וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין זעם: "בקפלן לא נגעתם", המפכ"ל השיב: "אתם מקבלי ההחלטות". כל הציטוטים מהקבינט

עודכן לאחרונה: 2.2.2024 / 16:04

בישיבת הקבינט שהתקיימה מתחו השרים ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בהפגנות נגד העברת סיוע לעזה. "אכיפה בררנית - בקפלן לא נגעת בהם 3 חודשים", הטיח לוין במפכ"ל. הישיבה עסקה גם בשחרור החטופים, ההנחה הרווחת - יש להגביר את הלחץ הצבאי

דיון קבינט המלחמה, 25 בינואר 2024/איתי בית-און / לע״מ

במהלך ישיבת הקבינט שנערכה הלילה (שישי) מתחו חלק משרי הממשלה ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה מול ההפגנות נגד העברת סיוע הומניטרי לעזה במעבר כרם שלום. שר המשפטים יריב לוין הטיח במפכ"ל ניצב קובי שבתאי ביקורת חריפה, ואמר כי בהפגנות נגד ההפיכה המשפטית לא נעשתה אכיפה שכזאת נגד מפגינים. "בהפגנות בקפלן אפשרת להם לחסום את הכבישים, לשרוף את הכבישים והבאת סוסים", אמר לוין. "כאן בכרם שלום, שמנסים למנוע הכנסת סיוע, אתה עושה אכיפה בררנית. שם שלושה חודשים וחצי לא נגעת בהם, ופה אתם מכים אותם". מירי רגב גיבתה את דבריו של לוין.

פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות החטופיםניסו לחסום את מעבר כרם שלום לשיירות משאיות האספקה לפלסטינים, 31 בינואר 2024. צו 9, אתר רשמי
מפגינים נגד העברת סיוע במעבר כרם שלום/אתר רשמי, צו 9

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודה כי יש אכיפה בררנית אך את האשמה הפנה לדרג המדיני ולהחלטת בג"צ. "צריך להודות שאכן יש אכיפה בררנית", החל את דבריו. "אמנם לא התערבתי בגלל שיש נגדי החלטת בג"צ שאסור לי להתערב בהחלטות אופרטיביות על הפגנות, אך צריך להודות שאתם לא אוכפים ככה בקפלן ואני אומר את זה בתור השר הממונה". בן גביר פנה לראש הממשלה וביקש ממנו להתערב כדי לעצור את המראות של משפחות חטופים ומפגינים נעצרים. "כולנו ראינו את התמונות של עימותים בין חיילים ושוטרים למשפחות חטופים שחוסמות את המעבר", אמר בן גביר. "לא מבין למה אנחנו מאפשרים קרע בעם? למה צריך את העימותים האלה? בוא נדון מחדש בסגירת המעבר הזה והפסקת ההפקרות להעביר להם סיוע".

לקראת סוף הדיון, המפכ"ל שבתאי הגיב לשרים: "אתם פה מקבלים את ההחלטות, אני בסך הכל אוכף אותן. אתם אלה שרוצים להכניס דרך כרם שלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב. 26 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
ההפגנות נגד ההפיכה המשפטית בקפלן/ראובן קסטרו

ישיבת הקבינט עסקה גם בעסקה אפשרית לשחרור החטופים. השרים קיבלו מידע על פרטי העסקה והחל ביניהם דיון.

שר המשפטים יריב לוין: "הכי נכון לא ללכת על חלק אלא על הכל, זה לא מוסרי לשחרר רק את חלקם ואז לעשות משא ומתן. צריך להגביר את הלחץ הצבאי עליהם זה עשוי להביא לשחרורם".

השר אבי דיכטר: "גם אני חושב שלא צריך ללכת על עסקה מדורגת, צריך לעשות עסקה אחת ולא בשתי פעימות שבאחת יש שחרור של 35 חטופים, ורק בשניה יש את כל האחרים. לא מוטרד מזה שאומרים שהמלחמה לא תחזור, צה"ל יידע להחזיר את המלחמה גם אם תהיה הפסקה בלחימה".

השר סמוטריץ': "תפסיקו להשלות את עצמכם כאילו לא יהיה לחץ בינלאומי מצד האמריקאים וכדומה שייעצרו אותנו".

השר דיכטר עקץ אותו: "מבין שאתה אומר את זה מהניסיון הצבאי שלך?"

השר בן גביר הגיב: "לא הייתי מדבר על ניסיון צבאי כקריטריון לחזות מה שיקרה. מזכיר לך שיש כאן בחדר מלא ניסיון צבאי ולמרות זאת אמרו לי לפני ה- 7 לאוקטובר שחמאס מורתע ואני סתם רוצה לעשות פרובוקציות כשאני דורש סיכולים ממוקדים".

השר דודי אמסלם: "זו טעות עצומה להפסיק עכשיו. בשביל מה יצאנו למלחמה? אם נפסיק עכשיו גם נאכל את הדגים המסריחים וגם נגורש מהעיר. יצאנו למסע ואמרנו שצריך למוטט את החמאס, יש לצבא הישגים גדולים ואם נעצור עכשיו זו עצירה ארוכה מאוד ומרימים דגל לבן".

השר אלי כהן: "תעשו את החישוב ותראו ששחרור של 35 ל-35 ימים ועוד שבוע ניהול משא ומתן להמשך זה הפסקת לחימה ארוכה, ובמיוחד שבעסקה הקודמת על כל חטוף שחררנו שלושה מחבלים והפעם מבקשים הרבה יותר, המחיר פי עשר מהעסקה הקודמת".

השר בן גביר: "עסקה כזאת תיתן לחמאס חמצן, יאיישו את השורות שלהם, יבנו את עצמם מחדש, ובנוסף, השתגענו? משחררים רבי מרצחים, רוצחי ילדים, עורפי ראשים ומה הם יעשו מהיום - יכוונו את התנועה? לא למדנו משחרור סינוואר?"

אחד השרים העיר: "אז איך יחזרו החטופים?"

בן גביר: "רק מבצע צבאי, הפסקת הדלק והומניטרי רק תמורת הומניטרי, זה יגביר את הלחץ".

ראש הממשלה נתניהו: "יש שלושה תנאים שלא נוכל להסכים, לא נוכל לאפשר הפסקת המלחמה יצאנו למהלך הזה למוטט את החמאס. לא נוכל לאפשר שחרור אלפי מחבלים -זה נתון שהמשמעות שלו ברורה לכולנו ולא נוכל לאפשר יציאה מהרצועה של צה"ל. כוחנו באחדותנו. מקווה שכולם כאן יישארו, ואם לא זה יפגע בכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully