וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 מחבלים חוסלו ביום אחד: הישגי כוחות פיקוד הדרום בצפון ומרכז עזה

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 12:26

בהערכת מצב הבהיר מפקד הפיקוד כי קצב הרס מנהרות הטרור גדל כל יום. קצינים בצבא סיפרו שעם השמדת מערכת התת-קרקע, לפעילי חמאס אין לאן לחזור. בתוך כך, חרף מאמצי המו"מ לשחרור חטופים - מפקד הפיקוד אישר שורת מבצעים ברצועה שיגבירו את קצב התקיפות בימים הקרובים

בווידאו: מפקד אוגדה 162 תת-אלוף איציק כהן ולוחמיו בלב בעיר עזה 05.02.24/דוצ

כוחות פיקוד הדרום הרגו באמצעות תקיפות אוויריות כ-300 מחבלים רק ביום שבת האחרון - כך הציג בהערכת מצב שהתקיימה השבוע מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, את הישגי אוגדה 162 שנלחמת בצפון ובמרכז הרצועה. האלוף פינקלמן הבהיר כי בחלק מהמקומות כבר לא נדרשת חטיבה למשימות אלא מספיק צוות קרב גדודי בגלל היקף המחבלים שנהרגו והרס תשתיות הטרור.

לדבריו של האלוף, בנוסף להישג שנרשם ביום שבת - 200 מחבלים נוספים נהרגו על ידי כוחות אוגדה 162 בארבעה ימים. האוגדה מטפלת בימים אלו במוקדי הטרור של חמאס שמנסים להתאושש ולפעול בשיטת גרילה. פינקלמן הדגיש כי התמרון של חטיבה 401, דרך מחנה הפליטים שאטי במסדרון נצרים תוך שעה וחצי - מעיד על השליטה המבצעית של אוגדה 162 במרחב.

בתוך כך, מפקד פיקוד הדרום אישר לאוגדה 162 שורת מבצעים על מספר מוקדים ברצועת עזה למשך החודשים הקרובים. קצינים בפיקוד הדרום הדגישו כי חרף מאמצי המשא ומתן לשחרור החטופים - בצה"ל יגבירו את קצב המבצעים בימים הקרובים.

מפקד פיקוד הדרום בהערכת מצב עם מפקדים ולוחמים בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
"בשל היקף המחבלים שנהרגו: לא נדרשת חטיבה למשימות אלא מספיק גדוד", האלוף פינקלמן/דובר צה"ל
פעילות צוות הקרב של חטיבה 401 במרחב שייח' רדואן: 24 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
"התמרון של חטיבה 401 מעיד על שליטה במרחב"/דובר צה"ל

באשר להתמודדות עם מנהרות הטרור של חמאס, האלוף פינקלמן ציין כי קצב הרס המנהור גדל מיום ליום בזכות שיטת הפעולה, הפקת הלקחים ושדרוג היכולות. קצינים בפיקוד הדרום, הבהירו כי לחלק גדול מגדודי חמאס, אלו שעוד נותרו בהם פעילים, אין לאן לחזור כי מערכת התת קרקע הושמדה כולל מרכזי הפיקוד והשליטה, המחנות והמשרדים. בנוסף סיפרו כי "הדיווחים על ההרס בכלי התקשורת מייצרים בלבול ודמורליזציה בקרב פעילי הטרור".

עוד אמרו הקצינים: "חמאס ינסה בכוח להראות שהוא מבצע פעולות משילות במרכז וצפון הרצועה אבל הן נקודתיות וחלקן לוחמה פסיכולוגית נגד הציבור שלו - להראות שהוא עדיין בעניינים. לכן הפעילות של צה"ל נמשכת".

מפקד אוגדה 162 תת-אלוף איציק כהן ולוחמיו בלב בעיר עזה. דובר צה"ל
מפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן/דובר צה"ל
מחבלים שנכנעו, השמדת תשתיות והכוונת ירי ארטילרי: פעילות אוגדה 162 בג׳באליה. דובר צה"ל
מחבלים שנכנעו, השמדת תשתיות והכוונת ירי ארטילרי: פעילות אוגדה 162 בג׳באליה/דובר צה"ל

קצינים בפיקוד הדרום הסבירו שהצבא עדיין פועל להניע אוכלוסייה מצפון הרצועה והעיר עזה אל דרום הרצועה כדי לאפשר לאוגדה 162, בפיקודו של תא"ל איציק כהן, לטפל במוקדי טרור ישנים ומתחדשים. הקצינים הדגישו כי מרבית מרכזי הפיקוד והשליטה, אתרי שיגורי הרקטות ותשתית המנהרות הושמדה. המרכזים שנותרו, ובהם גם אלה שחמאס מנסה לשקם, נחשפים על ידי המודיעין ומיורטים דרך תוכניות פעולה עתידיות.

משימת ביתור הרצועה לשני חלקים ומניעת מעבר פלסטינים מהדרום לצפון הועברה מאוגדה 99 לאוגדת עזה. הקצינים הדגישו כי רק בימים האחרונים הועברו אלפי פלסטינים מצפון הרצועה לדרומה כדי לאפשר לחימה עצימה של צה"ל נגד קיני טרור חדשים בשטח הבנוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully