וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: גבעת התחמושת תיסגר כבר ביום שלישי הקרוב

עודכן לאחרונה: 2.2.2024 / 14:37

בעקבות קיצוץ של 2.5 מיליון שקלים מתקציב גבעת התחמושת וגרירת רגליים של משרד ראש הממשלה להאריך את תוקף המינוי של מועצת המנהלים של האתר, בשלישי הקרוב היא תתכנס כדי להחליט האם לסגור אותו. גורמים במועצה לוואלה!: "מתכוונים לסגור"

53 שנה לשחרור העיר ירושלים: העצרת המרכזית מרחבת גבעת התחמושת/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

האתר הלאומי גבעת התחמושת נמצא בסכנת סגירה: הקיצוץ המסתמן בתקציב לשנה הקרובה עלול לגרור את פיטוריהם של העובדים החיוניים לאתר, אך במקרה הסביר יותר - יוביל לסגירתו. אולם, לוואלה! נודע שגם התקציב הקיים, שעומד על 2.5 מיליון שקלים, לא מועבר למרכז בעקבות עיכובים במשרד ראש הממשלה.

לפני כשנה וחצי, פג תוקף המינוי של מועצת המנהלים של הגבעה, המורכב מנציגי החטיבות הלוחמות, נציגי המשפחות השכולות ונציגים ממשרדי הממשלה השונים. גורמים באתר מספרים לוואלה! שהוגשו בקשות להארכת תוקף המינוי למשרד ראש הממשלה, אך הן לא קודמו. כעת, כשבאתר ניסו לקבל את שאריות התקציב שקוצץ ממשרד האוצר לשנת 2024 נאמר להם: "לא יכולים להעביר את הכסף לדירקטוריון שמינויו פג תוקף".

אתר גבעת התחמושת. Yonatan Sindel, פלאש 90
"האתר עובד למופת במשך דורות של לוחמים". גבעת התחמושת/פלאש 90, Yonatan Sindel

כאמור, המקדמה שאמורה לעבור לאתר המורשת לחודשים הקרובים, עדיין תקועה ובמועצת המנהלים של גבעת התחמושת יתכנסו ביום שלישי הקרוב לקבל החלטה בנידון: "האתר עובד למופת במשך דורות של לוחמים", סיפר גורם במועצת המנהלים, "משמעות הסגירה היא לאבד את כל הזכרון הארגוני, את הקשרים שהעובדים יצרו עם הלוחמים, המסמכים הרבים ומערכי ההדרכה. נקלענו למבוי סתום ואם לא תהיה ברירה, אנחנו ככל הנראה מתקדמים לקראת סגירה".

המרכז בשנים האחרונות:

בשנת 2017, גבעת התחמושת הפכה לתאגיד ממשלתי תחת משרד ירושלים ומסורת ישראל.

בשנת 2022, תוקף מינוי הדירקטוריון פג והגישו בקשה להארכה.

במעמד הקמת הממשלה הנוכחית, משרד ירושלים ומסורת פוצל והאתר עבר לאחריות משרד ראש הממשלה.

משרד ראש הממשלה לא מקדם את הארכת המינויים לדירקטוריון של האתר.


ממשרד ראש הממשלה טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully