וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארמון בקינגהאם: המלך צ'ארלס אובחן כחולה סרטן

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 10:21

המלך אובחן במהלך בדיקות שעבר בבית החולים אחרי שהתגלתה בגופו ערמונית מוגדלת - ולפי שעה ישהה את תפקידיו הציבוריים. בשלב זה, לא נמסר איזה סוג של סרטן יש לו - אך החל בסדרת "טיפולים קבועים". "הוא מצפה לשוב למלא את חובותיו הציבוריות", מסרו בארמון

בווידאו: רגע ההכתרה של המלך צ'ארלס ושל המלכה קמילה/צילום: רויטרס

ארמון בקינגהאם הודיע הערב (שני) כי המלך צ'ארלס אובחן כחולה סרטן. המלך אובחן במהלך בדיקות שעבר בבית החולים אחרי שהתגלתה בגופו ערמונית מוגדלת. בשלב זה, לא נמסר איזה סוג של סרטן יש לו - אך עדכנו שהוא החל "טיפולים קבועים".

צ'ארלס בן ה-75, שירש את הכתר מאמו אליזבת השנייה בספטמבר 2022, יחדל למלא לפי שעה את תפקידיו הציבוריים, אולם ימשיך בתפקידו החוקתי כמלך בריטניה. בארמון מסרו כי הוא "נותר חיובי לגבי הטיפול ומצפה לשוב למלא את חובתו הציבורית בהקדם האפשרי".

האבחנה של המלך הגיעה בעת שהדוכסית קייט מידלטון, אשתו של בנו הבכור ויורש העצר הנסיך וויליאם, מתאוששת בביתה אחרי ניתוח שעברה בבית החולים בחודש שעבר. לפי דיווח של ה-BBC, הנסיך הארי, שפרש מתפקידיו המלכותיים על רקע מתיחות בין הארמון לאשתו מרגן מייקל, שוחח עם אביו בטלפון ויטוס לבריטניה מארצות הברית, שבה הוא מתגורר.

המלך צ'ארלס לצד המלכה קמילה אחרי שעבר טיפול בערמונית מוגדלת בלונדון, בריטניה, 29 בינואר 2024. רויטרס
בארמון לא פירטו באיזה סרטן הוא חלה. המלך צ'ארלס וקמילה בצאתו מטיפוליו בערמונית, בחודש שעבר/רויטרס

"הוד מלכותו החל היום סדרת טיפולים קבועה, במהלכה הומלץ לו על ידי רופאיו לדחות את תפקידיו הציבוריים", מסרו בהודעת בית המלוכה. "המלך אסיר תודה לצוות הרפואי שלו על אבחנתו המהירה, שהתאפשרה הודות להליך שעבר בבית החולים. הוד מלכותו בחר לחלוק את מחלתו עם הציבור כדי למנוע ספקולציות, מתוך תקווה להעלאת המודעות למחלה, ומתוך סולידריות עם כל מי שחלה בסרטן ברחבי העולם".

צ'ארלס נראה לאחרונה בציבור אתמול, במהלך תפילה בכנסייה באחוזתו בסנדרינגהאם, כשהוא נופף לקהל.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
הצהרת בית המלוכה הבריטי: המלך צ'ארלס אובחן כחולה סרטן, 05 בפברואר 2024. בית המלוכה הבריטי, מערכת וואלה
הצהרת בית המלוכה הבריטי: המלך צ'ארלס אובחן כחולה סרטן, 05 בפברואר 2024/מערכת וואלה, בית המלוכה הבריטי

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, התייחס לפרסומים אודות מצבו הרפואי של המלך צ'ארלס במהלך ביקורו בלאס וגאס: "זה עתה שמעתי על אבחנתו של המלך, אני דואג לו ואתקשר אליו מאוחר יותר", אמר.

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, הגיב: "מאחל להוד מלכותו החלמה מלאה ומהירה. אין לי ספק שהוא יחזור למלוא הכוח תוך זמן קצר ואני יודע שכל המדינה מאחלת להחלמתו". גם מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, קיר סטארמר, הגיב: "בשם המפלגה, אני מאחל להוד מלכותו החלמה מהירה. אנו מצפים לראותו חוזר לבריאות מלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully