וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני פקיעת האולטימטום: המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת

רונן סרברניק

20.3.2003 / 0:54

4 שעות לפני הפקיעה: מדד הדאו ג'ונס בעלייה של 0.9%; הנאסד"ק ירד ב-0.3%; אורקל איבדה 7.7%

וול סטריט נסגרה במגמה מעורבת, 4 שעות לפני מועד פקיעת האולטימטום של בוש. המסחר אומנם נפתח בעליות שערים, אך מספר דקות לאחר מכן עבר הנאסד"ק לירידות. חברות רבות בארה"ב הקפיאו את עסקיהן בחודשים האחרונים לנוכח חוסר הוודאות לגבי העומד להתרחש בעיראק. חוסר ודאות זה הוביל חברות רבות להקפאת פרויקטים חדשים, מו"פ וכתוצאה מכך גם גיוסי עובדים. על רקע הערכות ודאיות למלחמה נסגר מדד הדאו ג'ונס בעלייה של 0.9%; הנאסד"ק ירד ב-0.3%.

היום דווח כי כוחות של צבאות ארה"ב ובריטניה התמקמו באזור המפורז על גבול עיראק-כוויית ותפסו עמדות לקראת פלישה לעיראק. הכוחות, כך עולה מדיווחים שונים, נכנסו לאזור המפורז ממזרח כמה שנראה כהכנות לפריצה כבר השבוע.

מניות התוכנה רשמו ירידות שערים לאחר שחברת התוכנה אורקל (ORCL:NASDAQ) איכזבה עם תוצאות הרבעון האחרון. אורקל, המתמחה בייצור תוכנות עסקיות, דיווחה על רווח נקי של 571 מיליון דולר ברבעון הכספים השלישי שלה שהסתיים בפברואר - גידול של 12% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. בשורה העליונה דיווחה החברה על גידול של 2% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ל-2.31 מיליארד דולר - בהתאם לתחזיות האנליסטים, וללא שינוי מהרבעון הקודם. המניה נסגרה בירידה של 7.7%; מיקרוסופט (MSFT:NASDAQ) עלתה ב-1%; סיבל סיסטמס (סימול SEBL) ירדה ב-5.7%; BEA סיסטמס (סימול BEAS) ירדה ב-5.8%; ווריטאס (סימול VRTS) ירדה ב-3%.

צמיחה מפתיעה של 52% ברווחי בית ההשקעות האמריקאי בר סטרנס (סימול BSC) נרשמה ברבעון הפיסקלי הראשון. לעלייה הנאה ברווחים תרמה עלייה בפעילות בתחום האג"ח ועלייה במסחר בני"ע בקרב לקוחות בית ההשקעות. הרווח הנקי ברבעון שהסתיים ב-28 בפברואר עלה ל-274.3 מיליון דולר, לעומת 180.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ברבעון הקודם הרוויח הבנק 190.5 מיליון דולר. בשורת הרווח למניה רשם הבנק רווח נקי של 2 דולרים, לעומת תחזיות של 1.35 דולרים בלבד. מניות הבנק עלו ב-1.6%.

רבעון חזק זה משקף נאמנה את האווירה בבית ההשקעות בר סטרנס, שבשונה מבנקים אחרים בוול סטריט, רושם זה תקופה ארוכה צמיחה מתמדת ברווחיו וזו נזקפת לזכות התמקדות בתחום האג"ח וני"ע מגובי משכנתאות - תחום חם במיוחד בסביבה נמוכת ריבית כפי שיש עתה בארה"ב. המתחרים מריל לינץ' (MER:NYSE) וגולדמן סאקס (GS:NYSE) עלו ב-1% ו-0.6% בהתאמה.

סיסקו (CSCO:NASDAQ), יצרנית ציוד הרשתות הגדולה בעולם, אישרה תוכנית לרכישה מחדש של מניותיה בהיקף של 5 מיליארד דולר. מניות החברה עלו ב-0.4%.

בתום מאבק משפטי, מינתה חברת הטלפוניה ספרינט את גארי פורסי למנכ"ל החברה. גארי פורסי כיהן כסגן יו"ר בלסאות והחברה טענה כי מעברו לספרינט ילווה בחשיפת סודות החברה. בלסאות, המחזיקה ב-34.7% ממניות סלקום, טענה שבחוזה של פורסי מופיע סעיף צינון המונע ממנו לעבור לחברת תקשורת מתחרה אם לא עברו 18 חודש מתום חוזהו בבלסאות. שתי החברות מתחרות זו בזו על לקוחות בשוק הסלולר ושיחות החוץ. מניות ספרינט עלו בכמחצית האחוז.

קרניבל (סימול CCL), חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם הנמצאת בבעלות מיקי אריסון, עלתה ב-2.4% למרות שדיווחה על ירידה חדה בהזמנות על רקע ההכנות למלחמה במפרץ הפרסי.

צמיחה של 23% נרשמה ברווחי חברת השילוח הבינלאומית FedEx (סימול FDX) ברבעון שהסתיים ב-28 בפברואר. החברה דיווחה על רווח נקי של 147 מיליון דולר ברבעון, 49 סנט למניה. ברבעון המקביל רשמה החברה רווח נקי של 120 מיליון דולר, 39 סנט למניה. החברה מסרה כי לצמיחה תרמה עלייה חדה במשלוחי מתנות החג וברכישות דרך האינטרנט. מכירות החברה עלו ב-10% ל-5.55 מיליארד דולר. מניות החברה עלו ב-6.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully