וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמוש מחזיק בני ערובה במפעל בטורקיה - במחאה על המלחמה בעזה

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 18:40

סוכנות הידיעות הטורקית "Demiroren" דיווחה כי צוות העובדים של החברה האמריקנית "פרוקטר וגמבל" מוחזק במפעל בצפון מערב המדינה. לפי דיווחים מקומיים, כוחות משטרה נמצאים במקום. בשלב זה, הרשויות טרם פרסמו הודעה רשמית על התקרית

בווידאו: ארדואן בנאום מגנה רצח ישראלים, אבל אומר שישראל מבצעת טבח בעזה/צילום: רויטרס

אדם חמוש מחזיק כמה בני אדם כבני ערובה במפעל "פרוקטר וגמבל" בצפון מערב טורקיה - כך דיווחה הערב (חמישי) סוכנות הידיעות הטורקית "Demiroren". על פי הדיווח, החמוש נכנס למפעל ולקח חלק מצוות העובדים כבני ערובה, זאת במחאה על המלחמה שמנהלת מדינת ישראל בעזה.

"אלמוני שנשא אקדח נכנס למפעל באזור התעשייה של מחוז קוצ'אלי", מסרו בסוכנות הידיעות הטורקית והוסיפו: "המשטרה הוזעקה למקום ומנסה לשכנע אותו להיכנע". לפי שעה, הרשויות בטורקיה טרם פרסמו הודעה רשמית על התקרית.

אדם המתבצר עם בני ערובה במפעל בטורקיה, 1 בפברואר 2024. טוויטר, צילום מסך
אדם המתבצר עם בני ערובה במפעל בטורקיה, 1 בפברואר 2024/צילום מסך, טוויטר
הפגנות פרו-פלסטיניות בטורקיה, 14 בינואר 2024. צילום: רויטרס, רויטרס
הפגנות פרו-פלסטיניות בטורקיה, 14 בינואר 2024/רויטרס, צילום: רויטרס

מאז מתקפת 7 באוקטובר ופריצתה של המלחמה בעזה, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, התבטא רבות נגד ישראל ותקף בחריפות את התנהלות הממשלה הישראלית. בחודש דצמבר האחרון, אמר ארדואן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "אינו שונה מהיטלר" -זאת לאחר שכבר האשים את ישראל ב"רצח עם" בעזה, "ישראל תוקפת בתי חולים, בתי ספר ומקומות תפילה והורגת עיתונאים".

"הם נהגו לדבר בגנותו של היטלר. מה ההבדל ביניכם לבין היטלר? הם הולכים לגרום לנו להתגעגע להיטלר. האם מה שנתניהו עושה הוא פחות ממעשה שהיטלר הזה? זה לא", אמר ארדואן באירוע באנקרה. "הוא עשיר יותר מהיטלר, הוא מקבל תמיכה מהמערב. כל סוגי התמיכה מגיעים מארצות הברית ומה הם עשו עם כל התמיכה הזו? הם הרגו יותר מ-20 אלף עזתים".

נשיא טורקיה אמר כי ארצו, החברה בנאט"ו, תקבל בברכה אנשי אקדמיה ומדענים הנרדפים בשל עמדותיהם על המלחמה בעזה. הוא הוסיף כי מדינות המערב התומכות בישראל שותפות ל"פשעי מלחמה".

בנוסף סירב ארדואן לגנות את חמאס וכינה את פעיליו "לוחמי חופש". כאמור, הוא כבר התבטא בעבר באופן דומה נגד נתניהו וישראל. רק בספטמבר בשנה שעברה, נשיא טורקיה וראש הממשלה נפגשו בשולי עצרת האו"ם בניו יורק אחרי שנים ארוכות של עוינות ונתק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully