וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה המתקפה על עיראק

רויטרס

20.3.2003 / 6:36

טילי שיוט נורו ב-4:30 לעבר יעד מודיעין בבגדד; הערכה: מדובר בפעולה "כירורגית" לחיסול סדאם; לא ידוע מה תוצאותיה; ארה"ב מפציצה מטרות בבגדד; קולות הפצצה נשמעו בגבול כוויית

המתקפה האמריקאית על עיראק החלה לפנות בוקר בהתקפת טילי שיוט על מטרה ספציפית בבגדד, סמוך לשעה 4:30 - כשעה וחצי לאחר פקיעת האולטימטום האמריקאי לסדאם חוסיין ולבניו. מאוחר יותר הפציצו מטוסים אמריקאים את המטרות. בשעה 5:15 הכריז נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בנאום לאומה על פתיחת המערכה הצבאית בעיראק. מהפנטגון נמסר כי המתקפה העיקרית עדיין לא החלה. שר החוץ האמריקאי, קולין פאוול, עידכן את ראש הממשלה, אריאל שרון, על המתקפה שעה וחצי לפני תחילתה.

המערכה נפתחה בניסיון התנקשות בראשי המשטר בעיראק, או אולי בסדאם חוסיין עצמו, באמצעות טילי שיוט. מידע מודיעיני שהגיע לידי ארה"ב על מקום הימצאו של סדאם חוסיין או של בכירי המשטר הוביל להתקפה הנקודתית באמצעות טילי השיוט על מטרה אחת בבגדד. לא ברור מה היו תוצאות ניסיון ההתנקשות. צבא עיראק ירה בתגובה אש נגד מטוסים. כמו כן, הופעלו האזעקות ברחבי העיר. המערכה הרחבה יותר, שתכלול מתקפה אווירית וקרקעית משמעותית, תחל רק בעוד שעות או אפילו בעוד יממה.

רשת "סקיי ניוז" דיווחה הבוקר כי שתי דיביזיות של צבא עיראק, שפרוסות בדרום מזרח המדינה ומונות כ-20 אלף חיילים, מוכנות להסגיר עצמן. מדובר בדיוויזיות 11 ו-51 שהן שתיים משלוש הדיוויזיות שפרוסות באזור.

ארה"ב מעודדת חיילים עיראקיים להיכנע באמצעות שני מיליון עלוני תעמולה שפוזרו מהאוויר ב-29 אתרים. אתמול הסגירו עצמם 17 חיילים עיראקים שהוצבו בגבול כווית החיילים מוחזקים במעצר במשמר הגבול של כוויית.

הפצצות "ריכוך" בדרום עיראק

בשעה שלוש הלילה פג האולטימטום שהציבה ארה"ב לנשיא עיראק, סדאם חוסיין, לפיו עליו ועל בניו לעזוב את ארצו. אמש התמקמו כוחות של צבאות ארה"ב ובריטניה אתמול באזור המפורז על גבול עיראק-כוויית, ותפסו עמדות לקראת פלישה לעיראק. במהלך הלילה הפציצו מטוסי ארה"ב מטרות עיראקיות בדרום-מערב המדינה.

שרי החוץ של רוסיה, גרמניה וצרפת השתתפו אתמול בישיבה מיוחדת של מועצת הביטחון של האו"ם בעניין עיראק והמזרח התיכון. שר החוץ של רוסיה, איגור איוואנוב, הדגיש כי שום החלטה של האו"ם איננה מסמיכה "שינוי משטר באמצעים אלימים", וגם עמיתיו מצרפת וגרמניה הביעו עמדה תקיפה. שרי החוץ של ארה"ב ובריטניה נעדרו במופגן מהישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully