וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "התעכבנו בפירוק משילות חמאס בגלל גרירת רגליים"

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 20:21

במהלך נאומו, האשים גנץ את הממשלה בניהול שיח פלגני, "הופכים ישיבות קבינט למופעי השתלחות בצבא. משווים את אולפני הטלוויזיה לאויבנו". בנושא השבת החטופים, מסר כי מדובר ב"חלק בלתי נפרד מהניצחון". לבסוף, הודיע כי הוא עובר לגור בקיבוץ יד מרדכי שבדרום

גנץ: "התעכבנו בפירוק משילות חמאס בגלל גרירת רגליים"/לע"מ

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ יצא הערב (שלישי) בהצהרה מבסיס הקריה שבתל אביב. במהלך נאומו, התוודה גנץ כי "איבדנו זמן יקר בהתקדמות לפירוק המשילות של חמאס בשל גרירת רגליים". כמו כן, האשים גנץ את הממשלה: "מנהלים שיח פלגני בכנסת. הופכים ישיבות קבינט למופעי השתלחות בצבא". לבסוף הודיע כי הוא עובר לגור ביד מרדכי שבדרום.

גנץ פתח את דבריו ושיבח את אזרחי המדינה, שנרתמו לסייע ולהתגייס למילואים עם תחילת המלחמה.
"אין עוד מדינה שצעירים עולים על טיסה מחו"ל, עוזבים עסקים, משאירים משפחות של גיבורים מאחור, ומגיעים בתוך שעות לשדה הקרב", מסר ופנה לאנשי המילואים, "כל מה שתצטרכו מהמדינה - תקבלו".

"אנחנו לא חוזרים ל-6.10", מסר גנץ והאשים את הממשלה, "לצערי בימים האחרונים יש מי ששכחו זאת דווקא בהנהגה. שמנהלים שיח פלגני בכנסת. שהופכים את ישיבות הקבינט למופעי השתלחות בצבא.
שמשווים את אולפני הטלוויזיה לאויבינו, לאלו שרצחו את בנותינו ובנינו". גנץ המשיך וקרא לחברי הממשלה "לחשוב על הלוחמים והחטופים".

בני גנץ, 6 בפברואר 2024. ללא, צילום מסך
"ישיבות הקבינט הפכו למופעי השתלחות בצבא", גנץ./צילום מסך, ללא

לאחר מכן, התייחס יו"ר המחנה הממלכתי לאפשרות למתווה להשבת החטופים. "השבת החטופים היא חלק בלתי נפרד מהניצחון ולא מחליפה את חובתנו להסיר את איום החמאס", הוא מסר והוסיף כי "בעת הזו, לא נכון לתת לאויבינו מידע ולהמציא קווים אדומים, ויש כאלו. נשמור אותם לחדרים הסגורים כדי לא לפגוע במאמץ להביא למתווה טוב". עוד מסר כי כשיהיה מתווה מגובש, הוא יוצג לציבור בשקיפות.

בנושא הלחימה בעזה, מסר גנץ כי צה"ל עבר לשלב "הלחימה הממוקדת" והסביר כי שלב זה אינו פחות עצים בכוח, אלא יותר מכוון מטרות. "אם נצטרך, נעצים את הלחימה", מסר, "חאן יונס, בירת המחבלים, מכותרת. כך גם בצפון הרצועה. נגיע בקרוב לרפיח ולכל מקום שבו נמצאים מחבלי חמאס". גנץ הוסיף ושיבח את לוחמי צה"ל, אך גם הזהיר כי הדרך לניצחון תהיה ארוכה ומורכבת. "זה כרוך לצערנו בדם, יזע, ודמעות. אבל אנחנו ננצח כי עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פעילות כוחות צה"ל בעומק רצועת עזה. 23.01.2024. דובר צה"ל
"נגיע לרפיח ולכל מקום שבו נמצאים מחבלי חמאס". לוחמי צה"ל בעזה/דובר צה"ל

עוד הוסיף והתוודה כי "איבדנו זמן יקר בהתקדמות לפירוק המשילות של חמאס בדגש על צפון הרצועה, בשל גרירת רגליים". גנץ הדגיש כי לדעתו, כעת יש לקדם מתווה חטופים, במסגרתו יעובר מזון לעזה דרך גורמים בינלאומיים שאינם קשורים בחמאס כמו אונר"א.

גנץ התייחס ליום שאחרי ומסר כי "כל האפשרויות על השולחן - רק לא חמאס". יו"ר המחנה הממלכתי הבהיר כי ישראל מבקשת שליטה ביטחונית מלאה ברצועה, ללא שליטה אזרחית כלל. "כדי שזה יקרה, גם העולם חייב להירתם. רק כך יותר סיוע יגיע לתושבים ולא יעבור דרך המחבלים".

פעילי חמאס בעזה - 16 בנובמבר 2019. רויטרס
"כל האפשרויות על השולחן - רק לא חמאס"./רויטרס

לאחר מכן, התייחס לתהליך הסכם הנורמליזציה עם סעודיה ומדינות נוספות. "זה יכול לחזק אותנו מול הציר האיראני, וגם לסייע בהכנסת גורמים מתונים שיאפשרו להסיר את שלטון חמאס בעזה, ולהחליפו בגורם שלא מפעיל טרור ולא מחנך לטרור" מסר והוסיף כי "הרחבת הסכמי אברהם תהיה הישג אזורי שחמאס ביקשה למנוע ב-7.10. היא יכולה להיות חלק מהפתרון, ושלב בדרך לניצחון".

גנץ נשאל על ידי וואלה האם יישאר בממשלה לטובת נורמליזציה עם סעודיה. בתגובה, ענה כי "הסכמי אברהם זה דבר חיובי מאוד הן לחיים שלנו" והוסיף כי הוא יכול לתמוך בהסכמים מבפנים או מבחוץ, תלוי בכך שיהיה בקיא בתנאי ההסכם.

יורש העצר הסעודי בן סלמאן. 21 לספטמבר 2023. רויטרס
"הסכם עם סעודיה יכול לחזק אותנו מול הציר האיראני". יורש העצר הסעודי בן סלמאן/רויטרס

לבסוף, פנה גנץ לתושבי הנגב המערבי. "צה"ל פרוס כדי להגן עליכם במרחב הגבול, נאפשר לכל תושב וקהילה לבחור מתי לחזור, בהתאם להנחיות משרד הביטחון שאני עומד מאחוריהן כמו כל הדרג המדיני. אנחנו נושאים באחריות", מסר. עוד הוסיף והודיע כי החליט להעביר את מגוריו לקיבוץ יד מרדכי שבדרום הארץ. "המעבר יקרה בשבועות הקרובים", הוא הודיע, "אני בטוח שהשכנים יהיו רבים וטובים, ושמהטרגדיה הקשה נתחזק ונצמח ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully