיים כששני החברים של בן עמי אומרים למנוח 'תהנה מהבירה שלך' וכל אחד חוזר לביתו. אבל כמעשה שטן, כמו מנגנון של שעון מכני מדויק שגלגלי השיניים נופלים אחד בתוך השני, התנהלות המנוח לחצה על כל הכפתורים אצל הנאשם, הפעילה את הטריגרים שלו כילד שגדל במציאות חיים שגם אנו שמורגלים לתסקירי נאשמים לא פוגשים כל יום".

"הרבה זמן אני רוצה להגיד שאני מבקש שיסלחו לי על דבר לא הגיוני שעשיתי", אמר בן עמי, "אני מבקש ממשפחת המנוח לסלוח על מה שעשיתי".

הסנגור, עו"ד יובל זמר, צפוי לערער. "לצערי העונש הוא חמור, ובעיני חורג מהמתחם שראוי היה לקבוע, ובוודאי מהעונש שראוי היה להטיל, וזאת בשים לב לנסיבות הכוללות של האירוע", אמר לוואלה לאחר שמיעת גזר הדין. "אני חושב שגזירת עונשים כאלה זה איתות לא נכון לנאשמים, אחרי שנאשם מגיע ונוטל אחריות 'ומניח את ראשו על הגיליוטינה'. אני חושב שגזר הדין הזה הוא שגוי, הוא חורג לחומרה, ברמה שאני מקווה שבית המשפט העליון נמצא להתערב בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully