וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח סעודי: חמאס צפוי לתת את תשובתו על ההצעה היום בשעה 19:00

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 11:43

כבר בשבוע שעבר דווח בערוץ הסעודי אל-חדת' כי אישור לעסקה עשוי להתקבל השבוע. במהלך סוף השבוע דווח כי ביקור המשלחת של חמאס בקהיר בראשות הנייה נדחה בשל "התייעצויות נוספות" על המתווה

בווידאו: נתניהו על העסקה לשחרור חטופים: "מאמין בכל ליבי שההחלטה נכונה" 22.11.23/לעמ

חמאס צפוי לתת את תשובתו על המתווה לעסקת חטופים היום בשעה 19:00 - כך דיווח היום (ראשון) הערוץ הסעודי אל-חדת'. כבר בשבוע שעבר דווח בערוץ כי אישור לעסקה עשוי להתקבל השבוע.

אתמול מסרו מקורות מצריים מסרו לעיתון הקטארי אל ערבי אל ג'דיד, שביקור המשלחת של חמאס בקהיר, בראשות מנהיג הארגון איסמעיל הנייה, שהיה אמור להתקיים בסוף השבוע, נדחה לבקשת חמאס. לפי בכיר בחמאס, דחיית הביקור בכמה ימים נועדה להתייעצויות נוספות עם גורמים בעזה ביחס למתווה הפסקת האש ועסקת החטופים, שנמסר לתנועה בפריז. לדבריו, מאז שמתווה העסקה נמסר לחמאס, התקיימו התייעצויות נרחבות לגביו בין מנהיגי הדרג הפוליטי והצבאי של הארגון.

קודם לכן, ביום חמישי האחרון, דווח שדובר משרד החוץ הקטארי בקטאר קיבל תשובה חיובית ראשונית מחמאס לגבי המתווה לעסקה לשחרור החטופים. בכירים ישראלים הכחישו שישראל קיבלה עידכון מקטאר לגבי תשובת חמאס להצעה. לאחר מכן גם גורם בכיר משורות הפלגים הפלסטיניים הביע ספקות, ומסר לערוץ אל-מיאדין: "אין הסכמות עוד, ולחמאס יש הסתייגויות חשובות". לדבריו, ההצהרה של קטאר הייתה נמהרת ולא נכונה.

עצרת למען החטופים בכיכר הבימה, 3 בפברואר 2024. ליאור שגב, אתר רשמי
עצרת למען החטופים בכיכר הבימה, אתמול/אתר רשמי, ליאור שגב

המתווה בן שלושת השלבים הוצג לחמאס בתחילת שבוע שעבר בפסגה בפריז. לפי המתווה, בשלב הראשון של העסקה ישוחררו 35-40 חטופים ישראלים ובהם נשים, גברים מעל גיל 60 וחטופים במצב רפואי קשה. זאת, בתמורה לשישה שבועות של הפוגה בלחימה ושחרור של אסירים פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully