וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא היה צייד הניאו-נאצים של גרמניה. היום הוא תחת מעקב בעצמו

1.2.2024 / 9:09

האנס-גאורג מאסן הודח מתפקידו כראש שירותי ביטחון הפנים ב-2019, אחרי שהמעיט בחומרת האיום הנשקף מהימין הקיצוני. מאז הוא הפך לאחד מגיבוריו, כולל בקרב חוגים שתמכו בניסיון הפיכה של אריסטוקרט, והודיע על הקמת מפלגה חדשה. "זה ברור שגרמניה מפחדת ממני"

ראש שירות ביטחון הפנים לשעבר של גרמניה האנס-גאורג מאסן. רויטרס
הסוכנות שבה עמד כעת עוקבת אחריו. האנס-גאורג מאסן/רויטרס

ראש שירות ביטחון הפנים לשעבר של גרמניה האנס-גאורג מאסן נמצא כיום תחת מעקב של אותו שירת שניהל עד לפני יותר מחמש שנים. מאסן הודח ב-2018 מתפקידו כראש הלשכה להגנה על החוקה BfV - שתפקידה להגן על המדינה מפני אלימות ואיומים של קיצוניים - אחרי שנראה שהמעיט בחומרת האיום הנשקף מפעילי ימין קיצוני שהתפרעו באותה עת במזרח גרמניה.

מאז, עורך הדין נודע בעיקר בשל התבטאויותיו המקצינות כלפי האיום שלכאורה נשקף מההגירה לגרמניה. הוא הפך לגיבור בקרב פעילי ימין קיצוני, כולל בקרב כמה חוגים המקיפים את היינריך ה-13, הנסיך רויס, האריסטוקרט שהוביל ניסיון הפיכה שסוכל בשנת 2022.

"זה ברור שגרמניה מפחדת ממני", כתב מאסן ב-X. הוא הוסיף כי המדינה מפעילה את שירות ביטחון הפנים שלה כדי לעקוב אחריו ואחרי המפלגה שהקים.

בתשובה לשאלה לגבי המעקב אחר מאסן, אמרו בשירות הביטחון כי חוק הפרטיות מונע מהם להגיב על מקרים אינדיבידואליים. עם זאת, מאסן פרסם באתר שלו מכתב שנשלח מהסוכנות בתגובה לעתירת חופש המידע שהגיש עורך דינו, ובו אושר כי הוא מופיע באופן נרחב במאגר שלהם העוקב אחר גורמים קיצוניים.

הפגנה נגד מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה בעיר קלן, גרמניה, 21 בינואר 2024. רויטרס
הפגנה נגד מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה", בחודש שעבר/רויטרס

מאסן לא השיב לבקשת רויטרס לתגובה. הבלוג Tichys Einblick, התומך בו, ציטט אותו באומרו: "ההאשמות חסרות בסיס ובלתי מוצדקות". בחודש שעבר הודיע מאסן כי הוא מקים מפלגה, אחת מכמה מפלגות חדשות שמטרתן למשוך את המצביעים שלפי הסקרים חשים מיאוס גובר במפלגות הוותיקות והמתונות בגרמניה, מימין ומשמאל.

היותו של מאסן דמות להערצה בקרב הימין הקיצוני לאחר תום הקריירה המודיעינית שלו היא גורם למבוכה עבור שירותי הביטחון הגרמניים, המתמודדים עם סצנת ימין קיצוני הולכת ומתפתחת שמנצלת את ההאטה הכלכלית והעומס על השירותים הציבוריים כדי למשוך תומכים.

כראש ה-BfV, הוא היה למעשה הצייד הראשי של הניאו-נאצים בגרמניה. כעת, המסמכים שהועברו לידיו מהסוכנות מראים שהוא זוכה שוב ושוב לשבחים מצד אנשי ימין קיצוני.

"איש הימין הקיצוני ברנהרד שראוב, במכתב להיינריך ה-13, הנסיך רויס, תיאר את הלקוח שלך כ'רפובליקני הגון'", נכתב בדוגמה הראשונה של ה-BfV. המסמכים ששוחררו אינם כוללים חומרים מסווגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully