וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בית הנבחרים האמריקני נועד עם יו"ר הכנסת בוושינגטון: "ישראל וארה"ב במלחמה"

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 22:50

הפגישה התקיימה במסגרת ביקור מדיני שקיים אוחנה בהזמנתו של יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון, במהלכה נכחו בין היתר גם נציגי משפחות חטופים. "אל תטעו: זוהי מתקפה מתואמת על הערכים המשותפים שלנו", אמר ג'ונסון בתומה. "כשמאיימים על ישראל - מאיימים על החירות"

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ויו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון, 6 בפברואר 2024. כריס קלפונס, דוברות הכנסת
"אסור שאיראן תצא מהמלחמה כפי שנכנסה אליה". אוחנה/דוברות הכנסת, כריס קלפונס

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה נועד היום (שלישי) בגבעת הקפיטול בוושינגטון עם עמיתו, יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, מייק ג'ונסון. זאת במסגרת ביקור מדיני שקיים אוחנה בהזמנתו של ג'ונסון. בפגישה השתתפו גם חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית ומהמפלגה הרפובליקנית - וכן נציגים של משפחות חטופים, אותם בחר אוחנה לצרף.

"ישראלים ואמריקאים עדיין מוחזקים בשבי, אל תטעו: זוהי מתקפה מתואמת על הערכים המשותפים שלנו", אמר יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בתום הפגישה. "ישראל וארצות הברית נמצאות במלחמת ציוויליזיות נגד אויבי החירות עצמה בזמן שהעולם נהיה מסוכן יותר. לכן, חשוב לדבר בבהירות: ישראל היא בת הברית הקרובה ביותר שלנו. וכשמאיימים על ישראל - מאיימים למעשה על החירות עצמה. לעם היהודי מגיע לחיות בבטחה ובחופשיות במולדתם העתיקה. אנחנו גאים לעמוד לצדכם", הוסיף.

אוחנה שנשא דברים גם הוא, הוסיף כי "ארבעה חודשים לאחר השבעה באוקטובר, באנו לכאן מאוחדים ומחויבים להחזיר את כל החטופים. המדינות שלנו חולקות את אותן האיומים מידי כוחות האופל של העולם - משטר האייתולות. אסור שאיראן תצא מהמלחמה הזאת כפי היא נכנסה אליה".

מייק ג'ונסון אחרי ניצחונו בבחירות ליו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, 25 באוקטובר 2023. רויטרס
"כשמאיימים על ישראל, מאיימים על החירות עצמה". ג'ונסון/רויטרס

רגע לפני כניסתם לפגישה אמר איתן גונן, אביה של רומי גונן אשר נחטפה ממסיבת הנובה: "בי נשבעתי שאגיע לכל מקום ואזעק מכל במה על מנת לקדם את שחרורה של בתי רומי יחד עם כל החטופים. המפגשים הללו בגבעת הקפיטול חשובים ביותר להשארתו של הנושא על סדר היום הבינלאומי. נמשיך לעשות ככל יכולתנו בארץ ומחוץ לה עד שכולם יחזרו הביתה. אין להם זמן. מצבם הרפואי והנפשי קשה מנשוא וכל יום שעובר ללא נקודת אור משאיר את כולנו בחשיכה".

לאורך היום וכן מחר צפויה המשלחת לקיים סדרת מפגשים עם חברי בית הנבחרים, בהם בין היתר מנהיג המיעוט בבית הנבחרים האקים ג'פריס, חבר הקונגרס הפרו-ישראלי ריצ'י טורס, חברי קונגרס החברים בקבוצת הידידות ישראל-ארה"ב, הסנאטור לינדזי גראהם ומנהיג הרוב בסנאט הסנאטור צ'אק שומר. כמו כן, בקונגרס שיתקיים ביום רביעי ייערך אירוע מיוחד למען המשפחות בהובלתן של הסנאטורית ג'וני ארנסט וחברת הקונגרס דבי ווסרמן-שולץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully