וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה מסרבת לנורמליזציה עם ישראל בלי הכרה במדינה פלסטינית

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 8:35

משרד החוץ הסעודי הגיב בחריפות להצהרה של דובר הבית הלבן שטען שהמגעים לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה לא קשורים להשגת הפסקת אש בעזה. "סעודיה לא תכונן יחסים עם ישראל ללא סיום התוקפנות הישראלית בעזה ונסיגת כוחות הכיבוש מהרצועה"

אנתוני בלינקן במסיבת עיתונאים בקטאר/רויטרס

משרד החוץ הסעודי פרסם הלילה (רביעי) הודעה בה הדגיש כי לא תהיה כל נורמליזציה עם ישראל בלי הפסקת המלחמה בעזה והסכמה ישראלית להקמת מדינה פלסטינית.

למה זה חשוב:

  • ההודעה התפרסמה בתגובה לדברים שאמר דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמש בתדרוך לכתבים כשטען שהמגעים לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה אינם קשורים למאמצים להשיג הפסקת אש בעזה.
  • "קיבלנו פידבק חיובי משני הצדדים שהם מעוניינים להמשיך בדיונים הללו (על נורמליזציה) אבל זה מסלול נפרד שאינו קשור באופן ספציפי למאמצים להשיג הפוגה הומניטארית ממושכת (בלחימה בעזה). שני הדברים מאוד חשובים לנו", אמר קירבי.
ג'ון קירבי עם הדיסקית למען השבת החטופים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"קיבלנו פידבק חיובי משני הצדדים שהם מעוניינים להמשיך בדיונים הללו". דובר הבית הלבן ג'ון קירבי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במוקד החדשות:

  • שר החוץ האמריקני בלינקן ביקר ביום שני בסעודיה ודן עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן על סוגיית הנורמליזציה עם ישראל.
  • היום אמר בלינקן במסיבת עיתונאים בקטאר כי הסעודים מעוניינים בנורמליזציה אך כדי שזה יקרה על המלחמה בעזה להסתיים וישראל צריכה להסכים לנתיב לעבר מדינה פלסטינית.
רה"מ בנימין נתניהו, נסיך סעודיה מוחמד בן סלמאן. יונתן זינדל/פלאש 90, Cristiano Barni ATPImages/Getty Images, עיבוד תמונה
קראו לכל חברות מועצת הביטחון להכיר בהקדם במדינה פלסטינית. נתניהו ומוחמד בן סלמאן/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90, Cristiano Barni ATPImages/Getty Images

מה הם אומרים:

  • הודעת משרד החוץ הסעודי יצאה נגד דבריו של קירבי והדגישה כי סעודיה תמיד עמדה לצד הפלסטינים.
  • "הממלכה הבהירה לארה"ב את עמדתה הנחושה ולפיה סעודיה לא תכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל ללא הכרה במדינה פלסטינית על בסיס קווי 1967 שבירתה מזרח ירושלים ובלי שהתוקפנות הישראלית על רצועת עזה תסתיים וכל כוחות הכיבוש הישראלים ייסוגו מרצועת עזה", נכתב בהודעה הסעודית החריפה.
  • משרד החוץ הסעודי הדגיש עוד כי הוא קורא לכל חברות מועצת הביטחון של האו"ם שעדיין לא הכירו במדינה פלסטינית לעשות זאת בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully