וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי החטוף עומר ונקרט: "על נתניהו לתקן את העוול, מבחינתנו שישחררו את כולם"

עודכן לאחרונה: 2.2.2024 / 14:55

בריאיון לסופ"ש שלו קוראים שי וניבה ונקרט לשחרור בנם עומר, החולה במחלה כרונית, יחד עם כל החטופים. בריאיון הם מביעים את זעמם כלפי הצלב האדום, מבהירים שאין מחיר לבן שלהם בצל הדיווחים על עסקה מתגבשת ופונים להנהגה: "האמון לא יחזור אם נשאיר את השבויים מאחור"

בווידאו: ניבה ושי ונקרט, הורי של עומר שנחטף לעזה, בריאיון לסופ"ש שלו/צילום סטילס: ראובן קסטרו

118 ימים ממתינות משפחותיהם של 136 חטופים הנמצאים בשבי ברצועת עזה. בימים האחרונים מתגברים הדיווחים על עסקה אפשרית שתצא לפועל לשחרור חטופים כשכל יום שחולף מורט עצבים עבור המשפחות. שי וניבה ונקרט, הוריו של עומר ונקרט בן ה-22 שנחטף ממסיבת הנובה ברעים, קוראים בריאיון לטל שלו בתוכנית "סופ"ש שלו" בוואלה פלוס, לשחרורו המיידי של בנם, החולה במחלת הקוליטיס, ושחרור כלל החטופים. "החלום שלנו זה לחזור להיות משפחה אנונימית. יש לנו משימה אחת - להחזיר את עומר הביתה", אמרה האם ניבה.

שי וניבה ונקרט מתארחים בסופ"ש שלו. ראובן קסטרו
שי וניבה ונקרט/ראובן קסטרו

לפני שנפל עליהם עולמם, ניבה עבדה במשך שנים ארוכות כעובדת סוציאלית שעבדה עם משפחות שכולות. שי הוא עצמאי בעולם היין והבירה. מאז 7 באוקטובר, שי לא היה בעסק שלו אלא פתח עסק חדש שנקרא "להחזיר את עומר הביתה". עומר ניהל מסעדה בחמש השנים האחרונות. הוא התחיל כמלצר, התקדם בתפקידים וכשהציעו לו לנהל מסעדה של 40 עובדים, הוא חשש. "הוא אמר לי איך הוא יתעסק עם משכורות וניהול. אמרתי לו שאנחנו נעזור ונתמוך כמה שנוכל", מספר האב שי. "הוא מאוד אוהב מסיבות. יש לו גם ליין מסיבות. הכול תוכנן לחודש נובמבר". האם ניבה הוסיפה: "זה היה הזמן שלו לטעום את העולם וזה נקטע באקט אלים וברוטלי".

הפעם האחרונה שבה ההורים היו בקשר עם עומר הייתה בשעה 07:40 ב-7 באוקטובר, יותר משעה מאז החלה מתקפת הפתע של חמאס. "התקשרנו אליו. שי ידע שעומר יצא למסיבה ולא ידע איפה", משחזרת ניבה בריאיון. "הוא הספיק להגיד שהם שוכבים על הארץ עם ידיים על הראש ושהוא ייצור איתנו קשר כשיגיעו למיגונית. תוך כדי ההתכתבות אחרי שהגיע למיגונית הוא כתב שיש יריות. זה הכניס אותי לחרדה. עשר דקות חלפו ולא שמענו ממנו יותר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עומר ונקרט, נחטף ממסיבת הנובעה לעזה ב-7 באוקטובר. באדיבות המשפחה
עומר ונקרט/באדיבות המשפחה

עומר נחטף לעזה כשהוא סובל מקוליטיס, מחלה כרונית במעי. ההורים שי וניבה לא יודעים האם בנם אכן מקבל טיפול. "אנחנו יודעים שהוא חי, כשהוא סבל הוא קיבל אקמול מהשובים שלו", סיפרו ההורים. "כשעומר היה מאוזן תרופתית זה היה בסדר. אלא שהסיבוכים נוראיים ובמצב לחץ הכול מתפרץ".

עיקר הזעם של ההורים מופנה לארגון הצלב האדום כשעד עכשיו לא ברור האם התרופות שהועברו לעזה הגיעו לחטופים. "נפגשתי שלוש פעמים עם הצלב האדום", מספר האב שי. "בפעם הראשונה בבריסל, חודש אחרי החטיפה, אמרו לי שהם עדיין לומדים את המקרה ושהם ארגון עצמאי שפועל לפי השיקולים שלו. חודש נוסף חלף והם פנו אלינו בעקבות ביקורת ציבואית. זו הייתה פגישה פורמלית למלא טפסים. אמרנו שאנחנו פה כדי להעביר תרופות. אז בשביל זה לבוא ולומר שיצרתם קשר? זה ארגון שצריך לפרק אותו. ב'מאני טיים' הוא כשל. זה ארגון שלא עושה דבר. הם נכנסו לעזה כדי להראות צד אחד בלבד".

נתניהו לנשיאת הצלב האדום: תפעילו לחץ ציבורי על החמאס. עמוס בן גרשום / לע״מ, אתר רשמי
זעם גדול מופנה כלפי הארגון. נתניהו עם נשיאת הצלב האדום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום / לע״מ

כאמור, בימים האחרונים מתגברים הדיווחים על עסקה אפשרית שתצא לפועל. משפחת ונקרט מציינת כי את רוב העדכונים הם שומעים מהתקשורת או כשהם מבקשים. בינתיים, חלקים בקואליציה מתנגדים בחריפות לעסקה המוצעת, שעשויה לכלול שחרור של מחבלים כבדים, וגם לא כל המשפחות תומכות ב"תשלום" המחיר הזה.

"אני מכבדת כל אדם באשר הוא, זה זכותו המלאה לחשוב כך", מבהירה האם ניבה. "התקומה לא תהיה במדינה הזאת, האמון לא יחזור, אם נשאיר אנשים מאחור. אנחנו יודעים שאחד הערכים הבסיסיים שלנו זה שלא משאירים פצועים בשטח. אני מצפה מהמנהיגים שלי שיידעו להבטיח לי ש'לעולם לא עוד'. אתם מפקירים את הבן שלי".

יש לך אמון בהנהגה שלנו?

"זאת שאלה מורכבת, אני עושה את כל המאמצים כדי להאמין בהם".

מפגינים חוסמים את נמל אשדוד ביוזמת  כדי למנוע ממשאיות הסיוע ההומינטרי לצאת לכיוון רצועת עזה. 1 בפברואר 2024. צעדת האמהות, אתר רשמי
מפגינים חוסמים את נמל אשדוד כדי למנוע את העברת הסיוע ההומניטרי/אתר רשמי, צעדת האמהות
ניבה ושי ונקרט,הוריו של עומר ונקרט, 10 בינואר 2024. ראובן קסטרו
ניבה ושי ונקרט,הוריו של עומר ונקרט, 10 בינואר 2024/ראובן קסטרו

שי התייחס להתנגדות בתוך הקואליציה לעסקה: "יש מיעוט צועק והוא עושה את הרעש, שלצערי הוא מזיז את המנהיגים שלנו. אני לא פרשן פוליטי, אבל ראש הממשלה אמר שאם תהיה עסקה על חשבון הקואליציה, הוא יעדיף את העסקה. ראש הממשלה נמצא בממשלת חירום. הוא יכול להעביר את זה. אני יודע שעסקאות יעברו. נתניהו דאג להשאיר את המורשת שלו במורשת ישראל. הוא צריך לתקן את העוול שנעשה פה ב-7 באוקטובר". על כך הוסיפה ניבה: "אסור שהמורשת תהיה מורשת של הפקרה".

מחלוקת נוספת היא סביב הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה והפגנות שמתרחשות בשבועיים האחרונים, בהם של משפחות חטופים, במעברי הגבול. "אני לא רוצה למנוע סיוע הומניטרי, אבל אני לא מצליחה להבין איך 10,000 משאיות נכנסות לעזה ואנחנו לא מקבלים שום דבר. אני יודעת דבר אחד: מה שניצח גם בשואה זו הרוח, האנשים, הערכים. חמאס יודע את זה. תוציאות את החטופים בחיים. תדמייני את השמחה שתהיה בכיכר החטופים כשכולם יחזרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully