וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט בשיחות סגורות: חייבים להגיע לרפיח אחרי עסקה לשחרור חטופים

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 22:15

בעקבות טענות שהפוגה כחלק מעסקה עם חמאס תוביל לסיום המלחמה, שר הביטחון הדגיש בשיחות בפורומים צבאיים כי צריך להמשיך בלחימה כדי להכריע את הגדודים האחרונים של חמאס. בתוך כך, הוא דוחף להקמת חומה תת-קרקעית בגבול עזה-מצרים, אך מול היוזמה עולים מכשולים רבים

בווידאו: גלנט ברצועת עזה 01.02.24/משרד הביטחוון, * שחר יורמן*

שר הביטחון יואב גלנט אמר בשיחות בפורומים צבאיים כי על צה"ל להמשיך ולתמרן לכיוון רפיח כדי להכריע את שאר גדודי חמאס. גלנט אמר את הדברים על רקע השיחות על עסקת חטופים, במסגרתה צה"ל יידרש להפוגה בת שישה שבועות לפחות. על פי שר הביטחון, ישנה חשיבות עליונה להכרעת גדודי מחנות המרכז בהם דגד על דירא אל בלאח, וגדודי רפיח. כיום, 18 מתוך 24 גדודי הזרוע הצבאית של חמאס הוכרעו על ידי צה"ל, גדוד מספר 19 נמצא על סף הכרעה.

"הפעולה המבצעית שאתם עושים כאן בשטח, מקרבת את החזרת החטופים", אמר היום השר גלנט בשיח עם לוחמים בלב עזה. "חטיבת חאן יונס התפארה בזה שהיא עמדה מול צה"ל וכעת היא מפורקת, אנחנו משלימים את המשימה בחאן יונס ואנחנו נגיע גם לרפיח".

בצה"ל מזהים את החשיבות הרבה של מרחב רפיח בהכרעת המערכה. בכירים מצביעים על המנהרות מתחת לציר פילדפי כעל הצירים דרכם הוברח ארסנל הנשק העצום שהתגלה ברצועת עזה. "בכל בית שסרקנו איתרנו אמצעי לחימה", אמרו מפקדים בכירים באוגדות המתמרנות.

שר הביטחון יואב גלנט בציר צלאח א׳-דין, רצועת עזה. 2 בינואר 2023. אלעד מלכה, משרד הביטחון
בכירים מצביעים על המנהרות מתחת לציר פילדפי כעל הצירים דרכם הוברח נשק לעזה. שר הביטחון יואב גלנט/משרד הביטחון, אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט מקדם יוזמה להקמת חומה תת קרקעית לאורך ציר פילדלפי בין רפיח המצרית לפלסטינית. גלנט מקדם את הקמת החומה יחד עם מצרים וארצות הברית, והיא נועדה לסכל את מנהרות ההברחה. גורמים במערכת הביטחון אמרו היום שהסוגיה הועלתה בפני האמריקניים והמצרים בשיחות מקצועיות ולא נשמעה התנגדות. מכיוון שהעלות הכלכלית של פרוייקט מסוג זה היא כבדה במיוחד, בשלב זה עוד ממתינים לתשובה של ארצות הברית.

יוזמת הקמת החומה נגד המנהרות לאורך ציר פילדלפי הוצגה לחברי ועדת חוץ וביטחון כרעיון כללי. כעת, גורמים במערכת הביטחון טוענים כי השר גלנט חושב ששליטה בציר פילדלפי ללא שליטה במה שקורה מתחתיו, תהיה חסרת תועלת מבחינה צבאית. מאחר והחומה התת קרקעית לא נחדרה על ידי חמאס ב-7 באוקטובר או קודם לכן, נכון יהיה להעתיק אותה לפילדלפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully