וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה נגד השמצה והסוכנות היהודית משיקות יוזמה משותפת למאבק באנטישמיות

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 17:17

היוזמה החדשה נועדה לתמוך בשליחים ישראלים המשרתים בארה"ב ולהכשיר אותם למאבק באנטישמיות, במקביל לפעילותם לחיזוק הקהילות היהודיות ולהעמקת הקשר עם ישראל

הסוכנות היהודית והליגה נגד השמצה יכריזו היום (רביעי) על שותפות חדשה למאבק באנטישמיות, לחיזוק הקהילות היהודיות בארה"ב ולהעמקת הקשר שלהן עם ישראל. היוזמה תושק על ידי יו"ר הסוכנות היהודית האלוף, (מיל') דורון אלמוג והמנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט בכינוס שנערך לאורך השבוע ליותר מ-350 שליחים של הסוכנות היהודית המשרתים ברחבי צפון אמריקה.

במסגרת היוזמה המשותפת, הליגה נגד השמצה תפעיל תוכניות והכשרות שיקנו לשליחים של הסוכנות היהודית כלים מקצועיים למאבק באנטישמיות, על מנת לתמוך בעבודה שלהם עם הקהילות היהודיות ברחבי ארה"ב - בקמפוסים, במרכזים קהילתיים, במחנות קיץ, בבתי כנסת ועוד.

יו״ר הסוכנות היהודית, האלוף במיל' דורון אלמוג, 6 בנובמבר 2022. מקסים דינשטיין עבור הסוכנות היהודית, עיבוד תמונה
"השליחים של הסוכנות מוסיפים גאווה ליהדות בכל העולם". דורון אלמוג/עיבוד תמונה, מקסים דינשטיין עבור הסוכנות היהודית

"בתקופה חסרת התקדים הזו, ישנו רעב בקרב יהודי ארה"ב להעמיק את הקשרים עם ישראל - המשימה של השליחים בבניית הגשרים האלו מעולם לא הייתה חשובה יותר", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "אנו אסירי תודה על שיתוף הפעולה עם הסוכנות היהודית, הארגון היהודי הגדול בעולם, שיתוף פעולה שנועד לצייד את השליחים המדהימים שלהם מישראל בכל הכלים שהם זקוקים להם על מנת להילחם באנטישמיות במהלך עבודתם עם קהילות יהודיות בארה"ב".

השותפות בין שני הגופים נולדת כשברקע זינוק חסר תקדים בתקריות האנטישמיות בארה"ב. הליגה נגד השמצה פרסמה לאחרונה נתונים ראשוניים לפיהם בין 7 באוקטובר ל-7 בינואר נספרו 3,291 תקריות אנטישמיות - זינוק של 361 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בכך, שנת 2023 הפכה להיות השנה הגרועה ביותר במספר התקריות האנטישמיות בארה"ב, מאז החלה הליגה נגד השמצה לעקוב ולתעד את הנתונים הללו, בסוף שנות ה-70.

"בעקבות הטבח הנורא בישראל ב-7 באוקטובר, אנו מבינים את החשיבות העצומה של השותפות הקיומית בין מדינת ישראל לבין יהדות התפוצות. בעת הזו, התמיכה של הקהילות היהודיות בישראל ותמיכת ישראל בקהילות היהודיות לצד מאבק נחרץ באנטישמיות - חשובים יותר מאי פעם", אמר אלוף (מיל') דורון אלמוג, יו"ר הסוכנות היהודית. "השליחים של הסוכנות היהודית מחברים בין ישראל לתפוצות ומוסיפים גאווה לזהות היהודית בכל מקום בעולם. אנו שמחים לשתף פעולה עם הארגון המוביל בעולם במאבק נגד האנטישמיות, על מנת לעשות כל שביכולתנו כדי לקדם את המטרות הללו".

ברחבי ארצות הברית משרתים מדי שנה מטעם הסוכנות היהודית קרוב ל 2,000 שליחות ושליחים ישראלים, ביניהם כ- 1,500 שליחים המשרתים במחנות קיץ ועוד מאות שליחים שיוצאים לשליחות ארוכה בקמפוסים ובקהילות היהודיות. השבוע נערך בארה"ב כנס ראשון של שליחי הסוכנות היהודית מאז הטבח של חמאס ב 7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully