וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רס"ל שמעון יהושע אסולין נפל בקרב בעזה: "היה גיבור אמיתי"

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 12:51

שמעון, בן 24 מבית שמש, נהרג בהיתקלות עם מחבלים בדרום הרצועה. הוא התעקש להתגייס למילואים ואמור היה להשתחרר מחר. אחיו הצעיר אמר עליו: "אני לא מבין איך הכדורים הצליחו לחדור לו לגוף, הוא היה חסין אש". הרב שלימד אותו ספד לו: "היה לו שקט פנימי שמעיד על עוצמה"

בווידאו: נפצע מרימון, חתר למגע וחיסל שני מחבלים: תיעוד היתקלות פנים אל פנים ממצלמת הקסדה של לוחם יהל״ם 12.12.23/דו"צ

דובר צה"ל התיר לפרסום הבוקר (ראשון) כי רס"ל במיל' שמעון יהושע אסולין, בן 24 מבית שמש, נהרג בהיתקלות עם מחבלים בדרום רצועת עזה. שמעון היה לוחם בגדוד ההנדסה 924 של חטיבת הראל. הודעה נמסרה למשפחתו. בצבא מסרו: "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

אחיו הצעיר של אסולין, ישראל, ספד לו: "שמעון היה אחד הגברים הקשוחים שיש, ומצד שני עם לב רך ביותר". הוא סיפר עליו: "שמעון יצא לפני חודש וחצי מעזה ולא נח בבית לרגע. הוא רצה לחזור והפך את כל העולם. בסוף הצליח לחבור לחבר שלו, מ"מ בצנחנים, דרך השלישות בדרך לא דרך, ולחם בגבורה עד לשבת שנפל בה.

"אני לא מבין איך הכדורים הצליחו לחדור לו לתוך הגוף", המשיך האח בכאב. "הוא היה שרירן, חסון, הוא היה חסין אש. הוא היה גיבור אמיתי, אחד שה' אוהב אותו. הוא בא גם אם למסור את הנפש וביצע את זה על הצד טוב ביותר.

הרב רפי אסולין, אביו של שמעון, יצא בתום הלוויה אל ההמונים שהגיעו והודה להם: "השותפות והיחד זה מאוד מחזק. אנחנו מתפללים לחזק את היחד שלנו, לראות את הטוב שיש בכל אחד, החיבור שיש בכל אחד. מתפללים לראות התכנסויות כאלו, מתפללים לקב"ה שנרקוד כאן ריקודים של שמחה וגאולה. אבל עד אז, כנראה שנכונה לנו דרך יותר ארוכה, ורק ביחד, רק ביחד נתחזק וננצח. בשמי ובשם תהילה - רוצים להגיד לכם תודה".

שמעון אסולין שנפל בקרבות בעזה. פברואר 2024. באדיבות המצולמים
"היה גיבור אמיתי". אסולין/באדיבות המצולמים

הרב משה מאלי, רב בוגרי הצבא בישיבת ההסדר, לימד את שמעון בשנתיים האחרונות וסיפר עליו: "היה חשוב לו להיות נוכח ומשמעותי במלחמה הזו, החברים שלו אמרו שהיה לוחם בכמה רמות מעל כולם. שמעון תכנן ללכת בהמשך חייו ליחידה מיוחדת. הוא היה במיונים והתקבל ליחידה מסוימת אבל הוא רצה משהו יותר רציני ובכל התהליך הזה נפתחה המלחמה".

עוד הוסיף הרב: "בישיבה, שמעון היה קודם כל חבר טוב ואהוב על כולם. תכונה שמאוד אפיינה אותו הייתה שקט פנימי שמעיד על עוצמות מאוד גדולות בתוכו. שמעון תמיד היה אחד שלא מדבר יותר מדי אבל כשהיה מדבר, היה לו מה לומר בחכמה וטוב טעם. הייתה לו חתירה לאמת. תמיד רצה ושאף שהאמת תצא לאור ודאג למה לא רואים אותה תמיד. כשמשהו הטריד אותו, אם בישיבה ואם בעולם שבחוץ, תמיד היה מברר את הדברים לעומקם ופותח הכל, מעמיק וחוקר. היה אכפת לו ממה שקורה מסביב. שמעון היה איש של עקשנות ורצינות. זהו הדבר הראשון שעולה לי בזכרון שלו - עז נפש. לוחם בעל רצינות לא מתפשרת. הוא הלך ועשה כל משימה ומטרה שהוא הציב לעצמו בדרך, הן בבית המדרש, ברוח, והן במלחמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שמעון יהושע אסולין נפל בקרב בדרום רצועת עזה, 04 בפברואר 2024.. דובר צה"ל
"היה לו שקט פנימי שמעיד על עוצמות מאוד גדולות". שמעון אסולין/דובר צה"ל

ראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך, מסרה בעקבות ההודעה על מותו של שמעון: "משפחת אסולין, הרב רפי ותהילה היקרים. הלב מסרב להאמין. בשורה בלתי נתפסת וקשה מנשוא. העיר בית שמש כולה אבלה ודואבת עם נפילתו של בנכם גיבור ישראל רס"ל (מיל) שמעון אסולין".

לדבריה, "שמעון ,לוחם בגדוד הנדסה 924 של חטיבת הראל, התעקש להתגייס למילואים ואמור היה להשתחרר ביום שני, נפל בקרב בדרום רצועת עזה בהגנה על העם והארץ. משפחת אסולין משפחה שורשית ודמויות מופת בקהילת העיר בית שמש".

היא פנתה להוריו: "תהילה היקרה, הרב רפי, ראש ישיבת 'שעלי תורה' בבית שמש וקהילת 'קול אליהו', מעמיד תלמידים הרבה ונותן בהם עוצמות אדירות ובייחוד בימים אלו להגנה על עמנו במערכה הקשה.
הכאב עצום ובלתי נתפס. מחבקים אתכם בשעה קשה זו, ונמשיך ללוות אתכם ולהיות לצדכם".

עוד הוסיפה ראש העיר בלוך: "כולם זוכרים, הרב רפי, איך הספדת ברטט את גיבור ישראל החלל הראשון מבית שמש במלחמת 'חרבות ברזל' - רס"ל במיל' דניאל קסטיאל, והיום אתם משפחת אסולין באים בשערי משפחת השכול המורמת מעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully