וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שצריך זה וסט כתום: התחפשו לעובדי בזק - גנבו מאות מטרים של סיבים אופטיים

עודכן לאחרונה: 2.2.2024 / 14:22

הנאשמים גרמו נזק של עשרות אלפי שקלים לתשתיות בערים רחובות ובית שמש, כשדרך הפעולה שלהם הייתה קבועה: הגעה ברכב אל אזורים עם תשתיות סיבים "מחופשים" לעובדים וגניבת מאות מטרים של כבלים. גם הטענה כי מעשיהם כשרים כי השחילו כבל חלופי במקום הישן שנלקח לא עזר

בווידאו: תיעוד הנאשמים גונבים תשתיות סיבים אופטיים בבית שמש ובמרכז הארץ/מערכת וואלה!

בתום חקירת שוטרי תחנת בית שמש במחוז ירושלים, כתב אישום הוגש אתמול (חמישי) כנגד שני נאשמים שגנבו תשתיות סיבים אופטיים של חברת התקשורת "בזק" בעיר בית שמש ובעיר רחובות. הגניבה הובילה לפגיעה משמעותית בציבור ולנזק כמו מתקנים ביטחוניים, שירותי בנקאות, תפקוד בתי חולים ועוד.

על פי כתב האישום שהוגש עולה כי הנאשמים, תושב ראשל"צ בן 30 ותושב רחובות בן 36, הגיעו ברכב אל רחוב סיני בעיר בית שמש כשברשותם ציוד מדוקדק לביצוע המשימה הפלילית: חולצים המשמשים לפתיחת הפירים בהם תשתיות הסיבים, ווסט כתום ובחולצה עליה כיתוב "קבלן בזק" שנותרה לאחד מהם מלפני שנים אחדות במהלכן הועסק בחברת קבלן שהעניקה שירותי פריסת סיבים אלו בעבור חברת התקשורת "בזק", ובכך למעשה הסוו עצמם כעובדים מורשים.

תיעוד הנאשמים גונבים תשתיות סיבים אופטיים בבית שמש ובמרכז הארץ. ללא, עיבוד תמונה
תיעוד הנאשמים גונבים תשתיות סיבים אופטיים בבית שמש ובמרכז הארץ/עיבוד תמונה, ללא

לאחר מכן, חבלו וגנבו כבל באורך של כ-160 מטרים, זאת תוך שאחד ממבצעי הפעולה נכנס אל עומק התשתיות, חתך את הכבל ואילו השני גלגל אותו והעמיסו לרכבם. לאחר מעשה זה, עזבו את המקום וכבר ביום למחרת תוקן הנזק על ידי טכנאי חברת התקשורת, נזק כספי שנאמד בסך למעלה מ-20 אלף שקלים, לצד נזק ציבורי למוסדות ולתשתיות חירום לאומיות שנותקו כתוצאה ממעשיהם מרשת הטלפוניה והאינטרנט.

מספר ימים לאחר מכן, הגיעו בשנית אל רחוב סיני בבית שמש ובמרחק של מטרים ספורים מהזירה הקודמת, פתחו שוב את התשתיות, חבלו וחתכו כבל באורך כ-150 מטרים. מיד לאחר מכן, ניגשו אל רשת תשתית נוספת בהמשך הרחוב, שם ניסו לחתוך כבל במטרה לאפשר את משיכתו וגניבתו, אך לא צלחו להוציאו ועזבו את המקום. גם במקרה זה, הושבתה התקשורת בסביבת הגוב הניזוק עד ליום המחרת בו תוקנה התקלה על ידי טכנאי חברת התקשורת. במקרה זה, נגרם נזק בשווי כספי כולל של כ-7,000 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תיעוד הנאשמים גונבים תשתיות סיבים אופטיים בבית שמש ובמרכז הארץ. ללא, צילום מסך
תיעוד הנאשמים גונבים תשתיות סיבים אופטיים בבית שמש ובמרכז הארץ/צילום מסך, ללא

כמה ימים לאחר מכן, הגיעו הנאשמים אל רחוב חס"מ בעיר רחובות כשהם כהרגלם מתחפשים לעובדי חברת "בזק", שם פתחו את רשת התשתיות וחתכו כבל באורך כ-250 מטרים. מיד לאחר מכן, קשרו את הכבל שחתכו אל רכבם ובאמצעותו משכו אותו מתוך התשתית התת קרקעית, העמיסו את הכבל לרכב ועזבו את המקום. גם במקרה זה, כבר ביום למחרת תוקן הנזק על ידי טכנאי חברת התקשורת, נזק כספי שנאמד בסך למעלה מ-25 אלף שקלים, לצד אותו נזק ציבורי למוסדות ולתשתיות חירום לאומיות שנותקו כתוצאה ממעשיהם מרשת הטלפונים והאינטרנט.

תיעוד הנאשמים גונבים תשתיות סיבים אופטיים בבית שמש ובמרכז הארץ. ללא, צילום מסך
תיעוד הנאשמים גונבים תשתיות סיבים אופטיים בבית שמש ובמרכז הארץ/צילום מסך, ללא

לאחר מעצרם ובמסגרת חקירתם בתחנת המשטרה בית שמש של מחוז ירושלים, אחד מהנאשמים טען כי המעשים שעשה "כשרים" מאחר ולדבריו השחילו כבל סיב חלופי במקום זה הישן שנלקח. לאחר גיבוש תשתית ראייתית נגד השניים, הגישה יחידת תביעות מחוז ירושלים בגין עבירות של קשירת קשר לפשע, היזק לקווי תשתית והמחובר אליהם, ניסיון וגניבת קו / מתקן תשתית / אמצעי בטיחות ולצד בקשה מטעם התביעה המשטרתית לשחרורם בערובה ובתנאים מגבילים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

חוקרת תחנת בית שמש במרחב ציון, רס"ר אורטל יידן, שניהלה את תיק החקירה כנגד השניים ציינה כי מדובר במעשים חמורים שפוגעים בשלום הציבור "מיד עם קבלת התלונות, פתחה תחנת בית שמש במחוז ירושלים בפעולות חקירה תוך הבנה כי מדובר במעשים המסכנים את שלום הציבור באופן ממשי, דוגמת הפגיעה ביכולתם של קשישים להזעיק סיוע דחוף בשל שיבוש ולו לזמן קצר בתקשורת המושתתת על אותם סיבים אופטיים", אמרה יידן. "משטרת ישראל ומחוז ירושלים בפרט, תמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים ברשותה כנגד חשודים המעורבים בעבירות פליליות המהוות סיכון לשלומו ובטחונו של הציבור, באשר הוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully