וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיגוע הבא הוא עניין של זמן": גורמי ביטחון מזהירים מהתגברות הטרור מכיוון קו התפר הפרוץ

עודכן לאחרונה: 3.2.2024 / 18:56

על רקע החדירות התכופות של שב"חים לישראל והפיגוע ברעננה לפני שבועיים, מזהירים גורמי ביטחון מהתרחבות התופעה. לאחרונה התקיימו במערכת הביטחון דיונים בכוונה לבחון דרכים לסגירת הפרצות, אולם לדברי גורם ביטחוני, עד שלא תוחמר האכיפה, יהיה קשה להתמודד עם החדירות

בווידאו: פיגוע דריסה ודקירה: לפחות 19 פצועים במספר זירות בעיר/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, רויטרס

על רקע הפיגוע שאירע ברעננה לפני כשבועיים, ושבמהלכו נרצחה אישה בת 70, ובעקבות החדירות של שוהים בלתי חוקיים לעורף מדינת ישראל, מזהירים גורמי ביטחון מפני פיגועים נוספים. לאחרונה התקיימו כמה דיונים בנושא במערכת הביטחון, בכוונה לבחון את המענה לסגירת הפרצות ונתיבי החדירה של הפלסטינים מאיו"ש.

מנתוני צה"ל עולה כי מספר המסתננים שנתפסו בקו התפר באיו"ש בשנת 2023 הוא מעל 11,000. זאת חרף השיפורים שבוצעו בגדר ובחומה, ולמרות עיבוי הכוחות הסדירים והמילואים. מספר המסתננים שנתפסו מתחילת המלחמה הוא כ-1,000. ההערכה בצה"ל היא שככל שיחלוף הזמן שבו ממשלת ישראל לא תכריע בנושא הפועלים הפלסטינים שעובדים באיו"ש ובעורף המדינה (שמספרם עולה על 130,000) לא רק שיגבר הלחץ על הרחוב הפלסטיני, ועמו המצוקות הכלכליות שיובילו לאלימות וטרור אלא תחול עלייה במספר השב"חים החודרים לישראל דרך קו התפר. לאורך הקו יש פרצות רבות. עוד מעריכים שהתעוזה של המבקשים לחדור לישראל תגדל, כולל נטילת הסיכון להתעמת עם הכוחות.

חשד לפיגוע דריסה, רעננה, 15 בינואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיגוע הדריסה ברעננה, 15 בינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורם ביטחוני אמר לוואלה!: "המערכת שמפעילה את תופעת השב"חים מתאוששת, למרות הלחץ שמפעיל צה"ל, כולל גורמים בצד הפלסטיני ובצד הישראלי שמסתכנים ומסיעים, מעסיקים ומלינים שב"חים. הפחד מאפקט 7 באוקטובר מתפוגג. עד שלא תתבצע אכיפה הרבה יותר אגרסיבית של משטרת ישראל, ומערכת המשפט לא תטיל עונשים כבדים, יהיה מאוד קשה לטפל בתופעה והפיגוע הבא הוא עניין של זמן".

עוד אמר הגורם הביטחוני, "בצה"ל כבר עכשיו שוקלים הקמת גדוד נוסף להגנה על קו התפר, ופתרונות טכנולוגיים נוספים, לצד השיפור הביטחוני בקו התפר והקמת החומה באזור חטמ"ר מנשה ואפרים. אבל זה לא מספיק. נדרש שילוב זרועות של כלל הגורמים". כיום יש כמה פרויקטים לחיזוק ההגנה בקו התפר ובהם "מכשול לוט" - מכשול הנדסי המונע מעבר מסתננים ורכבי מסתננים בדרום הגזרה. אמצעי נוסף הוא חומה וגדר המכונים "שעון חול", הנבנים בימים אלו במרחב צפון השומרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מעצר חשוד בביצוע פיגוע דריסה ודקירה,רחוב אחוזה רעננה, 15 בינואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מעצר אחד החשודים בפיגוע הדריסה ברעננה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר צה"ל אמר בתגובה לדברים: "המאמץ המרכזי של פיקוד המרכז הוא סיכול טרור, פגיעה במחבלים ומעצר מבוקשים בעומק הערים והכפרים הפלסטיניות על מנת למנוע פיגועים טרם יציאתם. במקביל, בשנתיים האחרונות נעשים מאמצים רבים בשמירה על מרחב התפר. במסגרתם נוספו כוחות במרחב, הותקנו מרכיבי הגנה טכנולוגיים ואמצעי איסוף ותצפית. בנוסף, מוקמים חומה ומכשולים הנדסיים. הכוחות פועלים במרחב התפר בדרכים גלויות וסמויות, מבצעים פעילויות התקפיות, מארבים ופטרולים".

עוד נאמר בתגובה: "באשר לגדוד פנתר, אשר מובצע בחודש יולי 2023, מדובר בגדוד המרחבי הראשון של חיל הגנת הגבולות באוגדת איו"ש האמון על הגנת מרחב התפר בחטיבת אפרים. הגדוד מבצע פעילויות במרחב התפר ובעומק הכפרים הפלסטיניים ובשבוע שעבר נוספה לו פלוגה חדשה. הקמת גדודי הגנת גבולות נוספים במרחב הינה בבחינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully