וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: מקיימים שיח עם המשטרה על מקרים בהם נחקרו לשווא מפגינים נגד המלחמה

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 15:26

במכתב מענה לפורום המרצות והמרצים למען הדמוקרטיה מאת המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, אלון אלטמן, נכתב כי המשטרה קיבלה לידה באופן זמני סמכויות לפתוח בחקירה ללא אישור הפרקליטות נגד "תומכים" בחמאס. "מנסים להפיק לקחים במקרים בהם נפתחה חקירה לא מוצדקת"

הפגנה חיפה נגד המלחמה החרמת שלטים על ידי המשטרה ודחיפות הדדיות, 20 בינואר 2024/יואב איתיאל

המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד אלון אלטמן, שיגר השבוע מכתב לפורום המרצות והמרצים למען הדמוקרטיה, בנושא התנהלות המשטרה בנוגע למפגינים נגד מדיניות הממשלה במלחמה.

מהמכתב עולה כי בניגוד למצב הרגיל בו המשטרה זקוקה לאישור הפרקליטות על מנת לחקור מפגינים, במהלך המלחמה המשטרה קיבלה לידיה באופן זמני סמכויות לחקור מפגינים שמבעים תמיכה מוחלטת בחמאס: "באופן זמני נתנה סמכות לגורמים מצומצמים ובכירים במשטרת ישראל במקרים ברורים של גילוי תמיכה מובהקת בחמאס - במלל שאינו משתמע לשני פנים, על רקע הפעולות שנקט מאז ה-7 באוקטובר וכן במקרים של פרסום גילוי שבח, אהדה או עידוד, תמיכה או הזדהות עם המעשים שבוצעו על ידי ארגוני ופעילי טרור בימים אלו, בתקופת המלחמה בלבד, לאשר פתיחה בחקירה ללא קבלת אישור מוקדם מאת המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים)".

הפגנה חיפה נגד המלחמה, 20 בינואר 2024. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
הפגנה נגד המלחמה בחיפה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

עוד עולה ממכתבו של אלטמן כי קיים מתח בין המשטרה לבין הפרקליטות בנושא. "במקרים שבהם נמצא שמשטרת ישראל פתחה בחקירה ללא אישור הפרקליטות, ושלא הייתה הצדקה לפתיחה בחקירה, מתקיים שיח מקצועי בין הפרקליטות לבין משטרת ישראל על מנת להפיק לקחים ולמנוע הישנות מקרים שכאלה בעתיד".

פורום המרצות והמרצים למען הדמוקרטיה הוא פורום שמאגד בתוכו עשרות מרצים מהפקולטות למשפטים בישראל. הקמתו של הפורום נוצרה בעקבות קידום המהפכה המשפטית, ומאז הפורום מעורב בסוגיות ציבוריות משפטיות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully