וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפנים את המפונים: חברי קיבוץ מצובה יידרשו להיעקר שוב - הפעם ממלון "יערות הכרמל"

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 14:02

בסוף החודש יפוג תוקפו של ההסכם שנחתם עם המדינה, ורשת ישרוטל מעוניינת להחזיר את המלון לייעודו - תיירות. לפי שעה, המפונים לא קיבלו פתרון לדיור המשך. "בהתראה קצרה הודיעו שעלינו להתפנות עד סוף החודש", הלין אחד המפונים. "כנראה שהיינו איזה פקק כשלא היו תיירים"

בי"ס לילדי מפונים שהוקם ליד תחנת משנה של חברת חשמל בטבריה/אלי אשכנזי

כ-200 מפונים מהגליל המערבי, יידרשו להיעקר שוב - והפעם ממלון "יערות הכרמל" שבו הם שוהים בחודשים האחרונים. בסוף החודש, נגמר ההסכם עם המדינה ורשת ישרוטל מעוניינת להחזירו לייעודו בשגרה - תיירות. המפונים, רובם ככולם חברי קיבוץ מצובה, קיבלו את ההודעה בתדהמה ובכעס רב, מנציגי המועצה האזורית מטה אשר - שבישרו להם על רוע הגזרה בפגישה שערכו עמם אמש (שני) במלון.

גורם בכיר במשרד התיירות אמר שלא לציטוט, כי הנושא מוכר בכל הארץ: "זה לא רק אותם. החלטת הממשלה על הפינוי מסתיימת ב-29.2. זו החלטה של גורמי הביטחון - משרד הביטחון ורשות החירום הלאומית. משרד התיירות רק מיישם מדיניות בנושא".

מפונים במלון יערות הכרמל, 6 בפברואר 2024. ללא, מערכת וואלה!
מפונים במלון יערות הכרמל, 6 בפברואר 2024/מערכת וואלה!, ללא

לפי שעה, המפונים עצמם לא קיבלו כל הודעה רשמית מהמדינה וגם לא פתרון קונקרטי לדיור המשך. נציגי המועצה שהגיעו לפגוש אותם במלון מסרו להם כי מנסים לסדר להם מלון חלופי במעלות או בטבריה. הפתרונות הללו אינם מסתדרים עם מיקומו של בית הספר המכונה "סוצקין" ("סולם צור בקרית מוצקין") שהמועצה האזורית הקימה עבור ילדי המפונים.

מודאגים במיוחד הם תלמידי התיכון, העומדים בפני בחינות הבגרות, שיצטרכו למצוא סידור לימודי חמישי השנה, בתוך חמישה חדשים - תחילה למדו בבית הספר של המועצה האזורית טרם ה-7 באוקטובר, לאחר מכן, הועברו ללמידה בזום מהמלון, משם עברו ללמוד בבית הספר של המועצה האזורית חוף הכרמל בכפר גלים, ואז הועברו שוב לבית הספר בקרית מוצקין. עתה, כאמור, צפוי להם כנראה מעבר לבית ספר נוסף בעיר שבה ישוכנו.

כל זאת, כשאופציית המערכה הצבאית בצפון עוד לא הוסרה מהשולחן וכששיבה הביתה עדיין לא עומדת על הפרק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מפונים במלון יערות הכרמל, 6 בפברואר 2024. ללא, מערכת וואלה!
מפונים במלון יערות הכרמל, 6 בפברואר 2024/מערכת וואלה!, ללא

"אפילו לא אמרו לנו על מה האספה. בהתראה קצרה באו כמה נציגים מהמועצה האזורית שלנו והודיעו לנו שיש לנו עד 1 במרץ להתפנות מהמלון", הלין אחד המפונים השוהה ב"יערות הכרמל", "כנראה שהיינו איזה פקק כשלא היו תיירים, אז קלטו אותנו".

לדבריו, "אנחנו מבינים שזה יותר משתלם להכניס אורחים רגילים אבל מבחינתנו ההרגשה מחורבנת קודם כל כי כאילו אנחנו לא חלק מהתהליך. כי כבר התרגלנו, הרגשנו בטוחים עם הפתרון הזה, התרגלנו לשגרה פה, והתרגלנו לצורה הזו של החיים ופתאום שוב מטלטלים אותנו. גם לא הוגן שמגיעים בדקה ה-90, שלושה שבועות לפני עוד פינוי".

"אנחנו לא יודעים מה יהיה עם הבגרויות", אמר לוואלה! ניתאי שטרית בן ה-16, תלמיד י"א מקיבוץ מצובה, שכבר שלושה חדשים מתגורר במלון יערות הכרמל. הוא בן למשפחה בת חמש נפשות, שלנה בצפיפות בשני חדרי מלון שהוקצו להם. הוריו ממשיכים לעבוד בגליל המערבי.

"עד שהתרגלנו ללמוד ככה, לבית הספר החדש ולנסיעות הארוכות - שוב צריך לחשוב על מה יהיה ואיך מתכוננים ככה לבחינות". הוא אמר שלמרות שלא הייתה הודעה מוקדמת, הייתה תחושה באוויר שמשהו הולך להשתנות, "זה בא לידי ביטוי לאחרונה בפחות ניקיון חדרים, בהחלפת מצעים, ובירידה ברמת האוכל, שהביאה אותנו לחשש שהולכים לפנות אותנו. לצערנו החשש הזה התממש".

בישרוטל מכחישים אגב נמרצות את הטענות הללו.

מפונים במלון יערות הכרמל, 6 בפברואר 2024. ללא, מערכת וואלה!
מפונים במלון יערות הכרמל, 6 בפברואר 2024/מערכת וואלה!, ללא

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות מסר: "רשת ישרוטל הודיעה לעקורים שלנו ביערות הכרמל כי בסוף החודש מסתיים האירוח שלהם במלון. זוהי מכה אנושה עבור מאות משפחות שכבר יותר מ-120 ימים חייהם התהפכו והמדינה למעשה זורקת אותם לרחוב כשבמקביל מתנהלת מלחמה בצפון ואין להם בית לחזור אליו. דיברתי הבוקר עם שר התיירות ועם מנכ"ל משרד התיירות בדרישה למצוא פתרון מידי לסוגיה הזאת".

מרשת ישרוטל נמסר לוואלה: "מאז ה-7 באוקטובר ובמשך 4 החודשים האחרונים, רשת ישרוטל עצרה את פעילותה השוטפת ופתחה את כל 23 מלונותיה, כולל מלונות היוקרה שלה, לטובת מפונים מהעוטף ומהצפון, ברוחב לב ובמסירות שאין כדוגמתם, עליהם יעידו מכתבי התודה הרבים שקיבלנו, כולל מאות מכתבי תודה וההערכה חסרת תקדים של חברי מצובה".

"כעת, כשהרשת מתחילה לחזור לפעילותה הרגילה וכשמתקרב מועד סיום הסכם אירוח המפונים עם המדינה, הציעה ישרוטל לכ-200 חברי מצובה שנשארו עדיין במלון, חלופות ראויות, הן במלונות ישרוטל אחרים והן במלונות שאינם שייכים לרשת, זאת בהתייעצות ובתיאום עם גזבר מועצת מטה אשר, ומתוך אכפתיות ודאגה לרווחתם של המפונים".

בישרוטל הדגישו: "החל מה-1 במרץ, מלון יערות הכרמל ישוב לארח אורחים במתכונת הרגילה ועובדיו יחזרו לעבודה לאחר 4 חודשים בהם היו בחל"ת, בעוד שב-19 מלונות של הרשת עדיין שוהים מפונים. תושבי מצובה נכנסו לליבנו והם חשובים לנו מאד, לכולם נמצא פתרונות הולמים ואנו מודים להם על הזכות שהייתה לנו להיות להם בית בתקופה הזו".

ליאור שמחה, מבכירי התנועה הקיבוצית בתגובה: "על המדינה להתערב מיד ולא לאפשר כל פגיעה במפונים. יידע כל קיבוץ שלא נשאיר אותו מאחור ולא ניתן למדינה לפגוע בחברי הקיבוצים. בימים אלה מתקיימת מלחמה של ממש בצפון ואסור להקל בכך ראש, אנשים איבדו את ביתם ואין להם לאן לחזור בשלב הזה. המשפחות ובהן ילדים נערים וקשישים מתמודדים עם מצב איום ואין לפגוע בשגרת החיים הזמנית שלהם. על המדינה לתמוך בשיקום ובפיתוח החקלאות ואמצעי הייצור בצפון עד התלם האחרון, בדרך לבנייה מחדש ולתקומה מחודשת של ההתיישבות בצפון, כמו גם בדרום ובכל נקודה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully