וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך דקות, מהאוויר ותחת אש: כך מפנים פצועים מלב הרצועה

31.1.2024 / 20:00

לוחמי 669 מוזנקים על ידי המפקדים שיושבים בבור חיל האוויר. מרגע הדרישה לפינוי, תוך דקות בודדות, הכוחות מפנים את הפצועים תוך המשך מתן טיפול רפואי עד הגעה לנקודה בה מעלים את הפצועים על המסוק או על כלים רכובים - שם ממשיכים את המענה הרפואי עד להגעה לביה"ח

בווידאו: חילוץ לוחמים בתנאי שטח מורכבים 31.01.24/דוצ

לוחמי יחידה 669 מחלצים מידי יום תחת אש פצועים מלב רצועת עזה, מהאוויר וכן בפעולות קרקעיות. בתא השליטה בבור חיל האוויר יושבים המפקדים שאחראים על הזנקת המטוסים במידה וישנה דרישה לפינוי מוסק. במקביל, אל החילוץ מוקפצים צוותי פינוי רכובים, שמורכבים מלוחמי יחידה 669 ולוחמי יחידת הניוד.

בתא השליטה מוודאים כי לכל חילוץ ישנו חיפוי אווירי ומתקיים קשר עם הכוח המפנה לאורך כל הפעולה. כמו כן, חמ"ל הרפואה של פיקוד העורף בשיתוף עם תא הפינוי של חיל האוויר קובעים את יעדי הפינוי בהתאם לשיקולים המבצעיים, תוך סנכרון עם הגורמים בשטח וזאת כדי שכל פצוע יקבל את הטיפול האולטימטיבי.

חילוץ לוחמים תחת אש מהאוויר ומהקרקע בתנאי שטח מורכבים, רצועת עזה. 31 בינואר 2024. דובר צה"ל
חילוץ לוחמים תחת אש מהאוויר ומהקרקע בתנאי שטח מורכבים, רצועת עזה. 31 בינואר 2024/דובר צה"ל

עשרות צוותי לוחמים של יחידה 669 נלחמים ביחד עם הכוחות המתמרנים בשטח ומהווים חוליות חילוץ מיידיות המעניקות טיפול רפואי ראשוני לפצועים. צוותי לוחמי יחידת הניוד 5515 הרכובים ולוחמי יחידה 669 החבורים אליהם פרוסים בכוננות בגזרות הלחימה השונות.

מרגע הדרישה לפינוי, תוך דקות בודדות כוחות הניוד והפינוי מפנים את הפצועים במהירות תוך המשך מתן טיפול רפואי עד הגעה לנקודה בה מעלים את הפצועים על המסוק או על כלי הפינוי הרכובים, ממנה ממשיכים את הטיפול הרפואי עד להגעתם לבתי החולים בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully