וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוך הזדהות עם חמאס: תושב שפרעם ניסה לפגע בבתי הזיקוק בחיפה

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 15:06

ראזי חמאדה בן ה-20 שכינויו בווטסאפ "אנחנו החיילים של מוחמד דף" מואשם כי השליך בקבוק תבערה לעבר תחנת משטרה בעירו ותכנן להצית מתקנים בבתי הזיקוק. ניסיון זה לא יצא לפועל כשנעצר באקראי ע"י שוטרי תנועה. המשטרה: "רואים בחומרה מעורבות של אזרחים בפעילות ביטחונית"

ראזי חמאדה משליך בקת"ב על תחנת המשטרה בשפרעם/דוברות משטרת ישראל

בתום חקירת שב"כ והיחידה המרכזית של מחוז צפון הותר הבוקר (חמישי) לפרסום כי מחבל תושב שפרעם ניסה להצית את תחנת המשטרה בעיר ותכנן לשרוף מפעל רגיש באזור מפרץ חיפה מתוך הזדהות עם ארגון הטרור חמאס. הבוקר, בבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגש כנגדו כתב אישום. הצעיר, ראזי חמאדה בן ה-20, נעצר לאחרונה כי הוא מי שהשליך בקבוק תבערה לעבר תחנת משטרת שפרעם בליל חג המולד 24.12.23.

בחקירתו בשב"כ ובימ"ר צפון, הודה כי זרק את בקבוק התבערה לעבר תחנת המשטרה וכי מספר שבועות קודם לכן, תכנן להצית את האזור המסחרי בסביבת בתי הזיקוק בחיפה. ניסיון זה לא יצא לפועל כאשר נעצר באקראי על ידי שוטרי תנועה. בימ"ר צפון אומרים כי בחקירה נאספו ראיות המלמדות כי חמאדה החליט לבצע הפעולות הללו "לאור תמיכתו בארגון הטרור חמאס ועל רקע הלחימה ברצועת עזה, אליה נחשף בערוצי חדשות שונים ובפרט ברשת אלג'זירה". עוד נמסר כי מהחקירה עלתה "תמונה מדאיגה לפיה הנאשם הושפע מתכנים המגלים הזדהות עם ארגוני טרור ובשל כך ביקש לקדם פעילות ביטחונית חמורה, אשר הסתיימה אך בנס ללא נפגעים".

ראזי חמאדה, 01 בינואר 2024. דוברות משטרת ישראל
תושב שפרעם ראזי חמאדה/דוברות משטרת ישראל

ראזי חמאדה נעצר חמישה ימים לאחר ניסיון הפיגוע במשטרת שפרעם. ברכבו נתפסו בקבוק בנזין, מצית וצינור שקוף המשמש לשאיבת דלק. בחקירתו הצהיר כי הוא תומך בארגון הטרור חמאס ובאידיאולוגיה שלו, מאז היה בן 16. הוא הודה במרבית המיוחס לו בכתב האישום, שיחזר את ניסיונותיו הכושלים בשפרעם ובסמוך לבתי הזיקוק ולדבריו, "רצה לעשות מעשה כנגד מדינת ישראל שיגרום להפסקת המלחמה בין מדינת ישראל לעזה וכן שיראה לתושבי עזה וארגון חמאס את תמיכתו בהם". בחקירה ציין כי הוא מתכחש לביצוע הטבח ב-7.10 על ידי ארגון הטרור חמאס.

בנוסף, הוא טען בפני חוקריו כי "מחבלי חמאס לא רצחו אזרחים ישראלים בטבח, כשהם נפגעו על ידי חיל האוויר הישראלי כשניסה להרוג את פעילי חמאס והמתנגדים שחדרו באותו יום לשטח ישראל, על מנת לתפוס שבויים מחיילי צה"ל, ללא כוונה לרצוח אותם, אלא לצורך ביצוע עסקת שבויים".

בפריקת הטלפון שלו נמצאה תמונה שלו כשהוא רעול פנים, ועל מצחו סרט ירוק המזוהה עם ארגון חמאס, תמונות של פעילי טרור האוחזים נשק בידם ותמונה של סכינים וכלי נשק נוספים. הכינוי שלו בווטסאפ היה "אנחנו החיילים של מוחמד דף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ארבעת החשודים ברצח הנער עאדל חטיב בשפרעם ממתינים ברכבי ימ"ר צפון. אלי אשכנזי
בחקירתו הודה כי זרק בקבוק תבערה לעבר תחנת המשטרה בשפרעם. רכבי ימ"ר צפון/אלי אשכנזי

ממצאי החקירה הצביעו על כך שהקשר היה חד צדדי - הוא פעל לבדו, ללא תשתית ממוסדת או קשר לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, ובמשטרה מרגיעים כי פעילותו הייתה ללא מעורבות נוספים.
מהמשטרה נמסר כי עוד עלה במסגרת החקירה בשב"כ ובמשטרה, כי הנאשם לקח בעבר חלק בהפרות סדר שהתקיימו במהלך אירועי "שומר החומות" בהר הבית ולמול כוחות המשטרה בשפרעם.

בהודעה משותפת מסרו שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל כי הם "רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחי ישראל בפעילות ביטחונית מסוכנת, וימשיכו לנקוט באמצעים העומדים לרשותם כדי לסכל כל איום ולמצות את הדין בחומרה עם כלל המעורבים".

בתי הזיקוק חיפה. שרון בוקוב
תכנן להצית את האזור המסחרי בסביבת בתי הזיקוק בחיפה/שרון בוקוב

מכתב האישום עולה כי הוא תכנן להבעיר אש בשטח הצמוד לגדר המקיפה את בתי הזיקוק בחיפה, שטח הנמצא מטרים ספורים מבתי הזיקוק ובו צינורות וצמחיה רבה, זאת בידיעה שהדבר עלול לגרום לאסון. הפרקליטות טוענת כי זאת, "מתוך מניע לאומני אידיאולוגי, במטרה לפגוע בנכס המשמש את הציבור, וכן במטרה לעורר פחד או בחלה בציבור ובמטרה לאלץ ממשלה לעשות מעשה או להימנע מעשייתו, וכשיש במעשה סיכון ממשי לפגיעה חמורה בתשתיות, במערכות, בסביבה או בשירותים חיוניים, או שיבוש שלהם".

על פי עובדות כתב האישום, אין לו ומעולם לא היה לו רישיון נהיגה ולצורך מימוש התוכנית הוא רכש צינור באמצעותו תכנן לשאוב דלק מתוך מיכל הדלק של רכבו של אביו. מכתב האישום עולה שבאישון לילה בתאריך 21.11.23 בסביבות השעה 02:00 יצא חמאדה מביתו בשפרעם לכיוון בתי הזיקוק, כשהוא נוהג ברכב, כשהוא מצויד בצינור, במספר מצתים ובבקבוק פלסטיק. הוא נסע בכביש 75 לכיוון מערב ועצר את רכבו בשול הדרך, כאשר בצד הדרך ישנו שטח פתוח שבסופו גדר המקיפה את שטח בתי הזיקוק. אז, ע"פ המתואר, הכניס את הצינור לתוך מיכל הדלק דרך פיית התדלוק וניסה לשאוב באמצעותו דלק אלא שהוא לא הצליח והוא נסע חזרה לביתו בשפרעם שם הבחין כי בני הבית עודם ישנים וכי הם לא שמו לב להיעדרו.

הנאשם החליט לנצל את ההזדמנות ולנסות ולממש את התוכנית הראשונה פעם נוספת. לאחר מספר דקות שוב יצא מביתו, נהג ברכבו של אביו לתחנת דלק "פז" ברחוב מחמוד דרוויש, רחובה הראשי של שפרעם, שם רכש בנזין ומילא אותו בבקבוק. הוא שוב נסע ברכב לכיוון בתי הזיקוק לצורך מימוש התוכנית, אבל הוא נהג ללא אורות דולקים ובעת נסיעתו בכביש 70 לכיוון הקריות, בסמוך לשעה 4:00 עצרו את הרכב שוטרים והוא עוכב לתחנת משטרת שפרעם, ובכך נמנעה הוצאת התוכנית הראשונה אל הפועל.

מפעל בזן בחיפה. נובמבר 2013. ערן גילווארג
בית זיקוק בחיפה/ערן גילווארג

על פי כתב האישום לצורך מימוש התוכנית השנייה ייצר חמאדה שלושה בקבוקי תבערה: הוא רכש שישה בקבוקי אצטון, שפך את תכולתם לשלושה בקבוקי זכוכית והכניס לתוכם חתיכת בד ואח"כ החביא אותם במסתור על גג ביתו. לפנות בוקר ה-24.12.23 בסמוך לשעה 04:40 יצא מהבית, על ראשו כובע גרב, על צווארו כאפיה וכשהוא מצויד בשלושה הבקבוקים בתוך שקית ובמצית, הוא הגיע לקרבת תחנת המשטרה בעיר, ערך סריקה מקדימה תוך שכיסה את ראשו ואת פניו באמצעות הכאפיה על מנת להקשות על זיהויו, הצית בקבוק ראשון והשליכו לכיוון התחנה ממרחק של כ-20 מטרים.

בקבוק התבערה הראשון פגע בשער תחנת המשטרה ונפל ארצה במרחק מטרים בודדים ממשרדי התחנה ומחדר בו ישב אותה עת מאבטח התחנה. מיד אח"כ הוציא בקבוק תבערה נוסף מהשקית וכבר הצית אותו אבל באותה עת, המאבטח ששמע את נפילת בקבוק התבערה הראשון, יצא מהחדר עם אקדח שלוף, הבחין בו והחל לרוץ לעברו. חמאדה שהבחין במאבטח, השליך את בקבוק התבערה השני לכיוון המאבטח, ממרחק של מספר מטרים, והחל בבריחה כאשר המאבטח אחריו. בקבוק התבערה השני נפל בגן שעשועים הצמוד לתחנת שפרעם.

חמאדה מואשם ע"פ חוק המאבק בטרור בפעולות בנשק, בהצתה ובחבלה בכוונה מחמירה תוך כך סוגרת איתו המדינה חשבון בגין התפרעויות והפרעות לשוטר בנסיבות מחמירות במתחם הר הבית במאי 2021, במהלך "שומר חומות" ובאישום נוסף גם באירועי התפרעות שהתרחשו אז בשפרעם. במקביל להגשת כתב האישום מבקשת התובעת שיקמה נחמיאס מהשופט ניצן סילמן, את הארכת מעצרו של ראזי חמאדה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

השופט סילמן יקיים דיון לגופה של בקשת הפרקליטות בעוד כשבועיים ובינתיים האריך את מעצרו עד החלטה אחרת. עו"ד מופק נפאע המייצג את חמאדה אמר לוואלה כי טרם קיבל לידיו את חומרי החקירה. "מדובר בכתב אישום חמור מאד בנסיבות האישומים שמייחסים לו. אמנם המשטרה פרסמה שהוא הודה אבל אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות לטעון טענות מקדמיות עוד טרם יחל משפטו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully