וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח נתיחת גופתו של יובל קסטלמן הועבר למצ"ח ולתביעה החוקרת

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 19:38

לפני כשבוע נחשף לראשונה בוואלה! כי משפחתו של קסטלמן דורשת להיפגש עם היועצת המשפטית לממשלה מחשש שבדיקת מח"ש לא תעלה דבר. טענות לטיוח במשטרה עלו בעקבות הדוח הראשוני של בדיקת ה-CT שביצעו בבית החולים ביום הפיגוע והועבר למשטרה, שבו לא צוין אם אותרו קליעים בחזה

בווידאו: שחזור הירי ביובל קסטלמן. 7 בדצמבר 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דוח נתיחת גופתו של יובל קסטלמן, שנורה למוות בידי לוחם מילואים בפיגוע בירושלים, הועבר אתמול (שלישי) מהמכון לרפואה משפטית אל המשטרה הצבאית החוקרת ולתביעה הצבאית.

לפני כשבוע נחשף לראשונה בוואלה! כי משפחתו של קסטלמן דורשת להיפגש עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. במכתב ששוגר היום אל לשכת היועמ"שית, באמצעות עורכי הדין דניאל חקלאי ועמית שלף המייצגים אותם, טוענים בני המשפחה כי קיים חשש שבדיקת מח"ש לא תעלה דבר.

בנוסף, בני המשפחה מעלים חשש במכתב, לפיו שוטרים ואזרחים שנושאים נשק ברישיון עלולים לבצע ירי טועה ולהמית אזרחים בשוגג. זאת, בעקבות "הצהרות חמורות מאוד (ולטעמנו אף פליליות) מטעמו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר", כך לפי לשון המכתב.

יובל קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
יובל קסטלמן/באדיבות המשפחה

בחודש שעבר נודע לוואלה! כי ממצא בתיק החקירה שהועבר מהיחידה החוקרת בימ"ר ירושלים לידי מצ"ח, לפני נתיחת הגופה, עשוי לקבוע את זהות היורה ביובל קסטלמן ואת הנסיבות המדויקות בהן נהרג. חוקרי מחלקת הזיהוי הפלילי של המשטרה בדקו את המעיל שלבש יובל בעת מותו, ומצאו כי לא אותרו בו פגיעות ירי. מכך ניתן להסיק כי הירי הקטלני לעברו בוצע רק אחרי שפשט את מעילו וירד על ברכיו - זאת אומרת שהכדורים נורו על ידי חייל המילואים, אביעד פריג'ה, שחשב שמדובר במחבל - ולא המחבלים בפיגוע. ראיות תומכות ונוספות לכך עולות מתיעוד מצלמות אבטחה ועדויות עדי ראיה.

הטענות לטיוח במשטרה עלו בעקבות הדוח הראשוני של בדיקת ה-CT שביצעו בבית החולים ביום הפיגוע והועבר למשטרה, שבו לא צוין אם אותרו קליעים בחזה. בהמשך היום הועבר עדכון נוסף מבית החולים בו עולה כי אותרו ממצאים מתכתיים, זאת אומרת - שרידי קליע או רסיסים בירך, בצוואר ובבטן, אך בכל הנוגע לפגיעה הקטלנית בחזה לא צוין שום פירוט.

כמה ימים קודם לכן הועבר מסמך נוסף מבית החולים לידי מצ"ח, ובו תיאור מפורט יותר מדוח ה-CT הראשוני. במסמך עלה כי ישנו ממצא מתכתי באזור החזה, ממצא שלא הוזכר בדוח הראשוני מיום הפיגוע - וייתכן שלו היה נודע על כך לצוות החקירה המשטרתי היה מביא להחלטה אחרת, אולי אפילו לנתיחה קודם לקבורתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully