וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לשעבר מעיד בתיק 1000: "נתניהו מעולם לא פנה אליי בנוגע לקבלת מתנות"

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 11:48

בעדותו בתיק 1000, היועמ"ש לשעבר וינשטיין סיפר כי נתניהו לא פנה אליו בעניין קבלת מתנות פרטיות. דבר זה סותר את עדותו של רה"מ כי יש לו חוו"ד משפטית שמאפשרת לקבל מתנות מחברים קרובים. וינשטיין גם סיפר על שיחותיו עם נתניהו בנושא סגירת ערוץ 10 ופרשת "ביביטורס"

היועמ"ש מעיד, בנוכחות שרה: "נתניהו לא פנה אליי בעניין המתנות"/מערכת וואלה!

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, שגם שימש כסניגורו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מעיד היום (רביעי) בדיון בתיק 1000, בבית המשפט בירושלים. לראשונה, לאולם הדיונים בבית המשפט בירושלים הגיעה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, על מנת לצפות בדיון.

עם פתיחת העדות, החלה הפרקליטות בחקירה ושאלה אם נתניהו פנה אליו לגבי קבלת מתנות והאם הוא העניק לו חוות דעת מקצועית בנושא. וינשטיין הכחיש, וציין כי ייצג אותו לאחרונה לפני כ-20 שנים. בפרקליטות ניסו להמשיך לבחון אם וינשטיין העניק חוות דעת מקצועיות לנתניהו על קבלת מתנות וסניגורו של נתניהו בדיון, עורך הדין עמית חדד, התרעם כי לו וינשטיין ימשיך לענות יהיה מדובר בהפרה של החיסיון לו נתניהו זכאי בתקופה בה יוצג על ידי וינשטיין.

הדיון בבית המשפט התלהט עקב הויכוח על שבירת החיסיון. "בחקירה ענית על השאלה הזאת נכון, על השאלה האם נתת חוות דעת בנוגע למתנות לנתניהו בתור סנגור פרטי?", שאלו בפרקליטות. "לא בטוח שעשיתי בשום שכל שלא התעקשתי אז", השיב וינשטיין, שמיאן לענות על השאלות. חדד קטע את החקירה: "אני מתנגד, החיסיון שייך ללקוח - לא לעורך הדין. חיסיון זה קודש הקודשים".

בעקבות כך, ובאישור השופטת פרידמן פלדמן, הקריאה הפרקליטות את עדותו של וינשטיין כפי שניתנה במשטרה: "לפי מיטב זכרוני, קבלת מתנות בעתיד לא הייתה סוגיה על הפרק, זו הייתה סוגיה שהייתה בעבר לא על משהו בעתיד, הגברת לקחה מתנות. ממני כסנגור הוא לא קיבל חוות דעת בנושא לא נדרשתי".

שרה נתניהו בדיון בתיקי האלפים. 7 בפברואר 2023. ביני אשכנזי
שרה נתניהו בדיון בתיקי האלפים. 7 בפברואר 2023/ביני אשכנזי

"אני חושב שהייתה טעות להביא אותך", טען חדד בחקירה הנגדית. "אני חושב שיועמ"ש לא צריך להעיד על דברים שהוא עשה במסגרת תפקידו בטח לא ע"י התביעה כל שנות המדינה לא היה לזה תקדים, ניסיתי לשכנע את הפרקליטות לא להעיד אותם אבל אתה רואה כמה הצלחתי", צידד וינשטיין.

חדד חזר לכהונתו של וינשטיין כיועץ משפטי, ושאל אותו אם המתנות שנתניהו קיבל באופן פרטי עברו את אישורו. הוא ציין מסמך חוות דעת מהייעוץ המשפטי לראש הממשלה מ-2015 לפיו, לטענתו, נכתב ש"החוק אינו חל על מתנות שניתנו באופן אישי ואינן קשורות לתפקידו של עובד הציבור". וינשטיין ענה שאינו זוכר את חוות הדעת: "אני לא מכיר לא אותה ולא אחרות".

החקירה הנגדית עברה לעסוק בהאשמות לפיהן נתניהו פעל לסגור את ערוץ 10 לקראת תקופת הבחירות. "אני התנגדתי בזמן אמת לסגירת כלי תקשורת בתקפות בחירות וגם באופן כללי לסגירת כלי תקשורת ואני חושב שאני צדקתי", טען וינשטיין. חדד התנגד: "יש פסיקה של בית המשפט העליון שקובעת מה מותר ומה אסור בתקופת בחירות", וביקש מוינשטיין להרחיב בנושא.

"נתניהו מאד התעקש על סגירת הערוץ בסופו של דבר הוא לא עשה את זה אני מניח שזה היה למגינת ליבו", העיד וינשטיין.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עדותו של יהודה וינשטיין, לשעבר היועמ"ש, במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 7 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
עדותו של יהודה וינשטיין, לשעבר היועמ"ש, במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 7 בפברואר 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

אילו ישראל לא הייתה נתונה באמצע מלחמה עקובה מדם בדרום ובצפון ייתכן שזו הייתה הכותרת הראשית של היום. עם זאת, מזכר ראיון העד, ראיון שהפרקליטות עורכת לעדיה לפני שהם עולים להעיד, הגיע לידי וואלה! והוא מעלה פרטים מעניינים שקדמו לעדות.

כך למשל וינשטיין סיפר כי מעבר לכך שבנימין נתניהו מעולם לא פנה אליו בשאלה בעניין קבלת מתנות פרטיות, כך גם היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה שלומית ברנע פרגו לא פנתה אליו בנושא. וינשטיין אף הוסיף כי לו נתניהו היה פונה אליו בנושא היה לכך אזכור בכתב.

בכך וינשטיין סותר את עדותו של נתניהו שאמר באחת מחקירותיו במשטרה שם הוא אמר כי יש לו חוות דעת משפטית שמאפשרת לקבל מתנות מחברים קרובים: "זה היה וינרוט ושמרון, או וינשטיין. זה יכול להיות אפילו אביחי (מנדלבליט), אני לא זוכר, נאמר לי תמיד שאין בעיה". גם ארנון מילצ'ן העיד בבית המשפט במסגרת תיק 1000 שנתניהו אמר לו שיש בידו חוות דעת מטעם היועץ המשפטי לממשלה שמאפשרת לו לקבל מתנות.

עם זאת ההגנה תנסה לסתור היום את דבריו של וינשטיין, בין היתר, על ידי חיזוק הקביעה כי לא מדובר ברף של מתנות שדורש אישור משפטי וכי לא ניתן קו אספקה שוטף של שמפניות וסיגרים לבני הזוג נתניהו.

היועמ"ש לשעבר יהודה וינשטיין מעיד בדיון בתיק 1000. 7 בפברואר 2023. ביני אשכנזי
היועמ"ש לשעבר יהודה וינשטיין מעיד בדיון בתיק 1000. 7 בפברואר 2023/ביני אשכנזי

פרט מעניין נוסף שוינשטיין סיפר עליו הוא נוגע לסגירת ערוץ 10. וינשטיין אמר כי בנוגע לשיחתו בארבע עיניים עם בנימין נתניהו, בכל הנוגע לעמדתו של וינשטיין לפיה יש למנוע את סגירת הערוץ, אמר וינשטיין כי נתניהו שמע את דבריו ולא התווכח לגביהם. וינשטיין ציין כי בסופו של יום הערוץ לא נסגר אבל הוא אינו יודע אם הדבר קרה בגלל דבריו שלו.

בנושא אחר שנמצא בלב המחלוקת בישראל היום לגבי תפקידו של מבקר המדינה וינשטיין סיפק הצצה מעניינת בכך שהוא אמר שבעקבות חומרים שהגיעו ממשרד המבקר הוא הורה על הליך בדיקה בעניינו של נתניהו בפרשה שכונתה "ביביטורס". לדבריו של וינשטיין הבדיקה נסגרה, אך לקראת סיום כהונתו הגיע חומר חדש ממבקר המדינה והוא הורה על פתיחת הבדיקה מחדש והמשך הבדיקה עבר למחליפו - אביחי מנדלבליט.

בנושא אחר שנמצא במחלוקת בין הפרקליטות לסנגורים של ראש הממשלה - בעניין פתיחת בדיקות וחקירות נגד רה"מ הטוענות אישור בכתב, נושא שביהמש העיר עליו לפרקליטות, ציין וינשטיין כי את החלטתו בעניין הבדיקה בנושא פרשת ביביטורס הוא אמר במסגרת הישיבות שקיים וכי לא נכתבה החלטה רשמית בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully