וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי נהרג בפיגוע ירי בגדה

20.3.2003 / 0:02

ציון בושיריאן, בן 52 ממבוא דותן, נסע ללא ליווי צבאי; פלסטיני ירה לעברו ממארב ליד כפר נבלאת; גדודי חללי אל אקצה נטלו אחריות; עימותים בין פעילי חמאס לאנשי הרשות ברצועה

ציון בושיריאן, בן 52 ממבוא דותן, נהרג אתמול אחר הצהריים בפיגוע ירי. הפיגוע אירע עת הנרצח נהג במכוניתו סמוך לכפר נבלאת ליד מבוא דותן בגדה. אמבולנס של מד"א הוזעק לטפל בו, אך לאחר כחצי שעה נאלצו אנשי ההצלה לקבוע את מותו.

בקול ישראל דווח כי ככל הנראה, בושיריאן נסע לבדו במכוניתו, בניגוד להנחיות צה"ל, ונורה מן המארב על ידי פלסטיני. הוא נפגע אנושות בראשו. בושיריאן הספיק להשיב אש מאקדחו לפני שנורה ונהרג.

בשטחים מוטל מאז ראשית השבוע סגר מלא, שהוכרז בשל חג הפורים שנחגג בישראל, אך הוארך בעקבות המלחמה הצפויה נגד עיראק.

חיילי צה"ל עצרו אתמול בבוקר בקבר יוסף בשכם אשה ושתי בנותיה - אחת מהן פעוטה - ועוד שני גברים, שנכנסו לתחום הרשות להתפלל במתחם הקבר. הגברים, מחברון ומירושלים, נחקרו במשטרת שומרון. האשה ובנותיה הוצאו מתחום הרשות לצורך חקירה במשטרה.

מקורות פלסטיניים דיווחו אמש, כי שני פעילי חמאס נפצעו קל בעת שניסו לירות פצצות מרגמה מצפון הרצועה לעבר ישראל. אנשי המודיעין הכללי הפלסטיני, הפועלים כדי למנוע ירי פצצות מרגמה, עצרו את השניים, העבירו אותם לבית חולים בעזה, והציבו עליהם שמירה. כאשר שמעו אנשי החמאס שחבריהם עצורים בבית החולים, הם חטפו שלושה מחברי המודיעין הכללי, אך אחרי משא ומתן שיחררו אותם.


כתב "הארץ", יהונתן ליס, מוסיף:

נשיא המדינה, משה קצב, נפגש ביום חמישי בחשאי עם שר הפנים הפלסטיני, האני אל-חסן. קצב אישר היום את קיום הפגישה, וסיפר כי השניים דנו בהצעות שונות לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הנשיא סירב לפרט את עמדתו בנוגע להצעות שהועלו, אך אמר שהפגישה היתה "חשובה ומעניינת".

גורמים בבית הנשיא ציינו כי מדובר באחת משורה של פגישות שקיים קצב בחודשים האחרונים עם בכירים ברשות. הפגישה התקיימה בידיעתו של ראש הממשלה, אריאל שרון, והוא עודכן בפרטיה. מקורות פלסטיניים הוסיפו, כי בפגישה השתתף גם ראש השב"כ, אבי דיכטר.

אתמול אמר הנשיא כי כל עוד נמשך הטרור, הפסקת האש אינה רלוונטית. עם זאת, הוסיף קצב כי אם יבשילו התנאים, הוא לא מוציא מכלל אפשרות לחדש את היוזמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully