וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ביידן כינה את נתניהו "בחור רע בטרוף", הבית הלבן הכחיש

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 1:05

אתר האינטרנט "פוליטיקו" מצטט את ביידן שאמר לכאורה שנתניהו הוא Bad fucking guy. דוברו של ביידן טען שהדברים לא נאמרו ושבין שני המנהיגים יש "יחסי כבוד בני עשרות שנים". המאמר מציין את הלחץ הפוליטי הגובר במפלגה הדמוקרטית נגד נתניהו, גם בקרב תומכי ישראל מושבעים

בוידאו: ביידן נפגש עם נתניהו: "נדון על הנושאים הקשים - כמו שמירה על הערכים הדמוקרטיים"/לעמ

אתר האינטרנט "פוליטיקו" פרסם הערב טענה שלפיה הנשיא ביידן כינה את בנימין נתניהו בחוגים פנימיים "בחור רע בטרוף". בטור פוליטי כותב ג'ונתן מרטין "דמוקרטים צעירים רואים את התמיכה של ארצות הברית במלחמה של נתניהו כבלתי מקובלת, והיא עלולה לעלות לנשיא במיליונים של קולות של ליברלים".

על הנשיא עצמו הוא אומר: "כמו כולם בממשל, וכמו כל דמוקרט בעל דופק, הוא מגלה חש חשד עמוק כלפי נתניהו". את הביטוי "בחור רע בטרוף" (bad fucking guy), לדברי מרטין, הוא אמר "לדברי אנשים ששוחחו עם הנשיא". עם זאת, הוא מציין, דוברו של הנשיא אנדרו בייטס הכחיש את הדברים ואמר "הוא לא אמר, והוא גם לא היה עושה את זה". לדברי בייטס, לשניים יש "יחסים בני עשרות שנים של כבוד, במישור הפרטי והציבורי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במלון Intercontinental בניו יורק.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת ביידן-נתניהו בניו יורק/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

לטענת כותב המאמר, החשש העיקרי של ביידן הוא שנתניהו מבקש לגרור את ארצות הברית למלחמה כוללת במזרח התיכון, שתבטיח זרימה של נשק וחיילים אמריקנים ושבתוך כך, הלחץ על נתניהו להפסיק את המלחמה בעזה יתפוגג, ביחד עם הלחצים הפוליטיים הפנימיים על ראש הממשלה. על פי הפרשנות, הנשיא לא יודה בדברים בפומבי, אבל הוא מתחיל להפגין אותות לכך שהוא שומע את תלונותיהם של הפעילים הפרו-פלסטיניים. דוגמאות לכך הן הצו הנשיאותי שפרסם נגד מתנחלים שביצעו מעשים אלימים נגד פלסטינים, והתבטאות שלו שלפיה הוא מתפלל לשלומם של "מי שמוחזקים כבני ערובה תחת הפצצות, ומי שנעקרו מבתיהם".

כותב המאמר מצטט פוליטיקאים דמוקרטים אחרים, תומכי ישראל מושבעים, לדבריו, שאמרו לו שיש הסכמה רחבה במפלגה שישראל צריכה להפסיק את המלחמה בעזה מיד, ושמבחינת המפלגה הדמוקרטית מדובר ב"אסון פוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully