וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למלך יש סרטן": בבריטניה מתקשים לעכל את החדשות על צ'ארלס

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 22:25

פוליטיקאים וכלי תקשורת בממלכה עסקו במצבו הרפואי של המלך בן ה-75, בעקבות ההכרזה הדרמטית של הארמון. ראש הממשלה סונאק אמר כי המחלה נמצאת בשלביה הראשונים: "החדשות גרמו לי להלם ולצער"

כותרות העיתונים בבריטניה בבוקר שאחרי הבשורה על הסרטן של המלך צ'ארלס/רויטרס

מחלת הסרטן של המלך צ'ארלס התגלתה מוקדם והמדינה כולה מקווה שהוא יוכל להחלים באופן מלא, כך אמר היום (שלישי) ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, כשהודעות תמיכה במלך בן ה-75 זרמו ממנהיגי העולם ותפסו כצפוי את מרכז תשומת הלב התקשורתית בממלכה.

ארמון בקינגהאם חשף אתמול כי צ'ארלס, שנמצא על כס המלוכה פחות מ-18 חודשים מאז מותה של אמו המלכה אליזבת, סובל מ"סוג של סרטן" וידחה את הופעותיו הפומביות כדי לעבור טיפולים. בארמון אמרו כי המלך נותר "חיובי לחלוטין" ומצפה לחזור לעבודה ציבורית בהקדם האפשרי.

בנו הצעיר של צ'ארלס, הנסיך הארי, שהתנתק ממשפחת המלוכה, שב היום לבריטניה, בעוד שאחיו הבכור, יורש העצר הנסיך וויליאם, צפוי למלא חלק מחובותיו של המלך.

שער הטיימס על הסרטן של המלך צ'ארלס, 6 בפברואר 2024. טיימס, צילום מסך
שער הטיימס על הסרטן של המלך צ'ארלס, 6 בפברואר 2024/צילום מסך, טיימס

סונאק אמר כי הוא "המום ועצוב" מהחדשות. "כל מחשבותינו איתו ועם משפחתו. אתם יודעים, למרבה המזל, זה נתפס מוקדם", אמר לרדיו BBC.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שער הסאן על הסרטן של המלך צ'ארלס, 6 בפברואר 2024. סאן, צילום מסך
שער הסאן על הסרטן של המלך צ'ארלס, 6 בפברואר 2024/צילום מסך, סאן
שער הדיילי מייל על הסרטן של המלך צ'ארלס, 6 בפברואר 2024. דיילי מייל, צילום מסך
שער הדיילי מייל על הסרטן של המלך צ'ארלס, 6 בפברואר 2024/צילום מסך, דיילי מייל

צ'ארלס מתכנן להמשיך במרבית עבודתו הפרטית כמלך, כולל פגישתו השבועית עם ראש הממשלה וטיפול במסמכים ממלכתיים, וסונאק אמר כי הוא נמצא בקשר קבוע עם המלך. "זה כמובן יימשך כרגיל ונמשיך עם הכול כרגיל", אמר. המלך בילה את הלילה בביתו בבית קלרנס הסמוך לארמון בקינגהאם, לאחר שהחל בסדרת טיפולי חוץ.

המחלה התגלתה בעת שצ'ארלס בילה שלושה לילות בבית החולים בחודש שעבר, שם עבר הליך לערמונית מוגדלת לא ממאירה. מעבר לאישור שלא מדובר בסרטן הערמונית, הארמון לא מסר פרטים נוספים.

משפחת המלוכה בדרך כלל שומרת על ענייניה הרפואיים בקנאיות, אך מהארמון נמסר כי צ'ארלס בחר לצאת לציבור מכיוון שהיה פטרון של מספר ארגוני צדקה הקשורים לסרטן וכי רצה להימנע משמועות.

שער הדיילי אקספרס על הסרטן של המלך צ'ארלס, 6 בפברואר 2024. דיילי אקספרס, צילום מסך
שער הדיילי אקספרס על הסרטן של המלך צ'ארלס, 6 בפברואר 2024/צילום מסך, דיילי אקספרס
שער המירור על הסרטן של המלך צ'ארלס, 6 בפברואר 2024. המירור, צילום מסך
שער המירור על הסרטן של המלך צ'ארלס, 6 בפברואר 2024/צילום מסך, המירור

בעוד המלך יקבל טיפול מקצועי, האבחנה שלו מפנה את תשומת הלב לזמני ההמתנה העולים עבור חולי סרטן בבריטניה, ששירותי הבריאות הלאומיים שלה, המנוהלים על ידי הממשלה, מצויים במשבר. לפי דוח שפורסם בחודש שעבר על ידי שירותי הבריאות, שיעורי ההישרדות מסרטן בבריטניה מפגרים אחרי אלה של מדינות אירופיות אחרות בתשעה מתוך עשרה מהסוגים הנפוצים ביותר של המחלה.

האבחנה המפתיעה שולטת בתקשורת הבריטית מאז ההכרזה אתמול, והיא מהווה מכה אישית נוספת לצ'ארלס בשנה וחצי שלו על כס המלוכה, שלו המתין במשך עשרות שנים.

בתחילת השנה שעברה פרסם הארי את האוטוביוגרפיה שלו "Spare", שהכילה גילויים מרשיעים על אביו ואחיו הבכור, בעוד שצ'רלס נאלץ להתמודד גם עם האשמות מתמשכות נגד אחיו הנסיך אנדרו הנוגעות לעבריין המין ג'פרי אפשטיין, שהתאבד בתאו בכלא ב-2019

הארי, שפרש מתפקידיו המלכותיים ב-2020, שב היום לבריטניה מקליפורניה, שם הוא מתגורר עם אשתו האמריקנית מייגן מרגל ושני ילדיו, לאחר שצ'ארלס סיפר לו ולמשפחתו הקרובה על האבחנה שלו.

גילוי הסרטן של המלך מגיע בזמן שקייט, הנסיכה מוויילס ואשתו של יורש העצר וויליאם, מחלימה בביתה לאחר שבילתה שבועיים בבית החולים בעקבות ניתוח מתוכנן בבטן. טיבו לא תואר, אך נאמר כי היא לא חלתה בסרטן. היא לא צפויה לחזור לתפקידיה הציבוריים עד לאחר חג הפסחא, והיעדרותה ושל המלך תגביר את הלחץ על שאר בני המלוכה להשתתף במקומם באירועים שונים.

צ'ארלס תמיד שאף למונרכיה מצומצמת יותר, אבל מכיוון שאחיו הצעיר אנדרו והארי כבר לא מעורבים באופן רשמי בענייני הארמון, כל בני המשפחה שנמצאים בקש הם ציבור הם בני יותר מ-50, פרט לוויליאם וקייט, וחלקם אף נמצאים בשנות ה-80 לחייהם. הנסיכה אן, אחותו של המלך, נמצאת לעתים קרובות בראש רשימת בני המשפחה העסוקים ביותר, כשהיא שנייה רק לצ'ארלס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully