וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סכנה לביטחון הציבור: שב"ס סירב לאפשר פגישה של ראש ארגון הפשע עם פרקליטיו

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 13:02

במחוז הדרומי מנעו את הפגישה בין העבריין עודה קוטייר לעורכי דינו, בטענה שהיא תאפשר ביצוע עבירה המסכנת את ביטחון הציבור, המדינה או בית הסוהר. קוטייר הועבר לבידוד בכלא קציעות לאחר שבתאו אותר טלפון סלולרי. "הוא בבידוד שאינו סביר ואינו מידתי", עתרו פרקליטיו

בווידאו: "אנשים ייפגעו, רכבים יישרפו": האיומים של ראש ארגון הפשע על סוהר שב"ס/ניב אהרונסון

במחוז הדרומי של שירות בתי הסוהר הודיעו בימים האחרונים לפרקליטיו של ראש ארגון הפשע, עודה קוטייר, כי לא יוכלו להיפגש עמו - זאת לאחר שהועבר האסיר לבידוד בכלא קציעות. בשב"ס טענו כי פגישתם של הפרקליטים עם ראש ארגון הפשע נמנעה באופן חריג בשל "חשד ממשי לביצוע עבירה המסכנת את ביטחון הציבור".

קוטייר, שמרצה עונש של 10 שנות מאסר בגין סיוע וניסיון רצח, הועבר בתחילת השבוע מבית מעצר תל אביב לכלא הביטחוני קציעות וננקטו נגדו סנקציות נוספות - זאת לאחר שבתאו נתפס טלפון סלולרי. אלא שכמה שעות לאחר מכן, יידו אלמונים רימון לעבר מתקן המעצר, ולפי החשד, עשו זאת כתגובה לסנקציות שהוטלו על עודה.

כאמור, עם העברתו לבידוד בקציעות, הגיעו סנגוריו לכלא על מנת להיפגש עמו - אך כניסתם נמנעה פעם אחר פעם בטענה שקיים חשד כי פגישת האסיר עם עורך דין מסוים תאפשר ביצוע עבירה המסכנת את ביטחונו של הציבור, ביטחון המדינה או ביטחון בית הסוהר. בעקבות הסירוב, עתרו פרקליטיו של עודה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בדרישה לאפשר את המפגש: "העותר נמצא בבידוד מוחלט ללא כל אפשרות לבקרו או לקיים עמו קשר טלפוני באופן גורף שאינו סביר ואינו מידתי".

הפרות סדר בבתי סוהר 'אשל' ו׳רימונים׳ |הארכת המעצר של עודה קוטייר. ניב אהרונסון, דוברות שב"ס
הפרות סדר בבתי סוהר 'אשל' ו׳רימונים׳ |הארכת המעצר של עודה קוטייר/דוברות שב"ס, ניב אהרונסון

המבחן של יעקובי

שורת התקריות עם העבריין הבכיר בימיו הראשונים של ממלא מקום נציב שב"ס, קובי יעקובי, מעידה אולי על מתיחת הגבולות וניסיון לקבוע סדר יום חדש ביחסים שבין האסירים לסגל הפיקוד - כך טען תת גונדר בדימוס, רמי עובדיה, לשעבר מפקד כלא מעשיהו.

"תמיד בחילופי נציבים ומפקדי בתי סוהר זה הדבר הראשון שהאסירים עושים, הם מנסים לבחון את הפיקוד החדש, זה מקדמת דנא. ברגע שהנציב הכריז שהוא ילך על קו נוקשה מול קוטייר ואנשיו, לא היה לי ספק שינסו לאתגר אותו. השאלה מה תהיה התגובה של שב"ס. אם כתוצאה מזה יתחילו ניודים מבתי כלא אחד לשני, הגברת החיפושים בתאים וצמצום התנאים שלהם אז אתה מבין שהשתנה משהו. אבל זה לא יהיה קל, גם מבחינה משפטית, יצטרכו שיתוף פעולה מצד הפרקליטות שלא ששה לעזור בעניין", אמר תת גונדר עובדיה.

לדבריו, "צריך לראות גם איך הוא יתקבל מצד הפיקוד הבכיר של שב"ס כי כשאתה על תנאי ואתה לא יכול להכין תכניות חומש זה בעייתי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עודה קוטייר | קובי יעקובי. ניב אהרונסון, אתר רשמי
עודה קוטייר | קובי יעקובי/אתר רשמי, ניב אהרונסון

אתגר נוסף שעומד בפני יעקובי הוא חוסר היכרותו עם שירות בתי הסוהר ומעמדו כנציב זמני, לפחות בחודשים הקרובים. זאת לצד העלייה הדרמטית במספר הכלואים, מ-16 אלף ללמעלה מ-20 אלף מפרוץ המלחמה. אלו מייצרים כאב ראש לא קטן לסגל שב"ס ושחיקה מתמדת בפעילות השוטפת.

"כרגע הנציב לא קבוע, גם אם נניח והשר ירצה להפוך את זה למינוי קבוע, הוא יצטרך לעבור את הוועדה למינויי בכירים, הוועדה הזו פסלה לא מעט נציבים ומפכ"לים. אבל בינתיים הפתיחה שלו היא בסדר, ואני אומר את זה בזהירות, כי הוא דיבר על הפוליגרף ההרתעתי, זה נשמע אולי טריוויאלי, אבל שנים נלחמתי להשתמש בפוליגרף בגלל שלצערנו היו מקרים של שיתופי פעולה בין גורמים עבריינים לבין גורמים בשב"ס אבל זה לא קודם. אני הייתי רוצה שאחת לפרק זמן קצינים בפיקוד בתי הסוהר יעברו פוליגרף".

משב"ס נמסר: "הארגון פועל במסגרת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully