וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנים של חיזור הסתיימו ברצח: תמיר ג'ומעה מואשם שירה למוות בשני בכר בכביש 4

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 17:35

על פי כתב האישום, בכר בת ה-31 החליטה לסיים את הקשר עם ג'ומעה אותו הכירה כששירתו יחד כשוטרים לפני כעשור, ואז החלו הטרדות בלתי פוסקות שהסתיימו לפני חודש ברצח. הוא ארב לה, רדף אחריה, התנגח ברכבה, וירה בה למוות. "היא ביקשה עזרה להרחיק אותו, גם מהמשטרה"

פוענח רצח שני בכר בכביש 4/דוברות משטרת ישראל

בבית המשפט המחוזי חיפה הגישה היום (רביעי) פרקליטות המדינה כתב אישום חמור כנגד תמיר ג'ומעה, בגין הרצח של שני בכר. הרקע: אהבה נכזבת. הרצח המחריד התרחש על כביש 4 מול משרדי המועצה האזורית מטה אשר, ב-9 בינואר, לפני חודש, מעט אחרי השעה 15:00, לעיני עוברים ושבים.
מעט קודם לכן, יצאה בכר משער קיבוץ שמרת שם עבדה, כשהיא בדרכה צפונה לביתה, במכונית ההונדה שלה. מכתב האישום עולה שג'ומעה ארב לבכר מחוץ לקיבוץ החל מסביבות השעה 13:00 והוא המתין לצאתה ממקום עבודתה כשהוא חמוש באקדח שהיה טעון במחסנית ובתוכה לכל הפחות 12 כדורים.

תוך נסיעה הבחינה בכר כי ג'ומעה דולק אחריה. היא עוד הספיקה להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל כשהיא מבוהלת, מסרה כי הוא רודף אחריה ברכב פורד וביקשה סיוע. היא המשיכה ושוחחה עם המוקד תוך שהיא ניסתה להימלט מפניו אבל דקות אחר כך, ועוד טרם הספיקו שוטרים להגיב לקריאת העזרה שלה, הוא כבר התנגש בה בכוונה. היא איבדה שליטה על רכבה שנעצר, כריות האוויר נפתחו, והיא נלכדה במושב הנהג. על פי כתב האישום, ג'ומעה עצר את רכב הפורד כ-35 מטר ממנה, יצא מרכבו כשהוא נושא את אקדחו ורץ לכיוונה. מכתב האישום עולה שהוא פתח את דלת הנוסע הקדמי מימין, שלף את האקדח, הכניס את פלג גופו העליון לתוך רכב ההונדה, וירה חמש יריות לעבר שני המנוחה מטווח קצר מאד. אז, הוא נעמד ליד רכבה וניסה להתאבד. הוא הצמיד את הקנה של האקדח לסנטרו, ירה יריה אחת והתמוטט.

חובשי מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בשני ניסיונות החייאה שלא צלחו. היא הובהלה למרכז הרפואי לגליל כשהיא ללא רוח חיים, ומותה נקבע שם. ג'ומעה טופל על ידי פרמדיקים שהוזעקו למקום, והובהל למרכז הרפואי לגליל, שם נותח ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם. ב-18 בינואר, שוחרר למרכז הרפואי של שירות בתי הסוהר, שם הוא עדיין מאושפז. יל"פ אשר, היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב אשר במחוז חוף חקרה את הרצח.

שני בכר בת ה-31 התגוררה עם משפחתה במושב נתיב השיירה, יחד עם הוריה ואחיותיה, ועבדה בעסק לעיצוב אופנה שנמצא בקיבוץ שומרת. את תמיר ג'ומעה בן ה-35 מכפר סולם היא הכירה כשהשניים שירתו בין השנים 2010-2012 בשירות חובה במשטרת ישראל. במשפחתה הוא הותיר תמיד את הרושם שהוא עדיין מקושר למשטרה. מכתב האישום עולה כי במסגרת שירותם, התפתח ביניהם קשר זוגי, עד שביוני אשתקד, יותר מעשור אחר כך, הודיעה בכר לג'ומעה על רצונה לסיים את הקשר. על פי כתב האישום, ג'ומעה לא השלים עם החלטתה זו, ובתקופה שלאחר מכן הוא פעל באמצעים שונים כדי להניא אותה מהחלטתה.

תמיר ג'ומעה, החשוד ברצח שני בכר. 27 בינואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תמיר ג'ומעה, החשוד ברצח שני בכר. 27 בינואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שני בכר. יואב איתיאל
שני בכר/יואב איתיאל

ג'ומעה הגיע למקום עבודתה בניגוד לרצונה על מנת לפגוש אותה; שלח לה מתנות בניגוד לרצונה; שלח לה מכתבים בהם כתב כי הוא לא מסוגל לחשוב על כך שתהיה עם גבר אחר וכי הוא מבקש ממנה להמשיך את הקשר; הוא הגיע לביתה ללא תיאום עמה ובניגוד לרצונה; שלח לה מסרים לפיהם אם הקשר הזוגי יסתיים הוא יפגע בעצמו או יעשה תאונה קשה; שלח לה הודעות רבות בהן ביקש ממנה לשנות את החלטתה לסיים את הקשר הזוגי. אבל, חרף מאמציו וניסיונותיו של ג'ומעה לגרום לה לחזור בה מהחלטתה, היא הייתה נחושה בדעתה לסיים את הקשר הזוגי. על פי כתב האישום, על רקע זה, החליט תמיר ג'ומעה ותכנן לירות בה ולגרום למותה, ולאחר מכן לירות בעצמו. עולה שלצורך הוצאת ההחלטה לפועל, הוא הצטייד באקדח חצי אוטומטי מסוג גלוק קליבר 9 מ"מ פרבלום והחזיק בנשק, במחסנית ובכדורים ללא רישיון.

"שני סבלה מהטרדות בידי הרוצח במשך שנים", סיפרו בני משפחה ששוחחו עם וואלה. "אבל בשנה האחרונה ביתר שאת. היא ביקשה עזרה להרחיק אותו ממנה, דיווחה למשטרה ואף לוותה על ידי עמותה בניסיון להתמודד עם המצב ולהתנתק מאדם אובססיבי שלא הרפה ממנה". במשפחה אומרים כי שני פחדה מאוד מג'ומעה, הוא עקב אחריה, פגע בה והיא ידעה כי הוא עלול להזיק לה. לדבריהם, היא איימה עליו שתוציא נגדו צו הרחקה בבית משפט תוך שבעמותה "הרגיעו אותה כי 'הסיכוי גדול יותר שיפגע בעצמו, לא בה', ונתנו לה 'כלים להתמודד עם גבר אובססיבי'".

תמיר ג'ומעה מואשם ברצח בנסיבות מחמירות ובעבירות בנשק. בדיון בבית המשפט נכח עו"ד תומר קסלסי, המייצג עם עו"ד נרקיס לביא את משפחת בכר. אם יורשע ג'ומעה, הוא צפוי למאסר עולם. במקביל להגשת כתב האישום כנגדו מבקשת פרקליטות המדינה באמצעות התובע, עו"ד מוחמד מולא, את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. השופט ניצן סילמן יקיים דיון לגופה של הבקשה ובינתיים בהסכמת הסנגור, עו"ד יוסף שלבי, הלומד את התיק, הוא האריך את המעצר עד החלטה אחרת.

"המומים ושבורים"

ממשפחת בכר נמסר אחרי כתב האישום: "אנחנו המומים ושבורים על כך ששני נעקרה מאיתנו על ידי הרוצח השפל והמתחזה בשיא חיה כשרוח הנעורים עוד מפעמת בה. החיים שלנו נעצרו מאז ושום דבר לא יחזיר לנו אותה. אנחנו מצפים מהפרקליטות שהרוצח יקבל את העונש הקשה ביותר, ולא פחות, כדי להעביר את המסר ולהרתיע אנשים כמוהו מלעשות את המעשה הנפשע שעשה. אנחנו נגיע לכל הדיונים על מנת להזכיר למפלצת את מעשיו ובכדי שבית המשפט יגזור עליו את העונש המירבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully