וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויליאם, ג'ורג' - ובאיזה מקום הארי?: סדר הירושה הבריטי ביום שאחרי צ'ארלס

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 8:51

המלך הבריטי בן ה-75, שהחל לעבור טיפולים בסרטן, עדיין אוחז בכתר ובסמכויותיו הרשמיות. אך מצבו הרפואי, פחות משנתיים מאז שירש את אמו המלכה אלזיבת', הפנה את אור הזרקורים ליורשיו העתידיים

המלך צ'ארלס השלישי, המלכה קמילה, יורש העצר הנסיך וויליאם, הדוכסית קייט מידלטון ושלושת ילדיהם ג'ורג', שארלוט ולואי מנופפים ממרפסת ארמון בקינגהאם לרגל יום הולדתו הרשמי של המלך, לונדון, בריטניה, 17 ביוני 2023. רויטרס
המלך צ'ארלס וקמילה לצד יורש העצר וויליאם ובני משפחתו/רויטרס

עם תחילת הטיפולים של המלך צ'ארלס השלישי במחלת הסרטן, הבהירו בארמון בקינגהאם כי המונרך הבריטי בן ה-75 עדיין נותר בסמכות כראש הממלכה. אך מטבע הדברים, הופנו הזרקורים לעבר סדר הירושה לכתר, כשנה וחצי בלבד מאז מותה של המלכה אליזבת' השנייה.

יורש העצר הוא הנסיך וויליאם, בנם הבכור של צ'ארלס ושל הנסיכה דיאנה, שנהרגה בתאונת דרכים בפריז ב-1997. הוא מחזיק בתואר נסיך ווילס ונשוי לקייט, נסיכת ווילס, שבעצמה מרותקת למיטת בית החולים מאז החודש שעבר.

ילדיהם הם הבאים בתור בסדר הירושה, הראשון שבהם הוא ילדם הבכור הנסיך ג'ורג', שביולי חגג את יום הולדתו העשירי, ואז אחותו, הנסיכה שארלוט בת השמונה, ואחיהם הקטן, הנסיך לואי בן החמש.

המלך צ'ארלס והנסיך הארי. gettyimages, GettyImages
חוזר מארה"ב. הנסיך הארי לצד אביו צ'ארלס/GettyImages, gettyimages

חמישי בסדר הירושה הבריטי הוא הנסיך הארי, בנו הצעיר של צ'ארלס. הוא ויתר בשנים האחרונות על תפקידיו המלכותיים בשל סכסוך עם הארמון על רקע נישואיו עם מייגן מרקל, אך נותר בסדר הירושה.

הוא אף שוחח עם אביו מאז שאובחן כחולה סרטן ויטוס לבריטניה מארצות הברית, שבה הוא מתגורר.
ילדיו, ארצ'י מאונטבאטן-ווינדזור בן הארבע, ולילי מאונטבאטן-ווינדזור בת השנתיים, הם הבאים בסדר הירושה.

אחריהם, עובר סדר הירושה לענף של הנסיך אנדרו, אחיו של צ'ארלס והילד השני המבוגר ביותר של המלכה אליזבת והנסיך פיליפ.

בתו מאשתו לשעבר שרה פרגוסון, הנסיכה ביאטריס, היא הבאה בתור, ובמקום העשירי בסדר הירושה הבריטי נמצאת סיינה אליזבת', בתה בת השנתיים, המקדימה את דודתה, הנסיכה יוג'יני.

ילדיה של יוג'יני, אוגוסט וארנסט ברוקסבנק, בני השנתיים ושמונה חודשיים, הם במקומות ה-12 וה-13 בסדר הירושה, שכוללת בהמשך גם את הנסיך אדוארד והנסיכה אן - שני ילדיהם הנוספים של צ'ארלס ואליזבת' - צאצאיהם, ובני משפחה רחוקים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully