וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של נרצח בנובה: "קיבלתי את גופתו כמו חתול בתוך שק, רוצה לקבל תשובות"

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 14:53

בדיון בכנסת ביקרה הדר גולן בחריפות את הטיפול בה, לאחר שלא קיבלה תשובות על מותו של בנה במסיבה ברעים: "תחזירו את הכבוד שלנו ותעצרו את זה", אמרה. נציג המשטרה: "אין פרט שאנחנו יודעים שהמשפחות לא". יו"ר הוועדה: "נמליץ להקים גוף שייתן מענה לנפגעי הפסטיבל"

בווידאו: תיעוד של החורבן שנותר אחרי הטבח במסיבת הטבע ברעים/צילום: יותם רונן

הדר גולן, אמו של אריאל ביטון, שנרצח במסיבת נובה, ביקרה היום (שני) בדיון בכנסת את הטיפול במשפחתה בעקבות אבדן בנה בטבח ב-7 באוקטובר. "נתנו לי את הגופה ולא נתנו לי אפילו לפתוח את השק", שיחזרה בדיון בוועדה לביטחון לאומי, שעסקה במשפחות הנרצחים במסיבה ברעים. "אני רוצה לדעת למה הבן שלי מת, הוא לא חתול בשק".

"אני לא קוראת לזה אסון נובה אלא מחדל נובה", אמרה. "המחדל הראשון שהמסיבה הייתה מאושרת ע"י הצבא והמשטרה. המחדל השני שהשאירו אותם ככה למות, לא יודעים למה הם מתו, למי הם קראו. ברמה של אמא וילד זה הורג. אני לא מסוגלת לתפקד. גם אני הייתי מאושפזת וכול יום זה יותר קשה. המחדל השלישי שנתנו לי את הגופה ולא נתנו לי אפילו לפתוח את השק.

"תחזירו לנו את הכבוד שלנו ותעצרו את זה", הפצירה. "שבוע הבא הבת שלי מתגייסת, אני לא רוצה שהיא תיתן משהו למדינה הזאת שהפקירה אותנו".

הדר פיטוסי גולן אמו של אריאל ביטון לוחם נח"ל שנרצח בנובה בועדה לבטחון לאומי, פברואר 2024. נועם מושקוביץ
"הבן שלי לא חתול בשק". גולן/נועם מושקוביץ

נציג המשטרה, נצ"מ מוטי שיף, מאגף החקירות בלהב, אמר בדיון כי הם "מלווים את המשפחות מאז ה-7 לאוקטובר. מדובר על חקירה פלילית הכי מורכבת וקשה שהמשטרה נתקלה בה מאז קום המדינה". לדבריו, המשטרה תקים מערכת חדשה שתסייע להתחקות אחר השתלשלות האירועים בטבח במסיבה. "זה אירוע לא פשוט לשוטרים שיושבים ארבעה חודשים, ומקבלים טלפונים בכל שעה בכל זמן הכל בשביל עוד בדל מידע וראיה. אין פרט שאנחנו יודעים שהמשפחות לא ידעו כי זכותכם לדעת. אבל לצערי לא תמיד אנחנו יודעים", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הועדה לבטחון לאומי, פברואר 2024. נועם מושקוביץ
"נמליץ להקים גוף שייתן מענה". הדיון בוועדה לביטחון לאומי, היום/נועם מושקוביץ

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל אמר בסיכום הדיון: "לפסטיבלים לא נתנו מענה. חייב להיות גורם רשמי ולהראות שלמדינה הזאת יש גם לב ולא רק כסף, זאת תהיה ההמלצה וההנחיה של הוועדה לממשלה. שיקום גוף שיתן לזה מענה. נצטרך לעשות משהו שונה ולתת מענה למשפחות ונפגעי הפסטיבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully