וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעי 7 באוקטובר תובעים את איראן בארה"ב: "תכננה ומימנה את הטבח"

67 תובעים, ביניהם חטופים ששוחררו, הגישו תביעה לבית המשפט הפדרלי בארה"ב בדרישה שאיראן תיקח אחריות על המתקפה הרצחנית של חמאס. "המשאבים שאיראן סיפקה אפשרו אונס, רצח ועינוי של ישראלים, זוועות שמזכירות את מחנות המוות הנאצים"

נחשפים ממדי הזוועה שהותירו המחבלים בקיבוץ כפר עזה/אבי רוקח

קבוצה של 67 אזרחים אמריקנים הגישה אמש (רביעי) תביעה בבית משפט פדרלי בארצות הברית נגד איראן על סך מיליארד דולר, בטענה שהיא תכננה ומממנה את מתקפת 7 באוקטובר, שבה נרצחו לפחות 30 אמריקנים. בין 67 התובעים, חטופים ששוחררו משבי חמאס, בני משפחה של נרצחים ואנשים שנפצעו בטבח.

התביעה היא ניסיון ראשון מסוגו להעמיד את איראן לדין על מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס. על פי כתב התביעה, איראן, "אויבת מושבעת של ישראל וארה"ב", השתמשה בארגון הטרור חמאס כדי לחבל במאמצים לנרמול היחסים בין סעודיה לישראל. "המשטר האיראני התגאה בעבר במניעים שלו לחולל מעשי טרור שכאלו בישראל", נכתב בכתב התביעה. "ככל ששיחות הנורמליזציה התקדמו, איראן השתדלה לאחד את העולם הערבי סביב הסוגיה הפלסטינית".

טביעות אצבע על בית הרוס ושרוף, קיבוץ בארי, 5 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"המשטר האיראני התגאה בעבר במניעים שלו לחולל מעשי טרור בישראל".טביעות אצבע על בית הרוס ושרוף בקיבוץ בארי,/ראובן קסטרו

בדוח של משרד החוץ האמריקני משנת 2021, נכתב כי חמאס מקבל מימון, נשק וכן הכשרות והדרכות מהצבא האיראני ומאיראן. "הטקטיקות בהם השתמש חמאס במתקפה על ישראל, מעידות כי איראן שיחקה תפקיד מרכזי בתכנון הטבח", אמר קצין מודיעין אמריקני, שבועות בודדים לאחר 7 באוקטובר.

בחודשים שבין אפריל ויוני בשנת 2023, מנהיגי איראן, וביניהם שר החוץ של איראן, חוסיין אמירבדולהיאן, ערכו סדרת פגישות עם מנהיגי חמאס, הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני וארגוני טרור נוספים החברים ב"ציר ההתנגדות", כך על פי התביעה. "ב-2 באוקטובר, נתנה איראן 'אור ירוק' לארגוני הטרור לפתוח במתקפה שתוכננה מראש נגד ישראל, תוך שימוש במודיעין, אימונים ואספקה צבאית איראנית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
איש זק"א וחיילי צה"ל במרכז שורה לצד גופות נרצחי מתקפת הטרור

13 באוקטובר 2023. נתי שוחט, פלאש 90
"במתקפה על ישראל נעשה שימוש באספקה צבאית איראנית". גופות של קורבנות מהטבח/פלאש 90, נתי שוחט

כדי להמחיש את ממדי הזוועה של טבח 7 באוקטובר, כתב התביעה כלל תיאורים, תמונות ותיעודים רבים מאותה יממה. "גופותיהן החרוכות של תמר ויונתן סימן טוב, ושלושת ילדיהן הקטנים התגלו בביתם המפוייך בקיבוץ ניר עוז. הם נמצאו אוחזים זה בזה במעין חיבוק אחרון - סצנה שמעלה תמונות ממחנות המוות הנאצים", נכתב בתביעה.

67 התובעים מבקשים פיצויים על נזקים ובהם פיצויים מקרן נפגעי הטרור של ארצות הברית, פיצוי על הוצאות משפטיות ו"כל סעד אחר שבית המשפט יראה כמוצדק וראוי", נכתב בתביעה. "איראן סיפקה לארגוני הטרור משאבים שאפשרו להם לרצוח, לענות, לאנוס ולחטוף ישראלים - נשים וגברים, ילדים, צעירים וקשישים. איראן צריכה להיענש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully