וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה להרג חייליה בירדן: ארה"ב תקפה 85 מטרות של משמרות המהפכה והמיליציות בסוריה ועיראק

עודכן לאחרונה: 3.2.2024 / 18:08

ארה"ב החלה בגל תקיפות נרחב נגד מליציות פרו איראניות ומטרות המשוייכות למשמרות המהפכה בסוריה ובעיראק. זאת, לאחר שאלו עמדו מאחורי תקיפות של כוחות אמריקניים. בסך הכל, השתמש הצבא האמריקני ב-125 פצצות מדויקות. "לא מחפשים עימות, אבל אם רוצים לפגוע בנו - נגיב"

תקיפות ארצות הברית בעיר אל-קאים בעיראק/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צבא ארצות הברית פתח היום (שישי) בתקיפות אוויריות בעיראק ובסוריה נגד יותר מ-85 מטרות הקשורות למשמרות המהפכה של איראן ולמיליציות הנתמכות על ידיה, כנקמה על המתקפה בירדן בסוף השבוע שעבר, שבה נהרגו שלושה חיילים אמריקנים.

התקיפות, שבוצעו בין היתר על ידי מפציצי B-1 ארוכי טווח שטסו כל הדרך מארצות הברית, לא פגעו ישירות באיראן, אך כן ביעדים של כוח קודס במשמרות המהפכה. הן גם הרחבות ביותר נגד המיליציות הפרו-איראניות מאז שאלו החלו לתקוף כוחות אמריקניים באזור אחרי פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר.

הנשיא ג'ו ביידן אמר כי אלו לא התקיפות האחרונות. "התגובה שלנו מתחילה היום והיא תימשך במקום ובזמן שנבחר", מסר ביידן בהצהרה. "אנחנו לא מחפשים עימות במזרח התיכון או בכל מקום אחר בעולם - אבל כל מי שרוצה לפגוע בנו צריך לדעת - אם אתה פוגע באמריקה - אנחנו נגיב".

לפי צבא ארצות הברית, הותקפו מרכזי בקרה ושליטה, מחסני רקטות, טילים וכטב"מים, כמו גם מתקני לוגיסטיקה ואספקת תחמושת. בסך הכול, 85 המטרות שהותקפו ב-125 חימושים מדויקים נפרסו על פני שבעה אתרים שונים - ארבעה בסוריה ושלושה בעיראק.

הגנרל דאגלס סימס, מנהל המטות המשולבים, אמר כי נראה שהתקיפות היו מוצלחות וגרמו לפיצוצי משנה אחרי פגיעות במחסני הנשק, כפי שאכן נראה בתיעוד מאחד היעדים שהותקפו בעיראק. לדבריו, לא ברור אם היו הרוגים משורות המיליציות. במהלך השבוע האחרון דווח כי הן פינו חלק מהעמדות שלהן כחלק מההיערכות לתגובה אמריקנית.

תקיפות ארצות הברית בעיראק. 3 בפברואר 2023. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיצוץ מחסן נשק בעיראק במהלך התקיפה הלילה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בסוריה, משרד ההגנה גינה את "התוקפנות האווירית הבוטה" של ארצות הברית, שלטענתו הובילו להרוגים בשורות הצבא ואזרחים. עוד טענו בדמשק כי נגרם נזק נרחב לרכוש ציבורי ופרטי במהלך התקיפות האמריקניות.

"כיבוש חלקים מאדמות סוריה על ידי כוחות אמריקניים אינו יכול להימשך, צבא סוריה נחוש להמשיך במלחמתו בטרור עד לחיסולו ושחרור כל השטחים הסוריים מטרור וכיבוש", נמסר בהודעת המשרד.
הגנרל אמר כי התקיפות בוצעו בידיעה שככל הנראה יהיו נפגעים בקרב אלו השוהים במתקנים. הוא הוסיף כי מזג האוויר היה גורם מרכזי בעיתוי של תחילת המבצע.

צבא עיראק אמר כי התקיפות היו באזור הגבול העיראקי והזהיר כי הן עלולות להצית חוסר יציבות באזור.
"תקיפות אוויריות אלה מהוות הפרה של הריבונות העיראקית, פוגעות במאמצי ממשלת עיראק ומהוות איום שעלול להוביל את עיראק והאזור לתוצאות חמורות", אמר דובר צבא עיראק, יחיא רסול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מטוס קרב אמריקני חג מעל בסיס צבאי בקוריאה הדרומית,  10 בינואר 2016. רויטרס
מטוסי קרב אמריקניים/רויטרס

דובר הבית לבן ג'ון קירבי פירט ומסר כי התקיפות בוצעו בשלושה אזורים שונים בעיראק, ובארבעה אזורים שונים בסוריה. "משרד ההגנה מבצע בחינה של תוצאות התקיפה אבל אנחנו מאמינים שהיא היתה מוצלחת. אנחנו לא יודעים כמה אנשי מיליציות נהרגו או נפצעו בתקיפות. הנשיא עודכן על התקיפות. התקיפות החלו היום אבל הן לא נגמרו ויימשכו", מסר.

עוד מסר קירבי כי ארצות הברית הודיעה לממשלת עיראק על כוותנה לתקוף לפני הביצוע. "המטרות נבחרו על בסיס ראיות ישירות שקושרות אותן להתקפות על כוחות אמריקנים. וידאנו שאין אזרחים באזור", מסר דובר הבית הלבן. לבסוף הכריז הדובר כי "המסר משמרות המהפכה ולמיליציות הוא שההתקפות על כוחות אמריקנים באזור צריכות להיפסק".

הגנרל האמריקני דגלאס סימס הסביר בתדרוך לכתבים כיצד נבחר הזמן לתקיפה. "עיתוי התקיפה נקבע בהתאם לתנאי מזג האוויר בעיראק וסוריה",מסר, "היום היה מזג אוויר מתאים ולכן התקיפה התרחשה היום. אנחנו סבורים שפגענו בדיוק במה שרצינו לפגוע".

דובר הצבא העיראקי יאה ראסו הגיב להתקפות האמריקניות. "התקיפות האוויריות הללו מהוות הפרה של הריבונות העיראקית, מערערות את מאמצי הממשל העיראקי ומהוות איום שעלול להוביל את עיראק והאזור לתוצאות קשות", מסר הדובר, "לתוצאות יהיו השלכות חמורות על הביטחון והיציבות בעיראק ובאזור שמסביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully