וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדחה פוליטית": דובר שב"ס המודח דורש לחזור לתפקיד

עודכן לאחרונה: 2.2.2024 / 11:06

גנ"מ יוני חפץ הגיש עתירה נגד החלטת מ"מ נציב שב"ס, וטען כי פיטוריו נועדו "לנקות את שב"ס מאנשים שעבדו תחת קטי פרי". אחרי טקס הפרידה מהניצבת קטי פרי, הדובר נקרא למשרד המזכיר הבטחוני של השר, שם התבשר על סיום תפקידו, קבוצת וואצאפ של צמרת שב"ס נפתחה בלעדיו.

שב"ס: שוחררו 39 אסירות בטחוניות ואסירים בטחוניים קטינים משלושה בתי סוהר/דוברות שב"ס

דובר שב"ס המודח, גונדר משנה יוני חפץ עתר היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי מרכז נגד פיטוריו על ידי ממלא מקום נציב שב"ס גונדר קובי יעקובי, ודרש להשיבו לתפקידו. גנ"מ חפץ, מונה לתפקיד בשנת 2021 על ידי השר לביטחון פנים דאז אמיר אוחנה יחד עם הנציבה בדימוס קטי פרי, וכיהן בתפקיד עד למינויו של גונדר יעקובי, לפני כשבועיים.

גנ"מ חפץ זומן ללשכת השר לביטחון לאומי, זמן קצר לאחר טקס הפרידה מהנציבה פרי, והתבשר על סיום תפקידו על ידי יעקובי, "ללא כל סיבה עניינית, אף לא למראית עין, מבלי מתן זכות טיעון. אין דין ואין דיין בשירות הציבורי בישראל", לשון העתירה.

לפי העתירה, מדובר ב"הדחה פוליטית ופסולה. מעשה נקמה בגנ"מ חפץ מפני ששימש בתפקידו גם תחת הנציבה שסיימה את תפקידה. אין צורך להכביר במילים אודות מערכת היחסים הרעועה בין הנציבה בדימוס לבין השר לביטחון לאומי. ההדחה נעשתה מטעמים זרים, בלתי עניינים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סייר במתקן כליאה במרכז הארץ בהובלת נציבת בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, 14 בנובמבר 2023. דוברות המשרד לביטחון, אתר רשמי
" ההדחה נעשתה מטעמים זרים, בלתי עניינים". השר איתמר בן גביר והנציבה בדימוס קטי פרי/אתר רשמי, דוברות המשרד לביטחון

עוד טוען חפץ כי לאחר שהתבשר על פיטוריו, הודר מדיונים של סגל הפיקוד ושל צוות הדוברות של הארגון, קבוצת וואצאפ של הסגל בכיר נפתחה מאחורי גבו של חפץ, ולא כללה אותו. "העותר היה נאמן לארגון וביצע את תפקידו במקצועיות, גם לפי השר לביטחון לאומי. כמי שחרט על על דגלו להתנגח בנציבה פרי בכל דרך, ו'לנקות' את שב"ס מאנשים שעבדו תחתיה, השר בן גביר החליט לרוקן תפקידו של העותר מתוכן עד לסיום תפקידו".

משירות בתי הסוהר נמסר: "הנושא נמצא בבחינה משפטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully