וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקי היילי הובכה והפסידה לעצמה בפריימריז בנבאדה; ביידן ניצח

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 8:38

היריבה האחרונה של טראמפ במרוץ הרפובליקני הובכה כשרוב המצביעים בחרו באופציה של "אף אחד מהמועמדים" על פניה. הפריימריז לא היו מחייבים, משום שהמפלגה שינתה את החוקים בנבאדה כך שהיא תבחר מי המועמד שלה. בצד הדמוקרטי, הנשיא רשם עוד ניצחון בדרך להבטחת המועמדות

ניקי היילי בעצרת בחירות בדרום קרוליינה לקראת הפריימריז הרפובליקניים לנשיאות. 7 בפברואר 2024. רויטרס
מתמקדת במדינות עם בחירות "הוגנות" יותר. היילי/רויטרס

היריבה האחרונה של דונלד טראמפ במרוץ הרפובליקני, ניקי היילי, רשמה הלילה (רביעי) הפסד מביך בפריימריז בנבאדה, כשרוב המצביעים בחרו באפשרות של "אף אחד מהמועמדים האלו" על פניה. היילי, שגרירת ארצות הברית לשעבר באו"ם, הייתה המועמדת המשמעותית היחידה, משום שטראמפ לא הופיע על פתקי ההצבעה הסמליים.

היילי בחרה להתמודד בפריימריז הרשמיים של מדינת נבאדה במקום באסיפת הבחירות של המפלגה, שתיערך בחמישי ושבה יחולקו הנציגים לזוכה. טראמפ, שכבר גבר על היילי באיווה ובניו המפשייר, הוא המועמד המרכזי היחיד באסיפת הבחירות והוא צפוי לזכות בניצחון גורף.

היילי, שהודפת לחצים של בכירי המפלגה לפרוש מהמרוץ כדי לאפשר לטראמפ להתרכז בבחירות לנשיאות בנובמבר, לא השקיעה מאמצים רבים בנבאדה. היא אמרה כי היא מתמקדת במדינות שבהן הליך הבחירות הוא "הוגן". עם זאת, גם בבחירות הבאות שייערכו במדינת הבית שלה קרוליינה הדרומית, שבה היא כיהנה כמושלת, היא צפויה להפסיד לטראמפ בפער ניכר, לפי הסקרים.

לפי מזכיר המדינה של נבאדה, כ-15,700 בוחרים הגיעו לקלפיות, בנוסף לכ-151 אלף איש שבחרו בהצבעה המוקדמת. לא ברור מה היה שיעור הבוחרים, משום שאלו היו הפריימריז הנשיאותיים הראשונים של נבאדה אחרי עשורים שבהם היא ערכה אסיפות בחירות, אך נראה שהוא היה נמוך לאור הבלבול סביב ההצבעה. ב-2021, המחוקקים במדינה הצביעו בעד שינוי החוק, בטענה ששיטת הפריימריז נגישה יותר.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן באירוע לציון "חודש ההיסטוריה השחורה" בבית הלבן. 7 בפברואר 2023. רויטרס
מזהיר מהאיום שנשקף לדמוקרטיה מטראמפ. ביידן/רויטרס

במקביל, גם הדמוקרטים קיימו את הפריימריז שלהם בנבאדה, כשהנשיא ג'ו ביידן שוב גבר בקלות על יתר המועמדים הלא מוכרים שמנסים לאתגר אותו. נבאדה תהיה מדינת מפתח בבחירות לנשיאות בנובמבר, וביידן ניצח בה בעימות הראשון שלו מול טראמפ לפני ארבע שנים.

"אין לי תלונות לגביו", סיפר ג'רי כריסטיאנסן בן ה-77, נגר בגמלאות שהצביע בתיכון בלאס וגאס, שאותו עזר לבנות. הוא ורעייתו וירג'יניה בת ה-71 הצביעו בעד ביידן. "אני לא מבין למה הוא זוכה לקרדיט".

ביידן ערך עצרת בלאס וגאס ביום ראשון, והזהיר מפני האיום שנשיאות נוספת של טראמפ מציבה לדמוקרטיה האמריקנית. הוא הודה כי הבוחרים עשויים להיות עייפים. "אני יודע, אנחנו יודעים, יש לנו עוד הרבה מה לעשות", אמר. "עדיין לא כולם מרגישים את היתרונות של ההשקעות וההתקדמות שלנו".

דוני לורד, בן 45, הצביע בהנדרסון, מדרום ללאס וגאס, ללא התלהבות רבה. "אני חושב שביידן הוא הרע במיעוטו. אני חושב שבאופן כללי הוא עושה את המינימום שהוא יכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully