וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן טיפול בסרטן: נשיא נמיביה מת בבית החולים

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 16:34

האגה גיינגוב בן ה-82, שכיהן בתפקיד מאז 2015, היה מאושפז בשבועות האחרונים בבית חולים בבירה, שמסר כי הוא עשה את מירב המאמצים כדי להצילו. גיינגוב, שהיה ראש הממשלה הראשון של המדינה, היה אמור לסיים את הקדנציה השנייה והאחרונה שלו בשנה הבאה

נשיא נמיביה האגה גיינגוב. רויטרס
כיהן בתפקיד משנת 2015. האגה גיינגוב/רויטרס

נשיא נמיביה, האגה גיינגוב, מת היום (ראשון) בגיל 82, בבית החולים שבו הוא אושפז לטיפול בסרטן - כך הודיעה לשכתו של הנשיא. בפוסט שפרסמה ב-X, מסרה לשכת נשיאות נמיביה כי הצוות הרפואי בבית החולים בבירה עשה כמיטב יכולתו כדי לעזור לו, אך גיינגוב מת כשאשתו וילדיו לצידו.

בחודש שעבר, לשכתו אמרה כי הוא עבר בדיקות קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה ב-8 בינואר, ולאחר מכן ביופסיה. הוא חזר לנמיביה ב-31 בינואר מארצות הברית, שם עבר ניסוי בן יומיים של "טיפול חדשני בתאים סרטניים", לפי משרדו. ב-2014 הוא סיפר שהוא החלים מסרטן הערמונית.

הנשיא בפועל, אנגולו מבומבה, קרא לציבור להישאר רגוע. הוא אמר כי הממשלה תתכנס מיד כדי לנקוט את הצעדים הממשלתיים ההכרחיים בעקבות מותו של הנשיא.

גיינגוב, שמכהן כנשיא המדינה הדרום אפריקנית מאז 2015, היה אמור לסיים השנה את כהונתו השנייה והאחרונה. הבחירות לנשיאות אמורות להיערך בנובמבר, אך החוקה קובעת כי מרגע מותו, הן אמורות להתקיים בתוך 90 ימים.

הוא היה הנשיא השלישי של המדינה מאז שקיבלה עצמאות ב-1990, לאחר יותר ממאה שנים של שלטון גרמני ולאחריו של שלטון האפרטהייד בדרום אפריקה.

לאחר שבילה כמעט שלושה עשורים בגלות בבוטסואנה השכנה ובארצות הברית כפעיל נגד האפרטהייד, חזר גיינגוב לנמיביה כראש הממשלה הראשון שלה בין השנים 1990 ל-2002. הוא גם כיהן באותו תפקיד מ-2008 עד 2012.

הוא פעל לקדם את אפריקה כגוש בעל השפעה על ענייני העולם, ושמר על יחסים קרובים עם ארצות הברית ומדינות מערביות אחרות. ואולם, כמו מנהיגים אפריקאים רבים, הוא גם יצר יחסים חמים עם סין, והכחיש את הטענות שלפיהן בייג'ינג פועלת באגרסיביות להשגת השפעה כלכלית על מדינות באפריקה כצורה של קולוניאליזם.

נמיביה, השוכנת לחופה הדרום-מערבי של אפריקה, נהנית מיציבות פוליטית וכלכלית באזור הרווי מחלוקות, בחירות אלימות והפיכות. עם זאת, האופוזיציה במדינה תקפה את גיינגוב בשנה שעברה על תמיכתו בבחירות שנויות במחלוקת בזימבבואה.

  • עוד באותו נושא:
  • נמיביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully