וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנטישמיות בארה"ב: תושב ניו ג'רזי הודה בסדרת פיגועי דריסה נגד יהודים

עודכן לאחרונה: 2.2.2024 / 8:16

דיון מארש, בן ה-29 מהעיר מנצ'סטר בניו ג'רזי, הודה בבית משפט פדרלי בעבירות של פשעי שנאה תוך גרימת חבלה במזיד לחמישה קורבנותיו ובניסיון להרוג ולפצוע בנשק, והכול רק משום שהם יהודים. משרד המשפטים האמריקני: "השתוללות אכזרית ומלאת השנאה"

המונים רצים לעבר מטוס ישראלי בשדה התעופה בדגסטן ומחפשים שם יהודים/לפי סעיף

תושב ניו ג'רזי הודה היום (שישי) בביצוע שורה של תקיפות אנטישמיות אלימות כלפי חברי הקהילה היהודית האורתודוקסית בעיר לייקווד בארצות הברית במהלך חודש אפריל בשנת 2022.

האיש, דיון מארש, בן ה-29 מהעיר מנצ'סטר בניו המפשייר, הודה בבית משפט פדרלי בחמש עבירות של פשעי שנאה תוך גרימת חבלה במזיד לחמישה קורבנותיו ובניסיון להרוג ולפצוע בנשק ארבעה מהקורבנות, והכול רק משום שהם יהודים.

בליגה למניעת השמצה אמרו בסמיכות לאירוע כי מארש השמיע הערות אנטישמיות כשנעצר. "הנאשם הזה אחראי לסדרת התקיפות האנטישמיות המגונות שלו נגד חברי הקהילה היהודית האורתודוקסית", אמרה עוזרת התובע הכללי קריסטן קלארק מהאגף לזכויות האזרח של משרד המשפטים. "למעשי אלימות מלאי שנאה, שנועדו לפגוע, להפחיד ולבודד קהילות, אין מקום בחברה שלנו. משרד המשפטים ימשיך להעמיד לדין באגרסיביות מבצעי אלימות אנטישמית ברחבי ארצנו".

דיון מארש, 2 בפברואר 2024. תיק החקירה, אתר רשמי
דיון מארש, 2 בפברואר 2024/אתר רשמי, תיק החקירה

"הנאשם הזה תקף באלימות חמישה גברים, נהג במכונית לתוך ארבעה מהם, דקר אחד מהם בחזהו וניסה להרוג אותם, פשוט כי ניתן לזהות אותם כיהודים אורתודוקסים", אמר התובע האמריקני פיליפ ר. מחוז ניו ג'רזי. "היום, הוא הודה בפשעי השנאה הללו ובחטיפת רכבים, והמשרד שלי יבקש מהשופט להטיל גזר דין שמטיל על מארש אחריות על ההשתוללות האכזרית ומלאת השנאה שלו. האיום מאלימות מונעת שנאה הוא מציאות עצובה ברחבי המדינה והאומה שלנו. השנאה הזו היא לא מי שאנחנו. אנחנו חזקים יותר כעם כי לא משנה איך אתה נראה, איך אתה סוגד, מאיפה אתה בא או את מי שאתה אוהב, יש לכבד ולהגן על זכויות האזרח שלך. למשרד שלי אין עדיפות גבוהה יותר מהגנה על זכויות האזרח של תושבי ניו ג'רזי שלנו".

"אמרנו שוב ושוב בזמן שאנו חוקרים עלייה משמעותית בפשעי שנאה, לשנוא מישהו זה לא פשע, אלא לשנוא מישהו ואז לתקוף אותו על סמך השנאה הזו היא הפרה של החוק הפדרלי", אמר סוכן ה-FBI ג'יימס דנהי משלוחת הבולשת הפדרלית בניוארק. "מארש מודה שהוא פגע בחמישה חפים מפשע ב-2022 כי הם היו יהודים אורתודוקסים", המשיך. "אמונות אישיות אינן נותנות למישהו את הזכות לתקוף ולנסות להרוג בן אדם אחר, כי ייתכן שהם אינם מייחסים דת או דרך חיים דומים. יש לנו מסר ברור לקהילות שאנו משרתים בניו ג'רזי, אם אתה קורבן לפשע שנאה או שיש לך מידע שה-FBI ושותפינו לאכיפת החוק צריכים לדעת, אנא דווח על כך. שתיקה לא תפתור את זה, ואנחנו לא יכולים לעזור אם אנחנו לא יודעים על זה".

הפגנה של פעילים פרו-פלסטינים בלונדון במהלך מלחמת חרבות ברזל, 11 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הקורבנות הותקפו כי ניתן היה לזהות אותם כיהודים אורתודוקסים. הפגנה של פעילים פרו-פלסטינים בבריטניה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
  • האירועים הכמעט קטלניים אירעו ב-8 באפריל 2022. על פי מסמכי בית המשפט, "כל אחד מקורבנותיו של מארש היה לבוש בבגדים מסורתיים שלובשים חברי הקהילה היהודית האורתודוקסית", והותקף כי ניתן היה לזהות אותם כיהודים אורתודוקסים.
  • ואלה האירועים בהם תקף מארש יהודים ברחבי העיר על פי הודאתו:
  • בשעה 13:18 ב-8 באפריל 2022, בלייקווד, אילץ מארש אחד מהם לצאת ממכוניתו, תקף ופצע אותו, השתלט על מכוניתו ונסע מהמקום.
  • בשעה 17:20, מארש היה בלייקווד כשהוא נוהג במכונית אחרת כאשר הוא פגע בכוונה בגבר יהודי אורתודוכסי נוסף שניתן לזהות אותו עם הרכב, בניסיון להרוג את הקורבן.
  • בשעה 18:06, מארש השתמש באותו רכב שני כדי לפגוע בכוונה באדם אחר שניתן לזהות על פי הופעתו כיהודי אורתודוקסי, תוך ניסיון להרוג את הקורבן תוך שגרם לו לפציעה שכללה מספר עצמות שבורות.
  • בשעה 18:55, מארש, שוב השתמש ברכב שגנב מהקורבן הראשון, פגע וניסה להרוג אדם אחר שניתן לזהות אותו כיהודי אורתודוקסי בזמן שהלך בלייקווד. מארש יצא מהרכב ודקר את הגבר בחזהו בסכין, מה שגרם לקורבן לפציעה קשה.
  • בשעה 20:23, מארש, שעדיין השתמש ברכב שגנב מהקורבן הראשון, פגע בכוונה באדם יהודי שהסתובב בעיר ג'קסון הסמוכה, בניסיון להרוג את האיש תוך שגרם לו מספר עצמות שבורות ופציעות פנימיות.

דיון בגזר הדין נקבע ל-11 ביוני. מארש צפוי לעונש מקסימלי של מאסר עולם וקנס של 250,000 דולר על כל אחת מארבעת עבירות פשעי השנאה המאשימות אותו בניסיון להרוג קורבנות, עונש מקסימלי של 10 שנות מאסר וקנס של 250,000 דולר בגין הפרת פשעי השנאה המאשימה אותו בתקיפת הקורבן השני ועונש מרבי של 15 שנות מאסר וקנס של 250,000 דולר בגין האישום בחטיפת הרכב. שופט בית משפט מחוזי פדרלי יקבע כל גזר דין לאחר ששקל את הנחיות הענישה בארצות הברית וגורמים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully