וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחסום את הפועלים בגופנו": עשרות תושבי קרית ארבע הפגינו נגד כניסת פועלים פלסטינים למועצה

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 12:26

מאז המתקפה על העוטף, נאסרה הכניסה של פועלים פלסטינים מיהודה ושומרון. אולם, לאחרונה הדרג הצבאי החל להכניסם ובתגובה תושבי קרית ארבע הפגינו מחשש לפיגועי טרור. אחד המפגינים: "אם אחד מהם ירצה לעשות טבח, הוא יוכל להגיע לאחד הבתים בריצה של שלוש דקות"

מאות פועלים נכנסו הבוקר ללא בדיקה ביטחונית לאיזור התעשייה מישור אדומים/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עשרות תושבי קרית ארבע הפגינו היום (ראשון) נגד כניסת פועלים פלסטינים למפעל סמוך ליישוב על הרקע החשש ממאורעות 7 באוקטובר. כוחות גדולים של המשטרה הוזעקו למקום ואיפשרו את כניסת הפועלים לאחר שהמוחים הורחקו.

משה, שהגיע להפגין, שיתף: "מאז 7 באוקטובר התקבלה החלטה שלא להכניס פועלים פלסטינים ליישובים, וכך גם אצלנו. אולם בעקבות לחץ של אחד מבעלי המפעלים פה בקרית ארבע, הוא הצליח לשכנע את הצבא ואת המועצה שיתנו לו אישור חריג".

משה הוסיף: "הבוקר קבוצה של עשרות תושבים מודאגים הגיעו באופן ספונטני עם שלטים והבהרנו שנחסום את הפועלים בגופנו, המחאה נמשכה כשעתיים עד להגעת כוחות יס"מ שהכניסו את הפועלים". לדבריו, "לא באנו להתעמת עם שוטרים אלא באנו להעביר מסר לאותו בעל מפעל ולמקבלי ההחלטות בדרג הצבאי והמקומי. נגיע גם מחר בכוחות מתוגברים".

מפעלים באזור התעשייה קריית ארבע. 4 בפברואר 2024. מטה מאבק קרית ארבע, אתר רשמי
תושבי קרית ארבע מפגינים נגד כניסת הפועלים הפלסטינים. היום/אתר רשמי, מטה מאבק קרית ארבע

ממה אתם חוששים?

"המרחק בין המפעל לבתי התושבים הוא כמה מאות מטרים. אין גדר, אין עמדה ואין מצלמות. אם אחד הפועלים ירצה חלילה לעשות טבח, הוא יוכל בריצה קלה של שלוש דקות להגיע לאחד הבתים. לא נאפשר שמאורעות 7 באוקטובר יחזרו על עצמם שוב".

בעקבות הטבח בעוטף ב-7 באוקטובר, כניסתם של למעלה מ-100 אלף פועלים פלסטינים לישראל הופסקה לחלוטין. בהמשך, באופן מדורג ומפוקח, אישרו בצה"ל כניסה של כמה אלפים בודדים לאזורי תעשייה ביהודה ושומרון שרחוקים יחסית מהיישובים עצמם.

המועמד לראשות מועצת קרית ארבע, אליעזר רודריג, אמר: "הצטרפתי להפגנה נגד כניסת פועלים פלסטינים ליישובינו. ההחלטה לאסור עליהם להיכנס לקרית ארבע וחברון לאחר מאורעות 7 באוקטובר היא החלטה נכונה וחשובה שצריכה להימשך". לדבריו "ביטחון תושבינו קודם לכל. במקביל, אני מחוייב להמשיך ולעשות הכל על מנת למצוא פתרונות ראויים מתוך אחריות לכל בעלי העסקים ביישוב, ולכלל התושבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מדובר צה"ל נמסר: "לאור המצב הביטחוני הוחלט על קביעת תנאי אבטחה מחמירים להעסקת פועלים באזורי תעשייה חוץ ישוביים ובמקומות בשטחי יהודה ושומרון.
ההחלטה התקבלה לאחר מספר בקשות מגורמים שונים להכנסת פועלים פלסטינים לעבודה בשטחי יהודה ושומרון".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully