וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על המו"מ מול חמאס: "לא נשחרר אלפי מחבלים. השבת החטופים - לא בכל מחיר"

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 16:53

ראש הממשלה השיב לביקורת של שרים בליכוד על פרטי המתווה לשחרור חטופים ושב וחידד את הקווים האדומים: "לא יהיה שחרור של אלפי מחבלים". בנוסף, השרים דרשו שכל ההנחיות להמשך המשא ומתן יינתנו בקבינט המורחב ולא בקבינט המלחמה

נתניהו על המתווה לעסקת חטופים: "לא נשחרר אלפי מחבלים"/לשכת רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי המפתח ליחס שחרור האסירים הביטחוניים במסגרת המשא ומתן לעסקת חטופים חדשה מול חמאס, צריך להיות מבוסס על המפתח של העסקה ההומניטרית הקודמת. "בעסקת השחרור הראשונה קבעה הממשלה מפתח ליחס בין מספר המחבלים ששוחררו למספר החטופים שיוחזרו, מפתח זה צריך להיות נקודת הייחוס שלנו להמשך", נתניהו אמר לשרים, שהביעו התנגדות לחלק מפרטי המתווה כפי שדווחו בימים האחרונים בתקשורת. נתניהו, בתגובה, שב וחידד את הקווים האדומים שהציב: "לא תהיה הפסקה של המלחמה ללא השגת כל יעדיה, צה''ל לא ייסוג מהרצועה ולא ישתחררו אלפי מחבלים", והוסיף: "אנחנו עושים מאמץ אדיר ופועלים בדרכים רבות כדי לשחרר את חטופינו, אך לא בכל מחיר".

נושא המגעים לשחרור החטופים עלה בישיבת הממשלה ועורר דיון סוער. לפי גורמים שהשתתפו בישיבה, שרים רבים בליכוד בהם מירי רגב, יריב לוין ויואב קיש - שנחשבים למקורבים לנתניהו - העלו טענות וביקורות שונות על הפרטים שפורסמו בעניין המתווה, בין השאר על משך ההפוגה בלחימה,
ומספרי המחבלים שישוחררו וזהותם.

לפי הגורמים השרים דרשו שהעסקה תובא לאישור הממשלה והקבינט הרחב לא כעובדה מוגמרת וכי גם ההנחיות שיינתנו לראש המוסד להמשך המשא ומתן יידונו בקבינט המורחב ולא בקבינט המלחמה. השר ניר ברקת אמר בישיבה כי יש לבצע "רק עסקה שכוללת את כל החטופים - אין חצי היריון". שר התפוצות הביע התנגדות לעצירת הלחימה ואמר: "צריך להסתכל על המלחמה כמו ריצת מרתון - האתגר האמיתי הוא לא בפתיחה אלא החל מהקילומטר ה-36. אנחנו שם. המבחן הגדול הוא עכשיו, ואם נעצור עכשיו לחודש את הלחימה ונלך לאיזו עסקת סלמי לא נסיים את המרתון ולא נוכל לחזור להילחם באותן עוצמות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה. 27 בינואר 2024. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה. 27 בינואר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך
עצרת למען שחרור החטופים בתל אביב, 3 בפברואר 2024. רויטרס
עצרת למען שחרור החטופים בתל אביב, 3 בפברואר 2024/רויטרס

חמאס צפוי לתת את תשובתו על המתווה לעסקת חטופים היום בשעה 19:00 - כך דיווח היום הערוץ הסעודי אל-חדת'. כבר בשבוע שעבר דווח בערוץ כי אישור לעסקה עשוי להתקבל השבוע.

אתמול מסרו מקורות מצריים מסרו לעיתון הקטארי אל ערבי אל ג'דיד, שביקור המשלחת של חמאס בקהיר, בראשות מנהיג הארגון איסמעיל הנייה, שהיה אמור להתקיים בסוף השבוע, נדחה לבקשת חמאס. לפי בכיר בחמאס, דחיית הביקור בכמה ימים נועדה להתייעצויות נוספות עם גורמים בעזה ביחס למתווה הפסקת האש ועסקת החטופים, שנמסר לתנועה בפריז. לדבריו, מאז שמתווה העסקה נמסר לחמאס, התקיימו התייעצויות נרחבות לגביו בין מנהיגי הדרג הפוליטי והצבאי של הארגון.

קודם לכן, ביום חמישי האחרון, דווח שדובר משרד החוץ הקטארי בקטאר קיבל תשובה חיובית ראשונית מחמאס לגבי המתווה לעסקה לשחרור החטופים. בכירים ישראלים הכחישו שישראל קיבלה עידכון מקטאר לגבי תשובת חמאס להצעה. לאחר מכן גם גורם בכיר משורות הפלגים הפלסטיניים הביע ספקות, ומסר לערוץ אל-מיאדין: "אין הסכמות עוד, ולחמאס יש הסתייגויות חשובות". לדבריו, ההצהרה של קטאר הייתה נמהרת ולא נכונה.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully