וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלגל הצלה לגבעת התחמושת: משרד ירושלים יעביר 2 מליון שקלים לטובת האתר

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 16:37

השר מאיר פרוש נפגש עם הנהלת האתר והבטיח להם שיפעל להעברת התקציב בהקדם, "מצב בו גוף כל כך חשוב נמצא בסכנת סגירה מקומם". למרות הנכונות של פרוש, האתר לא יצא מסכנת סגירה. גבעת התחמושת זקוקה לתקציב ממשרד הממשלה, שלא ברור אם יעבור

53 שנה לשחרור העיר ירושלים: העצרת המרכזית מרחבת גבעת התחמושת/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

יום לפני הסגירה המתוכננת של אתר גבעת התחמושת עקב קיצוץ בתקציב, שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש נפגש היום (שני) עם יו"ר המרכז למורשת ששת הימים בגבעת התחמושת, ויו"ר מועצת המנהלים, מנחם לנדאו כתרי מעוז והבטיח להם שיפעל להעביר שני מיליוני שקלים לטובת הפעילות השוטפת של האתר. דבר סכנת הסגירה נחשף לראשונה ברשת ב' של תאגיד השידור.

על פי ההסדר שנקבע בין השר להנהלה, כחצי מיליון שקל מהתקציב שיועדו לפעילות מיוחדת של האתר, יועברו עכשיו וישמשו לפעילות האתר השוטפת. מיליון וחצי שקלים נוספים יוסטו מתקציב משרד ירושלים ומסורת לאתר גבעת התחמושת. "מרכז גבעת התחמושת הוא חלק בלתי נפרד מהמורשת הירושלמית של מלחמת ששת הימים", אמר השר פרוש. "המצב שבו גוף כל כך חשוב נמצא בסכנת סגירה מקומם. אסור שגוף כזה יישאר ללא בית אב ממשלתי ואני מצפה שהדיון הפוליטי בעניינו יסתיים בהקדם".

אתר גבעת התחמושת. Yonatan Sindel, פלאש 90
"אסור שגוף כזה יישאר ללא בית אב ממשלתי". אתר גבעת התחמושת/פלאש 90, Yonatan Sindel

למרות נכונותו של השר פרוש לעזור, אתר גבעת התחמושת לא יצא מכלל סכנת סגירה. בנוסף לתקציב בגובה שני מליונים שיועבר ממשרד מסורת ישראל, אתר גבעת התחמושת זקוק לתקציב בגובה 2.5 מליון שקלים ממשרד ראש הממשלה, שלא ברור אם יעבור בשלב זה. אם כל התקציבים יעבורו, 4.5 מליון שקלים, שמספיקים בקושי רב, יעמדו לרשות האתר בשנת 2024. ובאשר לשנה הבאה - שום דבר לא משתנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully